اخبار داغ

لحظه به لحظه؛

آخرین اخبار از دهمین روز عملیات طوفان الاقصی/ بایدن چهارشنبه به سرزمین‌های اشغالی می‌رود

آخرین اخبار از دهمین روز عملیات طوفان الاقصی/ بایدن چهارشنبه به سرزمین‌های اشغالی می‌رود
نیروهای اشغالگر رژیم صهیونیستی در روز دهم عملیات طوفان الاقصی، صبح امروز حملات شدید و خشونت‌آمیزی را با استفاده از هواپیماهای جنگی و توپ‌خانه‌های سنگین به مناطق شرقی نوار غزه انجام دادند

به گزارش خبرنگار بین الملل شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ حملات توپخانه ای ارتش رژیم صهیونیستی علیه شمال و شرق نوار غزه نیز ادامه دارد.

شب گذشته غزه شاهد شدیدترین حملات هوایی ارتش رژیم صهیونیستی بود به طوریکه این حملات هشت ساعت پیاپی ادامه داشت.

صندوق جمعیت سازمان ملل متحد اعلام کرد که بیش از ۵۰ هزار زن باردار در نوار غزه در آستانه فروپاشی سیستم بهداشت در این منطقه با وضعیت فاجعه‌باری مواجه هستند.

بر اساس این گزارش، پیش‌بینی می‌شود که حدود ۵۰۰۰ نوزاد ماه آینده در شرایط بسیار سخت و غیرقابل تصوری به دنیا بیایند.

 آنروا: غزه در حال خفه شدن است

فیلیپ لازارینی، کمیسر آژانس امداد و اقدام و کاریابی سازمان ملل متحد برای آوارگان فلسطینی نسبت به شرایط بحرانی غزه هشدار داد و گفت: واقعیت امر این است که غزه درحال خفه شدن است و گویا جهانیان انسانیت خود را اکنون از دست داده‌اند. درست زمانی که دارم با شما صحبت می‌کنم، غزه از کمبود آب و برق رنج می‌برد.

وی ادامه داد: همکارانم در غزه دیگر قادر به ارائه کمک‌های بشردوستانه نیستند. بزودی غذا و دارو در غزه تمام خواهد شد و در هشت روز گذشته اجازه ورود یک قطره آب، یک دانه گندم و یک لیتر سوخت را به نوار غزه نداده‌اند. یادمان باشد که بیش از ۱۶ سال است که غزه محاصره است و بیش از ۶۰ درصد ساکنان آن عملا به کمک‌های غذایی بین‌المللی متکی هستند.

لازارینی از کشته شدن ۱۴ تن از کارمندان این سازمان به دنبال جنگ اخیر در غزه خبر داد و گفت: این آژانس ۱۳ هزار کارمند داشته که اکثر آن‌ها اکنون یا آواره هستند و یا بیرون از منازل خود به سر می‌برند. دست‌کم در حال حاضر ۴۰۰ هزار آواره فلسطینی در مدارس و ساختمان‌های وابسته به آنروا حضور دارند که اکثریت این اماکن فاقد پناهگاه اضطراری هستند. محاصره و بمباران زیرساخت‌ها در منطقه پرجمعیت همچون غزه هرگز صلح و امنیت برای منطقه به بار نخواهد آورد.

 

بیشتر بخوانید:

ایده اخراج فلسطینی‌ها از غزه محکوم به شکست است

انتقاد رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین از عملیات حماس

 

دفتر نتانیاهو توافق برای آتش بس موقت در غزه را تکذیب کرد

رویترز به نقل از دو منبع امنیتی مصر گزارش داد: توافق مصر، اسرائیل و آمریکا در مورد آتش بس موقت در جنوب غزه از ساعت ۹ صبح امروز به وقت محلی حاصل شده است.

شبکه ای‌بی‌سی آمریکا به نقل از یک منبع امنیتی اعلام کرد که توافقی حاصل شده تا گذرگاه مرزی رفح در جنوب نوار غزه امروز دوشنبه برای خروج اتباع خارجی و دو تابعیتی‌ها به مصر و نیز انتقال کمک‌های بشردوستانه به غزه باز شود.

این گذرگاه تنها نقطه عبور میان مصر و نوار غزه است.

منبع یاد شده اعلام کرد که این گذرگاه بار دیگر امروز چند ساعتی باز خواهد شد و بعدازظهر دوباره بسته خواهد شد، البته ساعات دقیق بازگشایی و تعطیلی آن اعلام نشده است.

این منبع اظهار کرد: روند تخلیه شامل شهروندان مصری می‌شود که در غزه سرگردان هستند.

همچنین منبع مذکور گفت: اسرائیل نیروهایی از صلیب سرخ را برای بررسی کامیون‌های حامل کمک‌هایی که از طریق مرزها به طرف فلسطینی منتقل می‌شوند، مستقر خواهد کرد.

این منبع افزود: نظامیان در دو شهر العریش و شیخ زوید در شمال سیناء در ساعات پایانی روز یکشنبه جهت آمادگی برای بازگشایی گذرگاه به مرزها نزدیک شدند.

شبکه ان‌بی‌سی آمریکا نیز به نقل از یک مسوول در سفارت فلسطین در واشنگتن اعلام کرد که گذرگاه رفح امروز از ساعت ۹ صبح به وقت محلی برای خروج اتباع خارجی و دوتابعیتی‌ها به مصر و نیز انتقال کمک‌های بشردوستانه به نوار غزه بازخواهد شد.

همزمان سفارت آمریکا در اراضی اشغالی نیز به شهروندان آمریکایی در غزه توصیه کرد خود را به گذرگاه رفح که انتظار می‌رود امروز برای مدت محدودی باز شود، برسانند.

دفتر «بنیامین نتانیاهو» نخست‌وزیر رژیم صهیوینستی اما گزارش‌ها درباره موافقت تل‌آویو با آتش‌بس در جنوب غزه و همچنین باز شدن گذرگاه رفح در مرز مصر به‌منظور ورود کمک‌های بشردوستانه به غزه را رد کرد.

در این بیانیه آمده است: «در حال حاضر، هیچ آتش‌بسی برای ورود کمک‌های بشردوستانه به نوار غزه و خروج اتباع خارجی وجود ندارد».

ادامه یورش صهیونیست‌ها به کرانه باختری

نیروهای رژیم صهیونیستی به شهرهایی در کرانه باختری از جمله نابلس، بیت لحم، الخلیل، اردوگاه عقبه جبر در اریحا یورش برده و ده‌ها تن از شهروندان فلسطینی را بازداشت کردند.

خبرنگار الجزیره گزارش داد، یک شهروند فلسطینی به ضرب گلوله نیروهای رژیم صهیونیستی در اردوگاه «عقبه جبر» در شهر اریحا به شهادت رسید.

منابع محلی اعلام کردند، در جریان درگیری‌های نیروهای رژیم صهیونیستی به اردوگاه «عقبه جبر» واقع در جنوب شهر اریحا «معین دامو» جوان ۲۲ ساله فلسطینی به شهادت رسید و دو تن دیگر از ناحیه سینه زخمی شدند.

نیروهای رژیم صهیونیستی در جریان یورش به این اردوگاه گلوله چنگی و گازهای سمی شلیک و اقدام به بازداشت شش شهروند فلسطینی در این اردوگاه کردند.

از سوی دیگر، مجد السعدی، مالک هتل سینما واقع در مرکز جنین گفت: نیروهای اشغالگر خانواده‌ام را تهدید کردند که اگر برادرم فرحان السعدی که سال‌هاست تحت تعقیب اشغالگران است، تحویل ندهند این هتل را بمباران کنند.

السعدی در گفت‌وگو با فلسطین الیوم تاکید کرد که دو روز پیش یک افسر اطلاعات اشغالگر تلفنی با او تماس گرفته و او را تهدید کرده است که اگر برادرش فرحان السعدی، مبارز تیپ جنین، خود را تسلیم نکند، آنچه امروز در غزه اتفاق می‌افتد برای خانواده آنها اتفاق می‌افتد.

وی افزود، امروز هم یکی از ماموران دوباره با پدرش تماس گرفت و مستقیماً تهدید کرد که اگر فرحان خودش را تسلیم نکند هتل را بمباران خواهند کرد.

مدیریت هتل نیز تمامی مهمانان و کارگران هتل را تخلیه و خاطرنشان کرد که تعدادی از کارگران همچنان در هتل حضور دارند.

اشغالگران بارها در ترور فرحان شکست خورده‌اند.

اعلام آخرین آمار شهدای غزه

وزارت بهداشت فلسطین در غزه اعلام کرد که تلفات بمباران نوار غزه توسط رژیم صهیونیستی از هفت اکتبر به ۲۷۵۰ شهید رسیده است.

این وزارتخانه در بیانیه‌ای که در صفحه فیس‌بوک خود منتشر کرد، از شهادت ۲۷۵۰ شهروند و مجروح شدن ۹۷۰۰ شهروند دیگر با جراحات مختلف خبر داد.

تیم دفاع مدنی فلسطین نیز روز یکشنبه اعلام کرد که بیش از ۱۰۰۰ نفر زیر آوار ساختمان‌های ویران شده توسط حملات هوایی صهیونیست‌ها در غزه مفقود شده‌اند.

این تیم در بیانیه‌ای افزود: بسیاری از زنده‌ها ۲۴ ساعت پس از بمباران از زیر آوار بیرون کشیده شدند.

تعداد تلفات ارتش اشغالگر

رسانه‌های عبری اعلام کردند، ارتش رژیم صهیونیستی اسامی دو سرباز دیگر کشته شده از ابتدای درگیری‌ها در نبرد طوفان الاقصی را منتشر و تعداد افسران و سربازان کشته شده را ۲۹۱ نفر اعلام کرد.

ارتش رژیم صهیونیستی اعلام کرد: «به ۱۵۵ خانواده از مفقود شدن فرزندانشان در نوار غزه اطلاع داده شده است.»

اختلافات شدید میان صهیونیست‌ها درباره آغاز عملیات زمینی علیه غزه

روزنامه یسراییل هایوم امروز در گزارشی از اختلافات شدید میان مقامات سیاسی و نظامی صهیونیست درباره آغاز عملیات زمینی علیه نوار غزه خبر داد.

براین اساس، مقامات صهیونیست که مخالف عملیات زمینی علیه غزه هستند دلیل اصلی مخالفت خود را نگرانی از آسیب های شدید علیه ارتش رژیم صهیونیستی در صورت اجرای چنین اقدامی می دانند.

به ویژه اینکه باید در نظر داشت ارتش رژیم صهیونیستی هنوز از کابوس رویارویی زمینی با مبارزان مقاومت فلسطین و لبنان در سال های ۲۰۱۴ و ۲۰۰۶ که باشکست های سنگین و مفتضحانه آنها همراه بوده، خارج نشده است.

این در حالی است که روز گذشته نیز رسانه های عبری از لغو جلسه کابینه امنیتی رژیم صهیونیستی با موضوع جنگ غزه، خبر دادند.

حمله موشکی به فرودگاه بن گوریون

نیروهای فلسطینی فرودگاه بن گوریون را در واکنش به جنایات رژیم صهیونیستی علیه غیرنظامیان فلسطینی هدف حملات موشکی قرار دادند.

آژیر خطر در شهرهای تل آویو، اشدود و عسقلان و تعدادی از شهرک‌های صهیونیست نشین به صدا درآمده است.

این حمله موشکی نیم ساعت از قبل به زمین نشستن هواپیمای حامل آنتونی بلینکن وزیر امور خارجه آمریکا صورت گرفت.

تماس تلفنی پوتین و بشار اسد درباره غزه

روسای جمهور روسیه و سوریه در گفتگویی تلفنی درباره تحولات غزه بحث و رایزنی کردند.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از پایگاه اطلاع رسانی ریاست جمهوری سوریه، بشار اسد رئیس جمهور سوریه تلفنی با ولادیمیر پوتین رئیس جمهور روسیه درباره غزه گفتگو کردند.

بر اساس این گزارش، در این تماس تلفنی، راههای توقف حملات رژیم صهیونیستی به غزه مورد بحث و رایزنی قرار گرفت.

طرفین بر ضرورت ورود فوری کمک های بشردوستانه به غیرنظامیان در غزه و توقف بمباران تاکید کردند.

روسای جمهوری روسیه و سوریه همچنین ضرورت توقف روند کوچاندن فلسطینیان از سوی رژیم صهیونیستی و توقف حملات علیه غیرنظامیان بی گناه در غزه را مورد تاکید قرار دادند.

تماس تلفنی نخست وزیر مالزی با هنیه

همچنین نخست وزیر مالزی به دنبال اتخاذ مواضعی سیاسی در حمایت از حماس و مردم غزه، امروز با اسماعیل هنیه رهبر جنبش مقاومت اسلامی حماس تماس گرفت.

انور ابراهیم در این تماس تلفنی بر حمایت کشورش از ملت فلسطین و نوار غزه در این شرایط سخت تاکید و جنایت‌های اشغالگران صهیونیست را محکوم کرد.

 

بایدن چهارشنبه به سرزمین‌های اشغالی می‌رود

کانال ۱۲ رژیم صهیونیستی اعلام کرد: جو بایدن، رئیس جمهور آمریکا روز چهارشنبه به اسراییل سفر می‌کند. سفر بایدن به سرزمین‌های اشغالی در سایه حملات مداوم رژیم صهیونیستی به غزه بعد از عملیات طوفان الاقصی حماس و کشتار مردم بیگناه فلسطین در غزه صورت می‌گیرد.

این سفر بیشتر برای نشان دادن حمایت دائم و بی چون چرای واشنگتن از تل‌آویو صورت می‌گیرد.

آنتونی بلینکن، وزیر خارجه بایدن طی روزهای اخیر دو بار به سرزمین‌های اشغالی سفر کرده است.

نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی در راستای سرپوش گذاشتن بر شکست خود در برابر مقاومت فلسطین، رسما از جو بایدن، رئیس‌جمهور آمریکا برای سفر به تل‌آویو دعوت کرده است.

کارشناسان معتقدند که نخست وزیر رژیم صهیونیستی با هدف فرار از شکست در برابر مقاومت فلسطین، بایدن را به اراضی اشغالی دعوت کرده است.

نتانیاهو و بایدن از زمان آغاز جنگ غزه تاکنون، پنج بار به صورت تلفنی صحبت کرده‌اند.

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه