اخبار داغ

مدیرکل غله البرز در گفتگو با «تیتر یک»:

آرد کامل سبوس‌دار برای نا‌نوائی‌های البرز تولید می‌شود

آرد کامل سبوس‌دار برای نا‌نوائی‌های البرز تولید می‌شود
مدیرکل شرکت غله و بازرگانی البرز گفت: در حال برنامه‌ریزی برای تولید آرد کامل با سبوس بیشتر هستیم تا آن را در اختیار نا‌نوائی‌ها قرار دهیم.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ محمد مجرد در گفتگو با خبرنگار گروه اقتصادی پایگاه خبری تحلیلی «تیتر یک»، گفت: برای نان‌های مختلف درجه‌بندی از میزان سبوس برنامه‌ریزی شده است.

مدیرکل شرکت غله و بازرگانی البرز افزود: سبوس آرد سنگک ١٢ درصد، بربری ١۵ درصد و نان لواش ١٨ درصد است و ارتباط مستقیمی با سلامت مردم دارد.

وی اظهار داشت: در حال برنامه‌ریزی برای تولید آرد کامل با سبوس بیشتر هستیم تا آن را در اختیار نا‌نوائی‌ها قرار دهیم و مردم از فوائد سبوس بهره‌مند شوند.

مجرد تصریح کرد: دانشگاه علوم پزشکی، جهاد کشاورزی و استانداری البرز برای تحقق مسئله مذکور شرکت غله و بازرگانی را همراهی و کمک خواهند کرد.

وی با اشاره به اینکه در مرحله تعیین قیمت آرد کامل هستیم، گفت: پس از تعیین قیمت کشوری، از ظرفیت بالای البرز برای تولید آرد کامل استفاده می‌کنیم.

مدیرکل شرکت غله و بازرگانی البرز افزود: نا‌نوائی‌هایی که تمایل به پخت نان کامل دارد در اولویت اختصاص آرد کامل قرار خواهند گرفت.

مجرد اظهار داشت: البته آرد تولیدی کنونی خوب است و تحت نظارت و مراقبت مراکز آزمایشگاهی دانشگاه علوم پزشکی و دستگاه نظارتی قرار دارد.

وی با اشاره به اینکه نان سنگک نباید سفید باشد، تصریح کرد: سفیدی احتمالی نان سنگک ناشی از تداخل آرد بوده و در این صورت بررسی می‌شود.

مدیرکل شرکت غله البرز گفت: سنگک یکی از نان‌های سالم بوده و نانوا‌ها جای مانور برای تداخل آرد ندارند اما در صورت گزارش، بازرسی خواهد شد.

مجرد چند نرخی بودن نان را تخلف دانست و افزود: قیمت سنگک آرد یارانه یک ٢ هزار تومان و آرد یارانه دو ٣ هزار تومان است و قیمت بیشتر مشمول جریمه می‌شود.

وی در خاتمه اظهار داشت: البته نرخ آرد و گندم نا‌نوائی‌های آزادپز آزاد بوده و دولت قیمت نان آنها را مشخص نمی‌کند.

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه