اخبار داغ

تلاش امروز برای تضمین فردا؛

برگزاری اردوی انتخابی تیم هاکی روی یخ نونهالان

برگزاری اردوی انتخابی تیم هاکی روی یخ نونهالان
سومین دوره اردوی انتخابی تیم ملی هاکی روی یخ نونهالان پسر و دختر زیر نظر مربیان تیم‌ملی برگزار شد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ انجمن هاکی روی یخ که در مدت کوتاه حضورش در ورزش ایران توانسته نگاه فدراسیون جهانی هاکی روی یخ و کشورهای مطرح این رشته را به خود جلب کند افق دید گسترده ای دارد و تنها به امروز و کسب نتایج فعلی فکر نمی کند از این رو در تلاش است  پایگاه محکمی بین کودکان داشته باشد تا با پرورش آنها آینده این رشته ورزشی را تضمین کند.

در ایران هاکی روی یخ جزو معدود رشته هایی است که بنا دارد در رده سنی زیر 10 سال تیم ملی داشته باشد و از این سن استعدادها را زیر نظر بگیرد تا با تمرینات مستمر و تدارک بازی های دوستانه قدمی اصولی و محکم جهت افزایش تجربه و اعتماد به نفس نسل آینده هاکی برداشته باشد.

انجمن هاکی روی یخ خوب می داند نسل آینده به امید احتیاج دارد و بذر آن باید در نونهالی کاشته شود، مسئولین انجمن هاکی روی یخ به خوبی دریافته اند توجه ویژه به رده های  پایه تنها راه "آینده بهتر" برای این کشور است به همین خاطر نگاه ویژه و کارشناسانه ای به رده های پایه دارند تا جایی که در تمرینات آنها از وجود بدنساز و روانشناس استفاده می شود.

انجمن هاکی پیرو این هدف بلندمدت خود، دوره های انتخابی تیم ملی در رده خردسالان دختر و پسر را در دستور کار قرار داده و شناسایی و انتخاب استعدادهای زیر 10 سال به طور جدی توسط مربیان تیم ملی انجام می شود.

جمعه پانزدهم دی ماه نیز سومین دوره اردوی انتخابی تیم ملی هاکی روی یخ نونهالانِ پسر و دختر  زیر نظر مربیان تیم‌ملی برگزار شد و علیرضا مهدوی تمرین با پسران خردسال و حدیثه پور هاشمی و شبنم عرب تمرین با دختران خردسال مستعد را بر عهده داشتند.

تیم ملی هاکی روی یخ ایران نه تنها در چهار رده سنی مردان و زنان نزدیک به یکسال است که برای بیش از ۲۰۰ ورزشکار نخبه از سراسر کشور اردوی آماده سازی برگزار می کند بلکه با ۱۵ ورزشکار ملی که حالا مسئولیت تیمهای ملی رده های مختلف سنی را به عهده گرفته اند در حال بی نیاز کردن آینده هاکی از مربیان خارجی و به جای آن پرورش و استفاده از مربیان توانمند در این رشته ورزشی است.

این ۱۵ مربی در کنار مربیان فنلاندی در تمرینات تیم ملی بزرگسالان در حال آموزش مستمر و به طور موازی انتقال آموخته های خود به رده های مختلف سنی هستند.

از دیگر برنامه های انجمن هاکی برگزاری لیگ پویای هاکی روی یخ، برنامه های استعدادیابی استانها و دهها برنامه دیگر است که الگویی متفاوت را در ورزش کشور به تصویر کشیده و با تکیه به این برنامه ریزی آینده ای روشن را در این رشته ورزشی ترسیم کرده است.

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه