اخبار داغ

معاون وزیر نفت اعلام کرد؛

برنامه‌ریزی برای ایجاد پتروشیمی‌های فراسرزمینی/ توسعه همکاری‌ها با کشورهای همسایه

برنامه‌ریزی برای ایجاد پتروشیمی‌های فراسرزمینی/ توسعه همکاری‌ها با کشورهای همسایه
مدیرعامل شرکت ملی صنایع پتروشیمی ایران با اعلام اینکه ایجاد پتروشیمی‌های فراسرزمینی در کشورهای دیگر در دستور کار است، گفت: متاسفانه در سال‌های گذشته به جای توسعه و تکمیل زنجیره ارزش صنعت پتروشیمی، اقدام به خام‌فروشی کردند.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از شرکت ملی صنایع پتروشیمی ایران، شاه‌میرزایی، مدیرعامل شرکت ملی صنایع پتروشیمی ایران درباره حوزه بین‌الملل، گفت: این بخش حوزه حساسی است و سعی شده همسو با راهبردهای دولت در توسعه روابط بین‌الملل حرکت شود. سیاست دولت سیزدهم توسعه روابط بین‌الملل با کشورهای منطقه و کشورهای همسو از نظر راهبردی و در مجامع بین‌المللی است.

وی ادامه داد: جنگ اوکراین نیز که رخ داد، ایران به کشورهای همسایه و کشورهای شرقی نزدیک‌تر شد، مانند روسیه. ضمن اینکه گسترش روابط ایران با چین نیز از قبل وجود داشت، زیرا در پایان دولت قبل، توافق‌نامه ۲۵ ساله با کشور چین امضا شده بود و هدف دولت فعال کردن هرچه سریع‌تر آن است.

وی افزود: از این رو، هدف اصلی شرکت ملی پتروشیمی در راهبرد توسعه همکاری با کشورهای همسایه و همسو، استفاده از تمام ظرفیت‌های بین‌المللی و دیپلماسی بین‌المللی موجود در حوزه نفت و انرژی است تا تولید، افزایش و تورم کاهش یابد.

معاون وزیر نفت گفت: وزارت نفت و متخصصان شرکت ملی صنایع پتروشیمی پس از مذاکرات اخیر با هیئت ونزوئلایی در حال بررسی نیازهای اعلامی با توجه به توانمندی‌های داخلی هستند تا براساس اولویت‌ها همکاری لازم انجام شود. از ۱۲ میلیون تن ظرفیت سه مجتمع ونزوئلایی تنها ۴ میلیون تن فعال است و یکی از برنامه‌ها فعال‌سازی ظرفیت غیرفعال این واحدهاست. یک شرکت خصوصی ایرانی هم‌اکنون کار را آغاز کرده و احتیاج به پشتیبانی‌های دولت دارد که امیدوار هستم این پشتیبانی‌ها در آینده نزدیک محقق شود و این شرکت خصوصی هم بتواند یکی از مجتمع‌ها را که هدف‌گذاری کرده در کمتر از ۶ ماه به نتیجه برساند.

وی درباره برنامه شرکت ملی پتروشیمی برای تقویت همکاری‌های بین‌المللی در دولت سیزدهم گفت: امیدوارم کمک‌هایی که به شرکت ملی صنایع پتروشیمی و این صنعت برای گسترش دیپلماسی انرژی شده است، بیشتر و بیشتر شود تا ارتباط دوستانه با کشورهای همسو و همسایه محکم‌تر شود؛ زیرا همان طور که گفتم وزارت امور خارجه و معاونت اقتصادی این وزارتخانه ابتدا باید نیازهای این صنعت را بشناسند که هم‌اکنون با ارتباط قوی که اتفاق افتاده شاهد پیشرفت‌ها و دستاوردهای چشمگیری در صنعت پتروشیمی هستیم.

 

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه