اخبار داغ

جوانمردی در میان کاندیداهای کمیته ورزشکاران پارالمپیک آسیا؛

بازیهای پاراآسیایی هانگژو| رژه فرزندان ایران با پرچمداری جوانمردی و نوری/ ملاقات قلب‌ها، درخشش رویاها در افتتاحیه باشکوه

بازیهای پاراآسیایی هانگژو| رژه فرزندان ایران با پرچمداری جوانمردی و نوری/ ملاقات قلب‌ها، درخشش رویاها در افتتاحیه باشکوه
در حالیکه بازیهای پاراآسیایی هانگژو امروز رسما آغاز می شود، مسابقات در چند رشته ادامه یافت. 

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ چهارمین دوره بازی‌های پاراآسیایی طی روزهای 30 مهر تا 6 آبان به میزبانی شهر هانگژو در کشور چین برگزار خواهد شد. 
بر اساس اعلام کمیته برگزاری بازی ها، مسابقات به صورت رسمی از اول آبان ماه آغاز می شود اما در چند رشته مسابقات از ۲۷ مهر ماه آغاز شده است. 
کاروان اعزامی ایران به بازی های پاراآسیایی هانگژو با نام "فرزندان ایران" با ۲۱۰ ورزشکار (۱۲۸ ورزشکار مرد و ۸۲ ورزشکار زن) در ۱۶ رشته ورزشی مردان و ۱۱ رشته ورزشی زنان در این رویداد مهم آسیایی شرکت کرده است.


پاراتنیس روی میز؛ شکست غلامی برابر حریف ژاپنی

در نخستین روز رقابت‌های پاراتنیس روی میز هانگژو و در قسمت انفرادی مردان، محمد عرفان غلامی نخستین نماینده کشورمان بود که به میدان رفت. 
او که در گروهی سخت با قهرمان ژاپن و قزاقستان قرار گرفته، در نخستین دیدار به مصاف ورزشکار رده ۳ آسیا یعنی قهرمان ژاپنی رفت.
غلامی که بسیار با روحیه مسابقه را شروع کرد، توانست یک ست از حریف نامدار خود بگیرد اما در نهایت با نتیجه ۳ بر یک مغلوب شد.
او فردا به مصاف رقیب قزاقستان می‌رود تا در صورت کسب پیروزی از این گروه به مرحله بعد صعود کند.

 

جوانمردی در میان نامزدهای انتخابات کمیته ورزشکاران پارالمپیک آسیا

نام ساره جوانمردی ملی‌پوش پرافتخار پاراتیراندازی ایران در جهان و پارالمپیک، در فهرست کاندیداهای انتخابات کمیته ورزشکاران پارالمپیک آسیا قرار گرفت.

پرچمدار کاروان پاراآسیایی کشورمان در مراسم افتتاحیه بازی‌های پاراآسیایی هانگژو، برای کسب آرا در این انتخابات، با ورزشکارانی از رشته‌ها و کشورهای پارادوچرخه‌سواری (امارات)، پارادوومیدانی (عربستان، اردن، هند و چین)، پاراتنیس روی میز (بحرین و چین‌تایپه)، راگبی با ویلچر (ژاپن) و بوچیا (سنگاپور) رقابت خواهد کرد.

بر این اساس، انتخابات کمیته ورزشکاران در جریان بازی‌های پاراآسیایی، در هانگژو برگزار می شود و ۱۰ نامزد برای شرکت در رأی‌گیری در این کمیته معرفی شده‌اند.

پس از پایان رأی‌گیری، پنج نفر از این لیست تا سال ۲۰۲۷ عضو رسمی کمیته ورزشکاران در هیأت اجرایی کمیته پارالمپیک آسیا می‌شوند و در نهایت یک نفر را از میان خود به عنوان رئیس معرفی می‌کنند که جایگزین رئیس فعلی کمیته ورزشکاران، جونگ مین‌لی از کره‌جنوبی خواهد شد.

هدف از تشکیل این کمیته، شنیدن صدای ورزشکاران در فرآیند تصمیم‌گیری‌های کمیته پارالمپیک آسیاست پنج عضو اصلی دارد که هر چهار سال یک‌بار در بازی‌های تابستانی پاراآسیایی انتخاب می‌شوند که با تایید هیئت اجرایی کمیته پارالمپیک آسیا می‌توان دو عضو دیگر را نیز انتخاب و به این کمیته اضافه کرد.

انتخابات کمیته ورزشکاران، در حاشیه چهارمین دوره بازی‌های پاراآسیایی، و همه ورزشکاران حاضر در این بازی‌ها، می‌توانند تا چهارم آبان ماه به یک نامزد در محل رأی‌گیری واقع در سالن غذاخوری در دهکده ورزشکاران رأی دهند.

نتایج این رأی‌گیری پنجم آبان‌ماه ۱۴۰۲ (۲۷ اکتبر) اعلام می‌شود.

 

افتتاحیه باشکوه؛ ملاقات قلب‌ها، درخشش رویاها

مراسم افتتاحیه چهارمین دوره بازی‌های پاراآسیایی هانگژو با نام «ملاقات قلب‌ها، درخشش رویاها» در ورزشگاه المپیک شهر هانگژو برگزار شد. در این مراسم معاون رئیس جمهور چین و ماجد راشد رئیس کمیته پارالمپیک آسیا حضور دارند.

با اهتزاز پرچم چین و سرود این کشور مراسم رسما آغاز شد. آغاز رژه تیم‌ها با حضور کاروان افغانستان شروع شد.

هنگامی که کاروان فلسطین از جایگاه عبور کرد مورد تشویق شدید چینی‌ها قرار گرفت.

طرح (Feifei) به عنوان نماد بازی‌ها، بیانگر پرنده الهام بخش، در فرهنگ لیانگژو است که نماد تلفیق میراث فرهنگی شهر هانگژو و تکنولوژی آن بوده و نیز یکپارچگی انسان و طبیعت است. در افسانه‌ها و روایت‌های داستانی آمده است که «پرنده الهام بخش»، سعادت و برکت را با خود به همراه می‌آورد. بنابراین می‌توان گفت که این پرنده پیام‌آور شادی و برتری فرهنگی است‌. بخش اول نام این پرنده یا همان (Fei)، به معنای پرنده‌ای است که با پرواز خود، معنی یکپارچگی، احترام و برادری جامعه انسانی را به دنبال دارد و بخش دوم نام این پرنده (Fei)، نشان‌دهنده  استحکام ذهنی ورزشکاران دارای معلولیت است که ورای تمام محدودیت‌های جسمی، رویاهای خودشان را دنبال می‌کنند.

کاروان چین بزرگترین کاروان این دوره از مسابقات بود که رژه خود را رفت.

رژه فرزندان ایران با پرچمداری جوانمردی و نوری

ساره جوانمردی ملی‌پوش پاراتیراندازی پرچمدار کاروان ایران است و با پرچمداری وی کاروان ایران رژه رفت.  ساره جوانمردی به همراه وحید نوری از رشته جودو، پرچم ایران را حمل کردند. قرار بود ساره جوانمردی به همراه فرزند خود در مراسم افتتاحیه حضور داشته باشد، اما مسئولان برگزاری از این کار جلوگیری کردند و همچنین با اشاره به بحث برابری جنسیتی، خواستار حضور یک مرد در کنار جوانمردی برای حمل پرچم شدند که بر همین اساس وحید نوری، دیگر پرچمدار ایران لقب گرفت.

آوا الداغی دختر شهید الداغی، به عنوان سرپرست معنوی کاروان و همچنین حامد شاکرنژاد قاری بین‌المللی قرآن کریم در مراسم رژه حضور داشتند.

سخنرانی ماجد راشد و معاون نخست وزیر چین

در ادامه، چنگ کای رئیس کمیته برگزاری بازی‌های پاراآسیایی به همراه استاندار استان ژجیانگ که شهر هانگژو در آن قرار دارد و همچنین ماجد راشد رئیس کمیته پارالمپیک آسیا، برای حاضران در ورزشگاه سخنرانی کردند. پس از سخنرانی معاون نخست وزیر چین،  مسابقات به صورت رسمی آغاز شد.

پرچم کمیته پارالمپیک آسیا توسط تعدادی از ورزشکاران توان‌یاب از کشورهای مختلف که افتخارات زیادی را نیز کسب کرده‌اند، حمل شد و در جایگاه مربوطه به اهتزاز درآمد.

در ادامه سوگندنامه ورزشکاران قرائت شد و عنوان کردند که قول می‌دهند به همه قوانین احترام بگذارند و بازی‌های خوبی را داشته باشند.


روشن شدن مشعل به دست زنان

مشعل توسط قهرمانان کشور چین دست به دست شد و توسط تیمی از زنان ورزشکار این کشور روشن شد.

مشعل اصلی بازی های پاراآسیایی در ورزشگاه المپیک شهر هانگژو روشن شد.

این مشعل توسط مشعل کوچکتری به نام Laurels که الهام گرفته از یک ظرف قدیمی و همچنین نوعی گل در شهر هانگژو طراحی و ساخته شده است، روشن شد.

سازمان دهندگان بازی‌های عنوان کرده‌اند که مشعل به گونه‌ای طراحی شده که نمادی از شهر هانگژو را به رخ می‌کشد.

طول مشعل بازی‌های پاراآسیایی هانگژو ، ۷۵۶ میلیمتر و وزن آن ۱۱۶۰ گرم و ترکیبی از رنگ‌های زرد و بنفش است.

همچنین لوگوی بازی‌های پاراآسیایی به همراه عبارت «Hangzhou 2022 Asian Para Games» به خط بریل بر روی آن قرار گرفته است.

این مشعل توسط سازمان دهندگان در شرایط به اصطلاح شدید از جمله آب و هوای بد، لرزش، افتادن و شارژ مجدد گاز آزمایش شده است.

با اجرای برنامه آتش‌بازی و پخش سرود ویژه بازی‌ها، مراسم افتتاحیه به پایان رسید.

مصطفی قهرمانی

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه