اخبار داغ

در حاشیه مراسم شهید گم‌نام؛

مهدی: زمان‌بندی مجوز حرفه‌ای قابل تغییر نیست/ باید تا اواخر خرداد لیگ را تمام کنیم

مهدی: زمان‌بندی مجوز حرفه‌ای قابل تغییر نیست/ باید تا اواخر خرداد لیگ را تمام کنیم
مسئول کمیته برگزاری مسابقات سازمان لیگ فوتبال گفت: باید تا اواخر خرداد لیگ را به اتمام برسانیم.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی دانا؛ سهیل مهدی، مسئول کمیته برگزاری مسابقات سازمان لیگ فوتبال ایران پیرامون حمله رژیم صهیونیستی به کنسول‌گری ایران در دمشق اظهار داشت: این موضوع نشان می‌دهد شاید مرزهای جنگ و حریم خاک ما تغییر کرده باشد اما هنوز جنگ تمام نشده. همچنان باید نسبت به تجاوز، اشغال و تعدی به تمامیت ارضی کشورمان هوشیار باشیم. سفارت ما خاک در سوریه جزئی از خاک ماست.

وی درباره برنامه‌های لیگ برتر عنوان داشت: تعطیلاتی در طول فصل به ویژه در نیم فصل اول به لیگ کل برنامه لیگ تحمیل شد اما سعی داریم در زمانی قانونی و عادی با حداقل فشردگی، باشگاه‌ها را به مسیر مسابقات هدایت کنیم و خدمت‌گذار آنها باشیم. باید تا اواخر خرداد لیگ را به اتمام برسانیم زیرا طبق برنامه‌ای که درمورد پنجره نقل و انتقالات بین‌المللی (TMS) به فیفا اعلام شده، پایان لیگ را در همین زمان اعلام کرده‌ایم و باید تلاش کنیم تا این روزها لیگ را به اتمام برسانیم. در آن زمان فیفادی هم داریم و نمی‌توانیم در آن بازی برگزار کنیم.

مهدی در مورد صدور مجوز حرفه‌ای تأکید داشت: این مبحث یک برنامه زمان‌بندی غیر قابل تغییر دارد. طبق تجربه‌ای که در سال‌های گذشته داشتم می‌دانم دوستان در کمیته مجوز و مصطفی زارعی تلاش می‌کنند باشگاه‌ها در زمان مقرر، مدارک خود را ارسال می‌کنند. امیدوارم این کار را هم انجام بدهند‌. از جزئیات اطلاعی ندارم اما می‌دانم زمان‌بندی غیر قابل تغییر است.

سهیل مهدی درمورد مطرح شدن نام ورزشگاه کرمان به عنوان میزبان فینال جام حذفی، اظهار داشت:‌ طبق مصوبه با احترام به سردار شهید سپهبد قاسم سلیمانی، استان کرمان که دیار آن شهید والا مقام است، میزبان فینال جام حذفی خواهد بود. امیدواریم ورزشگاه تا آن زمان آماده شود. در انتظار این اتفاق هستیم در غیر این صورت با در نظر گرفتن شرایط تیم‌ها، حجم تماشاگران و ... با نظر هیات رئیسه ورزشگاه دیگری جایگزین می‌شود.

وی درمورد دلیل عملی نشدن استفاده از VAR در بازی امروز تراکتور و سپاهان گفت: تلاش شد این کار انجام شود اما به این دلیل که باید مجوزهای لازم را اخذ کرده و این موضوع باید از قبل مورد تایید فیفا قرار می‌گرفت، فرصت برای کسب مجوز فراهم نشد. ان‌شاءالله به سمتی برویم که از فصل آینده صد در صد این سیستم را داشته باشیم.

مسئول کمیته مسابقات سازمان لیگ درخصوص انتقادات مطرح شده نسبت به تغییر متوالی زمان بازی‌ها، توضیح داد: نهایت تلاش خود را به کار می‌گیریم تا زمان بازی‌ها تغییر نکند اما برخی عوامل غیر قابل کنترل دست ما نیست. مثلا در ایام نوروز پروازها جا به جا می‌شود. مثل امروز که پرواز بازگشت تیم داوری تراکتور و سپاهان لغو شد. برخی مواقع این اتفاق برای تیم‌ها نیز می‌افتد. نباید هزینه و فشار بیشتری را به تیم‌ها تحمیل کنیم. اکنون در ماه رمضان هستیم که بازی ساعت 10 شب تمام می‌شود و تیم میهمان باید در شهر محل برگزاری بازی بماند تا فردای بازی بازگردد.

مهدی تصریح کرد:‌ برای تحمیل نکردن زمان بیشتر به تیم‌ها برای انتظار پرواز، ناچاریم برنامه بازی‌ها را به شکلی تغییر بدهیم تا تیم‌ها راحت‌تر بتوانند به دیدار بعدی خود برسند. بخشی از این تغییرات به شرایط پروازی یا میزبانی شهرها بازمی‎گردد که کنترل آنها دست سازمان لیگ نیست.وی درمورد احتمال برگزاری فینال جام حذفی با VAR، تصریح کرد: باید مجوزهای لازم اخذ شود اما امیدواریم همه بازی‌ها با VAR برگزار شود.

مسئول سازمان لیگ در پایان در واکنش به ادعای باشگاه‌های مبنی بر بارگذاری مدارک‌شان، گفت: در این حالت به بحث بررسی مدارک می‌رسیم و امیدوارم در این مرحله نیز مدارک، کفایت لازم را داشته باشند.

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه