اخبار داغ

رئیس اورژانس البرز در گفتگو با «تیتر یک»:

افراد بالای ٦٠ سال البرز واکسن یادآور کرونا تزریق کنند

افراد بالای ٦٠ سال البرز واکسن یادآور کرونا تزریق کنند
رئیس اورژانس و فوریت‌های پزشکی البرز گفت: افراد بالای ٦٠ سالی که یک سال از تزریق واکسن کرونای آنها می‌گذرد باید برای تزریق دوز یادآور اقدام کنند.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی دانا؛ احمد مهدوی در گفتگو با خبرنگار گروه دانش پایگاه خبری تحلیلی «تیتر یک»، گفت: با آغاز فصل سرد، سرماخوردگی، آنفلوآنزا و کرونا افزایش چشمگیری دارند.

 
رئیس اورژانس و فوریت‌های پزشکی البرز افزود: مهر و آبان سال جاری پیک آنفلوآنزا و افزایش مختصر کرونا را شاهد بودیم، اما آنفلوآنزا بیماری غالب بود.

 

وی با اشاره به اینکه آذرماه آمار آنفلوآنزا فروکش کرد و در دی‌ماه با افزایش همراه شد، اظهار داشت: رعایت پروتکل‌های بهداشتی به مردم توصیه می‌شود.

 

مهدوی تصریح کرد: افراد باید زمان سرفه جلوی دهان خود را بگیرند و رعایت فاصله اجتماعی، استفاده از ماسک و شستن دست‌ها را در اولویت بگذارند.

 

رئیس اورژانس البرز ادامه داد: با توجه به اینکه آنفلوآنزا بیماری غالب البرز است، شهروندان در تجمعات نباید از پروتکل‌های بهداشتی غافل شوند.

 

وی گفت: فرد بیمار در صورت افزایش تب، گلو درد و سرفه‌های شدید باید به پزشک مراجعه کند و درمان خود را از طریق کادر درمان پیگیری کند.

 

مهدوی افزود: گروه‌های پُرخطر اعم از خانم‌های باردار، کودکان و افراد مسن نباید از کنار دستورالعمل‌های بهداشتی به سادگی عبور کنند.

 

رئیس اورژانس البرز اظهار داشت: افراد بالای ٦٠ سالی که یک سال از تزریق واکسن کرونای آنها می‌گذرد باید برای تزریق دوز یادآور اقدام کنند.

 

وی تصریح کرد: مراکز بهداشتی، درمانی و پایگاه‌های تزریق واکسن کرونا فعال هستند و دوز یادآور را برای متقاضیان رایگان تزریق خواهند کرد.

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه