اخبار داغ

رئیس ستاد انتخابات البرز:

١۵٠ نامزد به ازای هر کرسی البرز در مجلس با هم رقابت دارند

١۵٠ نامزد به ازای هر کرسی البرز در مجلس با هم رقابت دارند
رئیس ستاد انتخابات البرز گفت: استان البرز سه کرسی در مجلس دارد که به ازای هر یک از آن‌ها ١۵٠ نامزد با هم رقابت می‌کنند.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ از تیتر یک، مرتضی ولی‌پوری گفت: بر اساس چهار مؤلفه امنیت، سلامت، رقابت و مشارکت کار خود را آغاز از ١۵ مرداد ١٤٠٢ آغاز کردیم.

رئیس ستاد انتخابات البرز افزود: استان ما آمادگی لازم را برای یک حضور حداکثری و پرشور در انتخابات را دارد و یک هزار و ٣٣٢ شعبه شهری و روستایی ثابت و سیار تعیین شده است.

وی اظهار داشت: ٢۵ هزار نفر عوامل اجرائی، نظارت، بازرسی، نماینده فرماندار و... جمع‌آوری‌ آرای مردم را بر عهده‌ دارند و ٢٤ جلسه با ١٧٠ مصوبه در حضور استاندار برگزار شده است.

ولی‌پوری با اشاره به اینکه مسائل و مشکلات شعب اخذ رأی با حضور کمیته‌های هفت‌گانه بررسی و رفع شده است، تصریح کرد: کمیته‌های سیاسی جلساتی با اقشار مختلف البرز برگزار کرد.

رئیس ستاد انتخابات البرز ادامه داد: ٤٦٣ نفر تأیید صلاحیت شده‌اند و با در نظر گرفتن انتقالی‌ها و انصرافی‌ها ٤۵٢ نفر وارد عرصه انتخابات خواهند شد.

وی با اشاره به اینکه قانون تبلیغات به نامزد‌های انتخاباتی یادآوری شد، گفت: از سه اسفند تا ٩ اسفند نامزد‌ها مجاز به تبلیغ هستند و دو کانال در صدا‌و‌سیما را‌ه‌اندازی شد.

ولی‌پوری افزود: مکان‌هایی برای تبلیغات نامزدها مشخص شده و کانال‌ها هم می‌توانند توانمندی نامزد‌های مجلس و خبرگان را به مردم نشان دهند تا فرد اصلح انتخاب شود.

معاون سیاسی استاندار البرز اظهار داشت: کرج و ساوجبلاغ دو حوزه انتخابیه اصلی و فردیس، اشتهارد، نظرآباد، چهارباغ و طالقان پنج حوزه انتخابیه فرعی هستند.

وی با اشاره به فعالیت هفت بخشداری چندار، آسارا، پلنگ‌آباد، مشکین دشت، رامجین، بالا طالقان و تنکمان، تصریح کرد: ٣٧۵ نفر در حوزه کرج، فردیس و اشتهارد کاندید شده‌اند.

ولی‌پوری با تاکید بر اینکه ٧٧ نفر در حوزه انتخابیه ساوجبلاغ، نظرآباد، طالقان و چهارباغ کاندید شده‌اند، گفت: ورودی به حوزه انتخابیه ١٦ نفر و خروج ٢٨ نفر بوده است.

رئیس ستاد انتخابات البرز ادامه داد: تا ٧٢ ساعت پیش از اخذ رأی انصراف نامزد‌ها امکان‌پذیر است و ٤۵٢ نفر برای سه کرسی استان در مجلس رقابت می‌کنند.

وی با اشاره به اینکه به ازای هر کرسی البرز ١۵٠ نفر با هم رقابت دارند، گفت: ٧۵ درصد تأئید صلاحیت در البرز کم‌نظیر است، البته در ثبت نام و پیش ثبت نام هم پیشتاز بودیم.

ولی‌پوری به رقابت سه نفر در عرصه انتخابات مجلس خبرگان رهبری اشاره کرد و افزود: تا کنون موردی از نقض قانون تبلیغات انتخابات مشاهده نشده است.

رئیس ستاد انتخابات البرز با اشاره به اینکه تبلیغات خبرگان رهبری از ٢۵ بهمن آغاز شده است، اظهار داشت: این نامزدها می‌توانند تبلیغات خود را تا ٩ اسفند ادامه دهند.

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه