اخبار داغ

امیر واحدی:

صنعتگران دفاعی کشورمان به علم روز دنیا تجهیز شده‌اند

صنعتگران دفاعی کشورمان به علم روز دنیا تجهیز شده‌اند
فرمانده نیروی هوایی ارتش گفت:جوانان و صنعتگران دفاعی کشورمان به علم روز دنیا تجهیز شده‌اند، به طوری که تعمیر و نگهداری و اورهال همه نوع هواپیما را توسط جوانان متخصص ایرانی انجام می‌دهیم.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ امیر حمید واحدی فرمانده نیروی هوایی ارتش در دیدار با وابستگان نظامی کشورهای دوست مقیم در تهران که در ستاد فرماندهی نیروی هوایی برگزار شد، طی سخنانی اظهار داشت: امروز افتخار داریم تا چهل و پنجمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی و حماسه ماندگار ۱۹ بهمن سال ۱۳۵۷، روز نیروی هوایی را گرامی بداریم.

وی افزود: نیروی هوایی ارتش جمهوری اسلامی ایران در پیروزی انقلاب اسلامی و استقلال آن نقش کلیدی و محوری ایفا کرد که با بیعت تاریخی کارکنان نیروی هوایی با رهبر کبیر انقلاب، قدرت پوشالی رژیم شاهنشاهی که بیشترین وابستگی تجهیزاتی و تخصصی را به آمریکا داشت در هم شکست و بساط ظلم و استکبار به یک‌باره برچیده شد.

فرمانده نیروی هوایی تاکید کرد: انقلاب اسلامی ایران برای همه ما به ویژه نیروی هوایی نعمت الهی بود، چون به ما اعتماد به نفس داد و ما از این اعتماد به جوانانمان پاسخ بسیار خوبی گرفته‌ایم.

وی گفت: جوانان و صنعتگران دفاعی کشورمان به علم روز دنیا تجهیز شده‌اند، به طوری که تعمیر و نگهداری و اورهال همه نوع هواپیما را توسط جوانان متخصص ایرانی انجام می‌دهیم.

امیر واحدی گفت: نیروی هوایی ارتش همواره در هر عرصه‌ای که وارد شده، مؤثر و تعیین کننده بوده است و با اقتدار مأموریت‌های محوله را انجام می‌دهد.

فرمانده نیروی هوایی ارتش خطاب به وابستگان نظامی کشورهای دوست گفت: تولید و بهره‌گیری از جنگنده بمب افکن سبک رزمی آموزشی یاسین، هواپیمای آموزشی فجر ۳، خرید و الحاقِ جنگنده بمب افکن سبک رزمی آموزشی پاک ۱۳۰، تولید و بهره برداری از انواع پهپادها از جمله کمان ۱۲ و ۲۲ انجام عملیات‌های برد بلند و خارج از FIR ، ساخت انواع شبیه سازها بمب‌های نقطه زن موشک‌های دور ایستا و ضد راداری و راکت ، تشکیل مراکز علوم نوین از جمله هوش مصنوعی، سایبر گوشه‌ای از دستاوردهای نیروی هوایی ارتش جمهوری اسلامی ایران بوده است.

امیر واحدی گفت: نیروی هوایی در حوزه دیپلماسی دفاعی، سال بسیار خوبی را پشت سر گذاشته به طوری که در حوزه تبادل هیأت‌ها، انجام ملاقات و بازدیدها برگزاری دوره‌های آموزشی و اعزام ناظر در رزمایش سایر کشورها گام‌های مثبت و اقدامات بسیار خوبی انجام داده است.

ایران پیام‌آور صلح و دوستی برای همه مردم و دولت‌ هاست

وی تاکید کرد: جمهوری اسلامی ایران هیچ‌گونه تهدیدی برای منطقه و جهان نیست بلکه پیام‌آور صلح و دوستی برای همه مردم و دولت‌هاست، ولی در برابر هرگونه تهدید و اقدامات تروریستی قاطعانه خواهد ایستاد و آماده به اشتراک گذاری هرگونه تجربیات در مقابله با تروریسم، با کشورهای دیگر است.

امیر واحدی گفت: نیروی هوایی ارتش جمهوری اسلامی ایران آمادگی لازم جهت همکاری و تعامل هرچه بیشتر با کشورهای همسو در زمینه‌های مختلف شامل انجام رزمایش‌های مرکب، همکاریهای آموزشی به خصوص تبادل دانشجو و استاد بین دانشگاه‌های هوایی در رشته‌های مختلف، انجام همکاری در بعد تعمیر و نگهداری قطعات و هواپیماها با توجه به وجود اشتراکات انجام همکاری در طراحی و تولید انواع شبیه سازهای هوایی تبادل ناظر هوایی در رزمایش‌ها را دارد.

فرمانده نیروی هوایی افزود: جمهوری اسلامی ایران جنایات رژیم صهیونیستی در برابر مردم مظلوم و بی دفاع غزه را محکوم کرده و از جامعه جهانی خواستار توقف این نسل کشی و احقاق حقوق مردم فلسطین است.

 

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه