اخبار داغ

در گفتگو با دانا مطرح شد؛

واکنش سخنگوی دولت به حمایت قاطع آمریکا از رژیم صهیونیستی

واکنش سخنگوی دولت به حمایت قاطع آمریکا از رژیم صهیونیستی
سخنگوی دولت با اشاره به حمایت قاطع آمریکا از رژیم صهیونیستی گفت: باید نهادهای بین‌المللی به این جنایت جنگی و شرکای ارتکاب این جنایت ورود کنند.

علی بهادری جهرمی سخنگوی دولت در گفتگو با خبرنگار سیاسی شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ با اشاره به حمایت قاطع آمریکا از رژیم صهیونیستی اظهار داشت: اینکه یک رژیمی اینگونه وحشیگری در جهان راه بیاندازد و زنان، مردان، کودکان، خبرنگاران، بیمارستان ها و آمبولانس ها را هدف قرار دهد و سپس  ایالات متحده به صوت شفاف و علنی از او حمایت کند و سلاح در اختیارش قرار دهد و ناو جنگی به آن منطقه اعزام کند، نشان از شراکت آمریکا در این جنایت جنگی دارد.

وی با تأکید بر ضروری بودن مشارکت نهادهای بین‌المللی در رسیدگی به این جنایت جنگی و شناسایی شرکای اصلی آن، گفت: "آمریکا باید در نهادهای بین‌المللی پاسخگو باشد.

بهادری جهرمی با بیان اینکه این جنایت علیه بشریت باورکردنی نیست، تصریح کرد: این امر که یک کشور به این شدت تجاوزگرانه و منافی حقوق بشر و اصول حقوق جنگی عمل می‌کند و به عضویت در شورای امنیت دست پیدا کرده و حق وتو در این شورا را نیز دارد، نشان از ناتوانی نهادهایی مانند شورای امنیت است.

وی افزود: این نهادها باید صلح و امنیت جهانی را حفظ کنند و از حقوق انسان‌ها و حقوق بشر دفاع کنند، اما تنها به نظارت محدود ختم می‌شوند و ادعای دفاع از صلح و حقوق بشر را هم دارند.

سخنگوی دولت با ابراز تأسف از ناتوانی نهادهایی که در مقابل این واقعیت‌های ناراحت‌کننده ناکارآمد هستند، خاطرنشان کرد: ضرورت دارد که یک بازنگری جدی در ساختارهای بین‌المللی صورت گیرد.

 

بیشتر بخوانید:

جبهه دیپلماسی ایران در کنار جبهه مقاومت فلسطین ایستاده است

عقب نشینی صهیونیست‌ها از اراضی اشغالی شرط آتش بس/ابتکار عمل در دست مقاومت است 

گستاخی رژیم صهیونیستی ریشه در حمایت های بی دریغ و کاملا جانبدارانه آمریکا دارد 

حمایت یکجانبه آمریکا از اسرائیل و شعله‌ور شدن تنش‌ها در منطقه/ عمر رژیم صهیونیستی رو به زوال است

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه