اخبار داغ

کفپوش اپوکسی چقدر مقاومت دارد؟

هر آنچه که باید در مورد مقاومت کفپوش اپوکسی بدانید!

هر آنچه که باید در مورد مقاومت کفپوش اپوکسی بدانید!
زین‌های اپوکسی توانسته‌اند در مدت طولانی جای پای خود را ثابت کرده و نشان دهند که تا چه اندازه می‌توانند مفید و موثر واقع شوند. یکی از محصولاتی که با استفاده از این نوع رزین ساخته می‌شود، کفپوش است.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ رزین‌های اپوکسی توانسته‌اند در مدت طولانی جای پای خود را ثابت کرده و نشان دهند که تا چه اندازه می‌توانند مفید و موثر واقع شوند. یکی از محصولاتی که با استفاده از این نوع رزین ساخته می‌شود، کفپوش است. از آنجایی‌که این رزین‌ها خواص بسیاری دارند، این خواص در کفپوش‌های اپوکسی هم به‌خوبی مشاهده می‌شوند. درصد بالایی از مقاومت کفپوش اپوکسی را می‌توان به این مسئله ربط داد. البته عوامل مختلف دیگری همچون زیرسازی مناسب هم در این مسئله دخیل هستند. چنانچه می‌خواهید از این مقاوم‌بودن بهره‌مند شوید، کافی است به وب‌سایت ویرا اپوکسی مراجعه کنید.

images_1706077237_65b0ac357288e.png

مقاومت و دوامی بی بدیل

در بسیاری از مکان‌ها همچون پارکینگ، مدرسه، سالن‌های ورزشی و... داشتن کفی مناسب از اهمیت بسیاری برخوردار است. در چنین موقعیت‌هایی باید نوعی را برگزینید که بتواند تا چندین سال متوالی از خود مقاومت نشان داده و در برابر عوامل محیطی و شیمیایی مختلف دوام بیاورد. یکی از بهترین محصولاتی که می‌توانید به همین منظور از آن بهره ببرید، کفپوش اپوکسی است که روی سطوح بتنی قرار می‌گیرد. همین قرار‌گیری روی سطوح بتنی می‌تواند تضمین‌کننده کیفیت بالای آن باشد.

مقاومت کفپوش اپوکسی تنها به‌دلیل وجود این رزین در ترکیبات اصلی آن نبوده و هر چه زیرسازی بتنی بهتر انجام شود، می‌تواند در شرایط مختلف دوام بیشتری داشته باشد. شاید برای داشتن چنین کف مستحکمی در ابتدا مشمول پرداخت هزینه زیادی شوید؛ اما مطمئن باشید دیگر برای نگهداری و ترمیم آن هزینه‌ای جداگانه نخواهید داشت یا حداقل هزینه را برای آن تقبل خواهید کرد. زمانی‌که این ماده رزینی روی کفی اصلی بتنی ریخته می‌شود، می‌تواند پیوند بسیار محکمی را در این زمینه ایجاد کند. همین مسئله سبب به‌وجود‌آمدن مقاومت فیزیکی می‌شود.

بسیاری از شرکت‌های موجود در ایران سعی کرده‌اند تا در این زمینه هم فعالیت کرده و خود را نشان دهند؛ اما انجام این کار نیاز به تخصص و مهارت کافی داشته و هر فردی نمی‌تواند مقاومت کفپوش اپوکسی را به‌وجود آورده و آن را تصمین کند. در این حیطه تکنولوژی‌های گوناگونی هم به‌کار می‌رود که هر کمپانی توانایی استفاده از آن‌ها را ندارد.

images_1706077274_65b0ac5ae7396.png

کفپوش اپوکسی مقاوم و مکان های مورد استفاده آن

با آنکه استحکام و دوام می‌تواند دلیل بسیار منطقی و حتی کافی برای کارایی بالای این نوع کفپوش باشد، اما از آنجایی‌که انواع مختلفی دارد، هر نوع از آن در جای به‌خصوصی استفاده می‌شود. به‌صورت کلی می‌توان کارایی آن را مختص به مکان‌هایی دانست که در آن‌ها تردد زیاد انجام شده و وسایل سنگین در حال عبور و مرور هستند. حتی برخی افراد از آن برای کف منازل مسکونی خود هم بهره می‌برند؛ با‌توجه به همین مسئله نمی‌توان کارایی آن را محدود کرد. مقاومت کفپوش اپوکسی زمانی خود را نشان می‌دهد که به نوع مناسب آن دقت شده باشد.

به‌طور کلی می‌توان این کفی را در فرودگاه‌ها، انبار‌ها، پارکینگ، بیمارستان‌ها و مراکز درمانی، مراکز خرید، سالن‌های ورزشی، سالن‌های آرایشی، فروشگاه‌ها و حتی در حمام، سرویس بهداشتی و استخر منازل هم به‌کار برد. البته باید پیش از نصب، اطلاعات خود را در زمینه انواع ورزشی، نیمه‌ریز، ضد‌غبار، آنتی‌استاتیک، آنتی‌اکسید و ضد‌اسیدی این محصول بالا ببرید؛ برای مثال تنها برخی از آن‌ها برای پارکینگ‌ها مناسب هستند و پیش از نصب باید به این مسئله دقت زیادی داشته باشید.

images_1706077300_65b0ac7494aa1.png

مهم ترین عامل مقاومت اپوکسی کف

با آنکه مقاومت کفپوش اپوکسی در وهله اول توسط رزین و زیرسازی بتنی آن تضمین می‌شود، اما مهم‌ترین عاملی که می‌تواند ماندگاری آن را افزایش دهد، ضخامت رزین روی بتن است. برای اینکه بتوانید ضخامت مناسب را هنگام نصب تخمین بزنید باید به وضعیت بتن، مواد شیمیایی که در محیط وجود دارند و میزان تردد روی سطح دقت داشته باشید. چنانچه قصد دارید در منزل خود از این نوع کف بهره ببرید، بهتر است با نصب لایه‌ای نازک از آن زیبایی محیط را افزایش دهید.

به‌صورت کلی باید بدانید که ضخامت این کفی به 3 دسته نازک، ضخیم و فوق ضخیم تقسیم می‌شود. اگر مقاومت کفپوش اپوکسی در مکان‌هایی که تردد روی آن‌ها سنگین بوده و زیاد انجام می‌شود برایتان اهمیت دارد، باید نوع فوق ضخیم آن را به‌کار بگیرید. البته نصب و آماده‌سازی این ضخامت به زمان زیاد‌تری نیاز داشته و هزینه‌های بیشتری را دربر دارد. با این حال می‌توانید با استفاده از کفپوش اپوکسی ، از بتن کف در برابر خراب‌شدن محافظت کنید.

مقاوم ترین نوع اپوکسی کف

هر نوع کفی که ضخامت زیادی داشته باشد به‌عنوان مقاوم‌ترین شناخته می‌شود. زمانی‌که در پارکینگ یا حتی گاراژ خانه خود از کفپوش‌هایی نازک استفاده کنید، باید پس از گذشت مدتی، آن را ترمیم کرده و هزینه زیادی را برای این کار بپردازید. بهتر است همین هزینه را در ابتدا انجام داده و مقاومت کفپوش اپوکسی را به‌خوبی تقویت کنید. برای درک این مسئله باید به نصب نوع فوق ضخیم آن بپردازید. تردد اتومبیل‌ها یا حتی ماشین‌های سنگین در این مکان، نشان‌دهنده ترافیک و تردد بالای آن است.

برای جلوگیری از سایش کف و خراب‌نشدن بتن آن باید محصولی را انتخاب کرده و آن را نصب کنید که از لحاظ مقاومت مزایای بسیاری داشته باشد. اپوکسی مخصوص پارکینگ از از ضخامت مناسبی برخوردار است و می‌تواند از خود در برابر حرارت بالا، مواد نشت‌شده از خودرو‌ها، مواد شیمیایی و همچنین سایش و ضربه مقاومت خوبی نشان دهد. البته برای آنکه بتوانید خودرو خود را در پارکینگ به‌خوبی برانید، باید روی سطحی هموار و صاف حرکت کنید. اپوکسی کف پارکینگ می‌تواند چنین حالتی را برایتان به ارمغان بیاورد.

تجربه کفپوشی مقاوم با ویرا اپوکسی

با آنکه مقاومت کفپوش اپوکسی قابل مقایسه با دیگر کف‌ها نیست، اما شرایط نصب و همچنین نگهداری از آن‌ها هم در دوام و ماندگاری تاثیر زیادی دارد. ویرا اپوکسی توانسته از علوم روز دنیا در این زمینه استفاده کرده و برای نصب این کفپوش بهترین دستگاه‌های موجود را به ‌کار گیرد. از آنجایی‌که نصب اپوکسی کف باید توسط افراد ماهر و متخصص در این زمینه انجام شود، ویرا چنین افرادی را به محل مورد‌نظر می‌فرستد تا پروژه را به بهترین شکل ممکن به پایان برسانند. این کفپوش باید شرایط عایق و یکدست‌بودن در سطح را داشته باشد؛ این مسائل نیازمند زیرسازی مناسب هستند. ویرا می‌تواند تمامی این شرایط را با گارانتی و تضمین برایتان انجام دهد. کافی است به نشانی https://viraepoxy.com/ رفته و به‌صورت تلفنی با کارشناسان ارتباط داشته باشید.

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه