اخبار داغ

همرزم حاج قاسم سلیمانی مطرح کرد:

ضرورت تبیین حقایق پیروزی 8 هزار نیروی حماس بر نیم میلیون صهیونیست

ضرورت تبیین حقایق پیروزی 8 هزار نیروی حماس بر نیم میلیون صهیونیست
یک کارشناس نظامی با بیان نقش حاج قاسم در شکل‌گیری مقاومت جدید غزه، اظهار کرد: مردم غزه خود را برای یک جنگ طولانی مدت با رژیم صهیونیستی مهیا کرده‌اند. نیم میلیون نفر برای نابودی هشت هزار نفر نیروی حماس و شکست مقاومت غزه گردهم آمدند اما شکست خوردند ولی حقایق این شکست در رسانه‌ها بیان نشده است.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ از صاحب نیوز، سردار عبدالفتاح اهوازیان با بیان اینکه پیشینه صهیونیست‌ستیزی و مبارزه با رژیم اشغالگر صهیونیستی در کشور ما از زمان شاه وجود داشت و افرادی نظیر شهید چمران و مرحومه دباغ برای کمک به مردم فلسطین به ایشان پیوسته بودند، اظهار کرد: بعد از انقلاب اسلامی، امام خمینی (ره) موضوع فلسطین را شفاف‌تر کردند و اعلام روز جهانی قدس موجب شد هر ساله مسلمانان تلنگری به خود بزنند تا مسئله فلسطین را همواره به یاد داشته باشند.

*سردار سلیمانی گفتمان مقاومت را در منطقه عملیاتی کرد

این هم‌رزم سردار دل‌ها شهید حاج قاسم سلیمانی افزود: در دوران فرماندهی حاج قاسم سلیمانی در سپاه قدس، ایشان گفتمان مقاومت را تبدیل به میدان عملیاتی کرد و از شعار و کار تاکتیکی و تشویق صرف خارج کرد.

وی ظلم‌ستیزی را یکی از خصلت‌های سردار سلیمانی خواند و ادامه داد: در ماجرای داعش دفاع از مظلوم و ستیز با ظالم حاج قاسم بر همه آشکار شد و شهرت جهانی پیدا کرد تا جایی که ایرانیان را به عنوان سپاه قاسم سلیمانی می‌شناختند.

اهوازیان با اشاره به اینکه حاج قاسم دنبال مسئله می‌رفت و آن را حل می‌کرد، عنوان کرد: امروز در مسئله فلسطین آن چیزی که شهید سلیمانی کاشت، رسیده و در حال برداشت است؛ کما اینکه بعد از شهادت حاج قاسم، فلسطینی‌ها فیلمی را پخش کردند که ایشان در زمان مدیریتشان وارد غزه هم شده بودند.

این رزمنده دوران دفاع مقدس سردار دل‌ها را مردی جهادی خواند که با حضور در غزه مسئله احداث و توسعه تونل‌ها را مطرح کرد و این مسئله مورد استقبال گروه‌های مقاومت فلسطین نیز قرار گرفت، چرا که مهمترین چالشی که برای رشد این گروه‌ها و مقاومت مردم غزه مطرح بود، محاصره غزه و تحت فشار قرار گرفتن مردم بود.

*تونل‌های حماس راهکار حاج قاسم برای مقاومت غزه بود

وی اظهار کرد: حماس در پی این راهکار رفت و موفق شد با وسایل معمولی دم‌دستی همچون بیل و کلنگ به مدت سه سال قریب 700 کیلومتر تونل حفاری کند که بسیاری از این تونل‌ها برای تردد خودرو و موتورسیکلت طراحی شدند که برای درک بزرگی این کار باید آن را مقایسه کنیم با تونل مترو تهران که ظرف 35 سال با امکانات حفاری روز دنیا و صرف هزینه‌های کلان 130 کیلومتر تونل حفاری کردند.

اهوازیان اظهار کرد: حاج قاسم به جای ماهی دادن، ماهی‌گیری را به گروه‌های مقاومت آموخت و اولاً با احداث تونل‌ها و فراهم کردن امکان بازگشت مهاجران که با خود دانش و تکنولوژی و ثروت را به همراه آوردند و ثانیاً بر اساس این قانون که مادر اختراعات، نیاز است، خود مردم غزه دست به کار شدند و در این مدت حتی به ساخت دارو و وسایل الکترونیکی نیز روی آوردند.

این کارشناس نظامی ادامه داد: ما سال‌ها به فلسطینی‌ها می‌گفتیم قدس متعلق به جهان اسلام است اما آن‌ها قدس را قدس العربی صدا می‌کردند تا اینکه هنگام شهادت سردار سلیمانی، اسماعیل هنیه او را شهیدالقدس خواند و از آن پس فلسطینی‌ها قدس را قدس‌الاسلامی خواندند.

وی خاطرنشان کرد: بعد از شهادت حاج قاسم، رهبر معظم انقلاب فرمودند «حاج قاسم دست فلسطینی‌ها را پر کرد» که این مسئله شامل همه چیز می‌شود؛ حداقل چیزی که حاج قاسم به آن‌ها داد، اندیشه «ما می‌توانیم» بود که نتیجه این باور به عملیات طوفان‌الاقصی انجامید.

*طوفان‌الاقصی بزرگتر از 80 سال مقاومت فلسطین

اهوازیان گفت: در عملیات طوفان‌الاقصی هزار و 200 نفر نیرو از حدود هشت هزار نفر نیرویی که حماس ظرف مدت یک سال و چند ماه آموزش داده و با امکانات در دسترس تجهیز کرده بود، در ساعت 6:39 روز 15 مهر که صهیونیست‌ها جشنی داشتند و تا صبح مشغول خوشگذرانی بودند با اعلام رمز عملیات، وارد سرزمین‌های اشغال شده توسط رژیم صهیونیستی شدند.

هم‌رزم شهید سلیمانی اظهار کرد: نیروهای حماس در این عملیات تا عمق 30 کیلومتری سرزمین‌های اشغالی پیشروی کردند و با تصرف 22 شهرک، تعدادی از فرماندهان و افراد مؤثر رژیم صهیونیستی را که پیش از این شناسایی کرده بودند از جمله یکی از فرماندهان بلندپایه نظامی، پنج نفر از مسئولان سازمان جاسوسی موساد، پنج نفر از مسئولان سازمان تروریستی شاباک، تعدادی از دانشمندان هوش مصنوعی و… را به اسارت گرفتند و اسرایی را نیز که در ازای آزادی هر سه فلسطینی آزاد کردند، افراد معمولی بودند که در مسیر سوار کرده بودند و امروز اظهار می‌کنند اسرای اصلی را زمانی آزاد می‌کنند که رژیم صهیونیستی همه 120 هزار اسیر فلسطینی را آزاد کند.

وی با بیان اینکه بین غزه و سرزمین‌های تحت حکومت رژیم صهیونیستی انواع استحکامات همچون دوربین‌های حرارتی، دیوار بتونی، رازیت و… قرار گرفته بود، افزود: برخی از نیروهای مقاومت با هواپیماهای برزنتی یک نفره و یا به‌وسیله پاراگلایدر وارد این اراضی شدند.

اهوازیان عنوان کرد: حماس با این عملیات از لحاظ امنیتی اتحادیه اروپا، آمریکا و رژیم صهیونیستی را عریان کرد؛ چرا که تأمین امنیت رژیم صهیونیستی محصول مشارکت همه این‌ها و استحکامات امنیتی اطراف غزه حاصل تکنولوژی روز امنیتی این کشورها بود.

این رزمنده دوران دفاع مقدس اظهار کرد: رژیم صهیونیستی نفهمید مردم فلسطین مانند شیشه هستند و 80 سال ظلم به مردم فلسطین همچون شکستن این شیشه، آن را به قطعات بیشتر و تیزتری تبدیل می‌کند که امروز این شیشه‌ها خود را نشان دادند.

*مردم غزه خود را برای جنگی طولانی آماده کرده بودند

وی بیان کرد: حکومت صهیونیستی در یک برنامه، هدف‌گذاری کلان جمعیتی تا سال 2025 کرده بود که وقتی این خبر بین مردم فلسطین پخش شد، با خود گفتند صهیونیست‌ها می‌خواهند ما را محو کنند؛ لذا به‌ویژه در غزه تصمیم گرفتند جمعیت خود را افزایش دهند و امروز طبیعت خانواده‌های غزه داشتن 13 تا 18 فرزند است و اگر ببینند فردی تنها پنج فرزند دارد، به او می‌گویند به خود بیا و برای فلسطین کاری کن، لذا جمعیت غزه در این 20 سال به دو میلیون و 500 هزار نفر رسید.

اهوازیان با اشاره به اینکه رسم ظالمان دنیا در جنگ‌ها کشتن زن و بچه بی‌گناه است، افزود: رژیم صهیونیستی نیز در جنگ غزه مانند صدام اقدام به بمباران مناطق مسکونی و قتل عام مردم بی‌گناه کرد و تاکنون بیش از 60 هزار تن بمب بر روی غزه ریخته است که قدرت انفجار آن به اندازه 10 بمب اتمی است که آمریکا در هیروشیما زد.

این کارشناس نظامی با بیان اینکه دو و نیم میلیون نفر جمعیت غزه در زمینی به طول 64 کیلومتر و عرض هشت کیلومتر در پهن‌ترین قسمت غزه، قرار دارند و تراکم جمعیتی آن‌ها 55 برابر میانگین جهانی است، گفت: ما محاسبه کرده‌ایم که این حجم از بمباران برای سرزمینی با این تراکم جمعیت باید تاکنون بیش از 200 هزار شهید فلسطینی می‌گرفت؛ اما طبق آمار تا این لحظه بعد از حدود 100 روز جنگ، تعداد شهدا حدود 23 هزار نفر یعنی یک درصد جمعیت نوار غزه است.

وی اظهار کرد: با این حجم از بمباران، داریم می‌بینیم زندگی در غزه در جریان است، بچه‌ها در کوچه و خیابان بازی می‌کنند، هنوز شهر روشن است و مردم برق دارند، هنوز تلویزیون کسی را نشان نداده که بدون کفش و دمپایی در شهر در حال تردد باشد و این نشان می‌دهد مردم غزه با تدابیری که از قبل دیدند، خودشان را برای یک جنگ این چنینی آماده کرده‌اند.

اهوازیان با اشاره به اینکه مردم غزه خودشان را برای زندگی در شرایط سخت و جنگی آماده کرده‌اند، زندگی در پناهگاه‌های امن، استفاده از پنل‌های مولد برق خورشیدی، استفاده از موتورهای دیزلی بی‌صدا و از این قبیل را از جمله تدابیر مردم غزه برای زندگی در چنین شرایطی برشمرد.

*حقیقت جنگ غزه آن چیزی نیست که در رسانه‌ها گفته شده است

این هم‌رزم سپهبد شهید حاج قاسم سلیمانی یکی از موهبت‌های خفیه الهی در طوفان‌الاقصی که با هزینه شهادت 10 هزار کودک و هشت هزار زن به دست آمد را این موضوع دانست که این واقعه رفراندومی در جهان گذاشت که نه تنها هفت میلیارد مردم جهان بلکه حتی یهودیان هم در آن رأی داده‌اند که اسرائیل باید نابود شود و همه جهان به غیر از حاکمان ستمگر خواستار مبارزه با رژیم صهیونیستی شده‌اند.

وی با انتقاد از روایت رسانه‌ها از جنگ غزه، گفت: رسانه‌ها تنها اخبار آشکار که عمدتاً توسط رسانه‌های رژیم صهیونیستی اعلام می‌شود را در مورد جنگ غزه بیان می‌کنند و تحلیل صحیحی از این نبرد به مخاطب نمی‌دهند، در صورتی که اگر این طرف مظلومیت مردم غزه و کشته شدن زن و بچه و کودک را برای نشان دادن ظلم و بی‌رحمی و جنایت صهیونیست‌ها بیان می‌کنند، باید آن روی سکه یعنی شکست رژیم صهیونیستی و عاجز شدنش در برابر حماس را نیز نشان دهند.

اهوازیان خاطرنشان کرد: رهبر انقلاب چند سال پیش فرمودند اسرائیل 25 سال دیگر از روی زمین محو می‌شوند، اما این شیوه روایت خبر توسط رسانه‌ها در مورد رژیم صهیونیستی موجب شده در افکار عمومی بعضاً این رژیم حکومتی شکست‌ناپذیر به نظر برسد؛ در صورتی که اکنون در برابر غزه که اندازه یک محله بزرگ تهران است، با آوردن 300 هزار نفر نیرو، همچنان درمانده شده در حالی که ما در دوران دفاع مقدس در بزرگترین عملیاتمان مجموعاً 100 هزار نفر نیرو به کار نگرفتیم.

این کارشناس نظامی از رسانه‌ها خواست در مورد غزه به جای کلی‌گویی، حال و هوای مردم غزه را نشان دهند؛ همچون مصاحبه‌ای که از یک پیرزن فلسطینی پخش شد که از او پرسیدند 14 فرزندت شهید شد نظرت چیست و پاسخ داد «همه‌شان فدای فلسطین.»

وی گفت: رژیم صهیونیستی اکنون چهار لشکر زرهی برای تصرف غزه وارد جنگ کرده است ولی نتوانسته هنوز غزه را تصرف کند؛ در حالی که اگر به یک کارشناس نظامی بگویند برای تصرف تهران بزرگ به چند لشکر زرهی نیاز است، پاسخ می‌دهد «دو لشکر زرهی.»

اهوازیان با اظهار اینکه کشورهای مختلفی نظیر آلمان، ایتالیا، فرانسه، انگلیس، آمریکا، برخی کشورهای عربی حاشیه خلیج فارس و حتی اوکراین که خودش درگیر جنگ است برای کمک به رژیم صهیونیستی در تصرف غزه، نیرو به سرزمین‌های اشغالی فرستاده‌اند، افزود: این نیروها در کنار 300 هزار نیروی پیاده و لشکرهای زرهی رژیم صهیونیستی و در کنار نیروهای موشکی، اسکادران هوایی، مخابرات و… مجموعاً عددی در حدود نیم میلیون نفر می‌شوند که به جنگ هشت هزار نفر نیروی حماس آمده‌اند ولی تاکنون حماس 30 درصد هم آسیب ندیده است.

* شکست نیم میلیون نفر در برابر هشت هزار نفر

این رزمنده دوران دفاع مقدس تصریح کرد: تاکنون بیش از 800 تانک و نفربر و زره‌پوش در غزه منهدم شده است در حالی که کل موجودی تانک صدام هنگام حمله به ایران 700 تانک بود.

وی قیمت هر تانک مرکاوا را هشت میلیون دلار معادل 400 میلیارد تومان بیان کرد و ادامه داد: هر تانک مرکاوا 8 خدمه متخصص دارد، تلویزیون نابودی این تانک‌ها را نشان می‌دهد و به آتش کشیده شدن آن را به تصویر می‌کشد بعد اعلام می‌کند در آن روز تنها دو اسرائیلی زخمی شده‌اند و نمی‌گوید پس خدمه‌ای که درون تانک بودند و بعد از آتش سوزی از تانک خارج نشدند چه شدند.

اهوازیان گفت: تانک مرکاوا چند لایه محافظتی به قطر حدود نیم متر دارد که فلسطینی‌ها با موشک یاسین آن را هدف قرار می‌دهند و هر چند به طور کلی این تانک را منهدم نمی‌کنند اما آن را از کار می‌اندازند ولی مسأله‌ای که مهم است این است که از حرارت بالای تولید شده در اثر اصابت این موشک مهمات داخل تانک‌ها منفجر می‌شوند و تمام سرنشینان داخل تانک‌ها به درک واصل می‌شوند.

همرزم حاج قاسم سلیمانی درباره روایات اشتباه دیگر از جنگ غزه، افزود: تلویزیون اعلام می‌کند 20 خودرو ارتش رژیم صهیونیستی توسط حماس منهدم شدند اما باز هم از تلفات انسانی آن چیزی نمی‌گوید مگر این خودروها سرنشین نداشتند، مگر نیرو منتقل نمی‌کردند مگر می‌شود تلفات انسانی نداشته باشند!؟

وی اظهار کرد: در جنگ شهری زمانی که در مقابل دشمن تجهیزات سنگین نظامی نداشته باشی یا نتوانی از آن استفاده کنی شیوه‌ای به نام فساد مدیریت شده را پیاده می‌کنی که امروز حماس با استفاده از حماقتی که صهیونیست‌ها برای ورود به بخش‌هایی از غزه انجام دادند، آن را به اجرا درآورده اند. در این شیوه رزمندگان فلسطینی در غزه، صهیونیست‌ها را به کوچه‌ها می‌کشانند و از آن‌ها تلفات می‌گیرند که روزی نیست که از این طریق 10 الی 70 نظامی صهیونیست کشته نشوند.

اهوازیان با بیان این که قبرستان نظامیان رژیم صهیونیستی جداست تا کسی نتواند آماری از تعداد کشته‌شدگان جنگ درآورد، گفت: مسئول قبرستان نظامیان اسرائیل گفته است از ابتدای آغاز طوفان الاقصی تا الان هر ساعت 1 تا 3 نظامی صهیونیست کشته شده در غزه را دفن کرده‌ایم که با یک حساب سرانگشتی می‌توان گفت تلفات نظامیان رژیم صهیونیستی از ابتدای طوفان الاقصی تاکنون 4800 نفر بوده است.

*عاشورایی شدن حماس، راه قدسی بود که از کربلا گذشت

همرزم حاج قاسم سلیمانی خاطرنشان کرد: گروه‌های مقاومت در فلسطین 80 سال است از زمان عزالدین قسام، جمال عبدالناصر و دیگران مسلح بوده و در تلاش برای بازپس گیری اراضی اشغالی خود هستند اما این مقاومت امروز فوران کرده و توقف ناپذیر شده است.

وی درباره یکی از علل این موضوع توضیح داد: نیروهای حماس سال‌ها در کنار رزمندگان مقاومت در سوریه قرار داشتند در مراسم روضه و هیئات مذهبی بچه‌ها شرکت کردند و در کنار ایشان برای مظلومیت امام حسین -علیه السّلام- سینه زدند و رفته رفته اباعبدالله الحسین در کالبد و وجود و روح این رزمندگان تکثیر شد و وقتی فهمیدند مرگ با سعادت بهتر از زندگی با ذلت است، این تحولات درون ایشان به وجود آمد.

اهوازیان اظهار کرد: این را از زبان رزمندگان مقاومت فلسطینی هم شنیدیم که گفتند80 سال اسرائیل را شکست ندادیم چون امام حسین علیه السّلام را نمی‌شناختیم و این امام بود که به ما آموخت در اوج مظلومیت پیروز شویم. پدر شهید محمد الدوره در سفری به خوزستان آمده بود. او را به مجلس روضه بردیم. یک ربع از حضور ما در مراسم نگذشته بود که او که از بزرگان غزه است رو کرد به من و گفت این‌ها چه می‌گویند؟ این حسین کیست؟ وقتی به او راجع به اباعبدالله الحسین علیه السّلام توضیح دادم، اشک ریخت یا وجود مصدومی ایستاد و برای امام مظلوم ما اشک ریخت.

این کارشناس نظامی خاطرنشان کرد: وقتی امام خمینی -رحمة الله علیه- فرمودند «راه قدس از کربلا می‌گذرد» گمان می‌کردیم که باید ابتدا کربلا را بگیریم و بعد قدس را اما الان 20 سال است که صدام سرنگون شده و ما در کربلا هستیم ولی قدس آزاد نشد. ما غافل بودیم از این که منظور امام راحل این بود که برای گرفتن قدس اول باید کربلایی شد.

*اسرائیل این بار هم در غزه شکست خورد

وی تصریح کرد: از نظر ما جنگ غزه تمام شده است و روی آوردن صهیونیست‌ها به ترور هم برای این است که شکستشان خیلی بزرگ به چشم نیاید و بگویند ما هم چند فرمانده فلسطینی را از میان برداشتیم.

اهوازیان عنوان کرد: امروز بیش از یک میلیون اسرائیلی مهاجرت کرده و برای همیشه از سرزمین‌های اشغالی خارج شده‌اند و ده‌ها هزار شهرک‌نشین در اردوگاه‌ها هستند و یمنی‌ها این‌ها را با موشک می‌زنند و حکومت صهیونیستی نمی‌تواند کاری برای ایشان بکند.

این رزمنده دوران دفاع مقدس با بیان این که فلسطینی‌ها در محاصره رژیم صهیونیستی نیستند چون اگر یکی بزند چند تا می‌خورد، تصریح کرد: ایشان الان در محاصره جهالت‌ سلفی‌گری و وهابی‌گری مسلمان‌نماهای عرب همچون اردن، کویت، امارات، مصر، عربستان و بحرین هستند چرا که هم‌اکنون از کرانه باختری روزی دو هزار کامیون مواد غذایی وارد سرزمین‌های اشغالی شده و به دست صهیونیست‌ها می‌رسد اما این طرف در بندر العریش مصر، اجازه رد شدن یک بطری آب معدنی را هم نمی‌دهند.

وی ادامه داد: در این جا اهمیت کار حوزه‌های علمیه بین‌المللی همچون جامعة المصطفی معلوم می‌شود که طلابی را از این کشورها تربیت می‌کند که به کشورهای خود بازگشته و اسلام ناب محمدی را تبلیغ می‌کنند.

این کارشناس نظامی با اشاره به این که اسرائیل در این کارزار شکست خورد، ادامه داد: در این 10 روز رژیم صهیونیستی بیش از 20 تیپ خود را از غزه خارج کرده است و لشکر شکست‌ناپذیر گولانی و یگان‌های هوابرد که نخبه‌های ارتش رژیم صهیونیستی بودند به طور کامل منهدم شده و از نظر روانی آن قدر آشفته شده‌اند که گهگاهی خبر شلیک نظامیان صهیونیستی به یکدیگر را می‌شنویم.

اهوازیان گفت: هر لحظه ما منتظر شنیدن خبری خوب هستیم که 1400 سال است انتظار آن را می‌کشیم. جهان بوی امام زمان -عجّل الله تعالی فرجه الشّریف- را گرفته و به زودی امام زمان با لشکر شهدا فرا می‌رسد لذا باید خودمان را برای ظهور آماده کنیم.

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه