اخبار داغ

دانا گزارش می دهد؛

انتفاضه فلسطین از سنگ پراکنی تا عملیات آفندی/نفرتی که آرام آرام اوج گرفت!

انتفاضه فلسطین از سنگ پراکنی تا عملیات آفندی/نفرتی که آرام آرام اوج گرفت!
خشم فلسطینیان از رژیم صهیونیستی آتش زیر خاکستری بود که آرام آرام شعله ور و از انتفاضه سنگ به عملیات آفندی تبدیل شد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ درحالی جریان مقاومت در غزه، خشم 70 ساله خود را با عملیات طوفان الاقصی بر سر رژیم اشغالگر قدس آوار کرد که امروز نفرت از رژیم کودک کش صهیونیستی در بین ملت های آزادی خواه جهان به اوج خود رسیده است.

انتفاضه اول فلسطین؛ جنگ با سنگ

انتفاضه اول فلسطین در سال 1987 در باریکه غزه در حالی آغاز شد که شهادت چند شهروند فلسطینی به دست صهیونیست ها، خشم مردم فلسطین را برانگیخت.

یک کامیون اسرائیلی چند کارگر فلسطینی را زیر گرفت و این عمل منجر به شهادت 4 فلسطینی شد.

این اقدام صهیونیست ها بهانه ای برای آغاز درگیری ها و شکل گیری انتفاضه فلسطینیان شد. در جریان تشییع پیکر شهدا فلسطینیان به نشانه اعتراض به مقر ارتش رژیم صهیونیستی در جبالیا سنگ پرتاب کردند و نفرت خود را نسبت به خشونت صهیونیست ها اعلام کردند، رژیم صهیونیستی اما پاسخ سنگ را با شلیک گلوله داده و هزاران فلسطینی را به شهادت رساندند.

اما توافق اسلو میان رژیم صهیونیستی و دولت خودگران فلسطین با رهبری یاسر عرفات، که هدفشان ایجاد دو کشور مستقل یعنی فلسطین و رژیم صهیونیستی در کنار هم بود، در ظاهر به این انتفاضه پایان داد.

پایانی در ظاهر و خشمی فروخورده از رژیم اشغالگر قدس که آتش زیر خاکستر بود و هر لحظه امکان شعله ور شدن آن علیه صهیونیست ها وجود داشت.

انتفاضه دوم فلسطین؛ انتفاضه الاقصی

در سال 2 هزار میلادی، آریل شارن، نخست وزیر وقت رژیم صهیونیستی در اقدامی نمایشی وارد مسجد الاقصی محل عبادت مسلمانان شد و با چرخش در صحن های مسجد، زمینه تحریک احساسات نمازگزاران و مسلمانان شد.

درگیری ها از قدس اشغالی شروع شد اما در زمانی کوتاه به باریکه غزه وکرانه باختری هم رسید. حجم درگیری ها در انتفاضه دوم فلسطینی ها بسیار گسترده تر بود و فلسطینیان این بار علاوه بر سلاح سنگ از امکانات نظامی بیشتری برای رویارویی با ارتش رژیم صهیونیستی  استفاده کردند.

اگرچه حجم شهدا و مجروحان انتفاضه دوم فلسطین بسیار گسترده بود اما نماد این انتفاضه کودک شهید فلسطینی بود که در کنار پدرش پشت یک بلوک سنگر گرفته بود اما از حمله صهیونیست ها درامان نماند و به شهادت رسید.

گروه های مقاومت فلسطین در جریان انتفاضه دوم درصدد توسعه شاخه های نظامی خود برآمدند و گردان های شهید عزالدین قسام، شاخه نظامی جنبش حماس سلاح های مورد استفاده خود را توسعه داد و توانست موشک هایی تولید کند که با استفاده از آنها شهرها و شهرک های صهیونیست نشین را هدف قرار دهد.

در این سالها اما خشم فلسطینیان از رژیم اشغالگر قدس لحظه ای فروکش نکرد. عملیات طوفان الاقصی در روزهای اخیر اما نشان دهنده خشمی بود که در این سالها  از رژیم صهیونیستی در دلهای مردم فلسطین و جبهه مقاومت نهفته بود.

خشمی که این بار نه به صورت پرتاب سنگ به عنوان تنها سلاح در دسترس و نه به صورت عملیات پدافندی که دفاع از تمامیت ارضی باشد، بلکه خشمی بود که این بار با حمله به مواضع صهیونست ها در منطقه شهرک نشین آغاز شد.

گردان های القسام تهاجم نظامی آفندی کم سابقه ای با شلیک حداقل ۵ هزار موشک و راکت انجام دادند که موجب درگیری همزمان متحرک در بیش از ۵۰ نقطه در حداقل ۱۴ شهرک و پایگاه نظامی صهیونیست ها شد.

حالا، اما دستاورد رژیم صهیونیستی از قدرت نمایی پوشالی خود در 70 سال گذشته، ترس، ناامنی و بی اعتمادی مردم به سردمداران این رژیم، فروریخت ساختار اطلاعاتی و شکست مفتضحانه ای است که کابینه نتانیاهو را بر باد خواهد داد.

گردان های مقاومت فلسطینی اما از توانمندی در نفوذ به عمق ساختار رژیم صهیونیستی و بهره مندی از تاکتیک نظامی و جنگ چند جبهه ای انگیزه ای وافر برای تقویت جبهه مقاومت و حذف اسرائیل از سرزمین هایی که تماما متعلق به فلسطینیان است پیدا کردند.

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه

نظرات
حاج اصغر قدسی -> 1402/07/23
پاسخ

طوفان الاقصی فقط با اراده مردم مستضعف به ثمر رسید و سونامی بعد از طوفان هم با سایر مسلمانان شکل میگیره. این کامنت بماند به یادگار

حامد -> 1402/07/23
پاسخ

طوفان الاقصی هیمنه صهیونیست ها رو در هم کوبید

امیر -> 1402/07/23
پاسخ

به اذن الله همه چیز به نفع فلسطین تمام خواهد شد