اخبار داغ

در قصور نهادهای نظارتی؛

رقاصی روی مدار رسوایی؛ «کنعانی‌زادگان» سوار بر اتوبوس حاشیه!

رقاصی روی مدار رسوایی؛ «کنعانی‌زادگان» سوار بر اتوبوس حاشیه!
مدافع پرحاشیه تیم فوتبال پرسپولیس در حالی یک اتفاق عجیب را رقم زده که سکوت نهادهای اخلاقی و نظارتی در تکرار رفتارهای وی مؤثر بوده‌اند.

به گزارش خبرنگار ورزشی شبکه اطلاع‌رسانی دانا؛ کسی نیست که حواشی مدافع تیم ملی فوتبال و تیم پرسپولیس را نشنیده و یا ندیده باشد. پسری که در روزهای ابتدایی فوتبال حرفه‌ای‌اش خیلی زود به استقلالِ مدل علی‌رضا منصوریان رسید، به همان سرعت اشباع شد و همه‌چیز را یادش رفت تا در پیوستن به پرسپولیس، از او فقط مصاحبه‌هایش باقی بماند.

بازیکنی که ابتدا خودش را از ازل هوادار استقلال می‌دانست، با چرخشی نرم و البته محسوس تبدیل به یک پرسپولیسی صدآتشه شد که از بچگی قرمز می‌پوشیده و به استادیوم می‌رفته. شاید آن روزها قاطبه هواداران فوتبال نمی‌دانستند که چه بازیکن پرحاشیه و بی‌مبالاتی قرار است به لیگ فوتبال و تیم ملی ایران معرفی شود ولی انگار خود او خوب می‌دانست.

محمدحسین کنعانی‌زادگان هر چند هفته یک بار خودش را تبدیل به سرتیتر اخبار می‌کند، آن هم نه با کیفیت فنی و فوتبالی که با حاشیه و رسوایی. از همان جنس مصاحبه‌های آبکی و تحریک‌کننده گرفته تا ماجرای اتوبوس تیم ملی و انتشار فایل صوتی توهین‌آمیز و و در ادامه، داستان‌هایی که او برای سیاوش یزدانی و اردوی تیم ملی ساخت.

همان قصه تلخ و موهن اتوبوس شاید می‌توانست فوتبال یک ستاره تمام‌عیار را هم به پایان برساند اما کنعانی‌زادگان با امدادهای غیبی و نامتعارف، فقط با 2 جلسه محرومیت آن هم در بازی‌های دوستانه که هیچ‌کس نفهمید چطور سپری شد، سر و ته‌اش را هم آورد و هم جام جهانی‌اش را دید، هم جام ملت‌هایش را.

از کامنت منفی و عجیب علیه کارلوس کی‌روش گرفته تا حاشیه‌سازی مجدد در فینال کافا برابر تیم ملی ازبکستان که یادآور اشتباه مرگ‌بار و کشنده‌اش برابر ژاپن در جام 2019 بود که رویای ملتی را به باد داد، همه و همه برخی از حواشی بی‌شمار و بی‌پایان مدافعی است که گویا قصد تغییر رویه را هم ندارد.

رقاصی در برابر دیدگان هواداران رقیب سنتی که برای هر موجودی تحریک‌کننده و خشونت‌برانگیز است؛ یکی از هزاران حاشیه اوست. در آخرین اپیزود هم که کنعانی‌زادگان به یک هوادار -هر چه هم گفته باشد- به شکلی متهورانه حمله‌ور شده و او را مورد ضرب و شتم فیزیکی و لفظی قرار داده؛ باز هم پای اتوبوس.

انگار قرار نیست اسم اتوبوس از زندگی محمدحسین حذف شود. فردا قرار است که کنعانی‌زادگان در کمیته اخلاق فدراسیون حاضر شود و از رفتار شنیع خود دفاع کند. جلسه‌ای که نتیجه‌اش با توجه به رویه ارکان قضایی فدراسیون از همین حالا مشخص است؛ نهایتاً یک توبیخ لفظی بدون درج در پرونده!

در کنار شخصیت نامتوازن و رفتارهای غیرطبیعی این بازیکن متأسفانه ملی‌پوش، رفتار پدرانه و بدون تیغ ارکان قضایی فدراسیون فوتبال هم در این امر موثر بوده‌اند. اگر در پس همان ماجرای اتوبوس، فدراسیون فوتبال ضرب شست نشان می‌داد؛ شاید هرگز شاهد تکرار این حواشی و رقص ناشیانه کنعانی‌زادگان روی مدار حواشی نبودیم.

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه