اخبار داغ

سپاه پاسداران از جنس مردم و برای مردم است

سپاه پاسداران از جنس مردم و برای مردم است
سپاه پاسداران یک نیرویی از جنس مردم و برای مردم است که به نفع مردم کار می‌کند و جان فدای ملت است. رافت و رحمت سپاه برای مردم و شدت و خشمش در مقابل دشمنان این مردم است.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از پایگاه خبری تحلیلی «صاحب نیوز»؛ سپاه پاسداران انقلاب اسلامی نهادی متعهد، مردمی و برخاسته از آرمان‌های حق‌طلبانه و آزادی‌خواهانه ملت رشید و مسلمان ایران است که در تمامی لحظات به‌ویژه دوران حساس و سخت که مردم نیاز به کمک داشته‌اند، همواره یار و همراه مردم بوده و در دوران سازندگی پس از جنگ تحمیلی، علاوه بر حفظ آمادگی نظامی خود در برابر تهدیدهای دشمنان، در طرح‌های مختلف سازندگی کشور نیز مشارکت فعال داشته است.

 دوم اردیبهشت‌ماه سالروز تصویب اساسنامه سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در شورای انقلاب و در سال ۱۳۵۸ که در تقویم رسمی کشور روز تأسیس آن نهاد انقلابی و مردمی نام‌گذاری است، یادآور عمق هوشمندی و دوراندیشی حضرت امام خمینی (ره) از آینده‌ای است که فلسفه وجودی سپاه را پدیدار می‌سازد.

 سپاه پاسداران یکی از سازمان‌های قدرتمند، توانمند و مقاوم جمهوری اسلامی ایران است که نه‌تنها مایه افتخار هر ایرانی، بلکه باعث دلگرمی هم‌پیمانان ایران نیز هست.

سپاه از مردم و برای مردم

 سپاه پاسداران یک نیرویی از جنس مردم و برای مردم است که به نفع مردم کار می‌کند و جان فدای ملت است. رافت و رحمت سپاه برای مردم و شدت و خشمش در مقابل دشمنان این مردم است که نمونه آن را در عملیات وعده صادق ملاحظه کردیم؛ عملیاتی که همچنان در صدر اخبار رسانه‌های داخلی و خارجی است و مقامات بلندپایه کشورهای مختلف به قدرت موشکی و پهپادی ایران پس از این عملیات سپاه، اذعان داشته‌اند.

 سپاه پاسداران در امنیت ایران و منطقه نقش بسزایی داشته است؛ از حضور مقتدرانه در خلیج‌فارس، مبارزه با گروهک‌های تروریستی به‌ویژه نابودی داعش تا مقابله با گروهک‌های تجزیه‌طلب از جمله کومله و دموکرات و جیش‌الظلم.

 سپاه یک مکتب انسان‌ساز است؛ به‌عنوان نمونه سردار دل‌ها شهید حاج‌قاسم سلیمانی با آن ویژگی‌های برجسته شخصیتی و مدیریتی و نقش‌آفرینی در قدرت امروز جبهه مقاومت و مؤثر در حوادث منطقه‌ای و بین‌المللی، یک پاسدار است. همین‌طور بسیاری از شهدای برجسته انقلاب، دفاع مقدس و دفاع از حرم که با همین لباس مقدس و خدمت در سپاه پاسداران نقش‌آفرینی‌های مؤثری در مباحث مختلف داشته‌اند.

سپاه میدان‌دار خدمت‌رسانی به مردم در حوادث

 در حوادث و بلایای طبیعی مانند سیل، زلزله، کرونا و… این سپاه بوده که در همواره در کنار مردم و سایر نهادهای خدمت‌رسان به کمک مردم شتافته و در واقع میدان‌داری خدمت‌رسانی به مردم را بر عهده داشته است. گواه این ادعا حوادث مختلف سال‌های گذشته از جمله سیل سال ۱۳۹۸ خوزستان است که سردار شهید حاج قاسم سلیمانی به‌عنوان یک پاسدار و فرمانده نیروی قدس سپاه، شخصاً وارد میدان خدمت‌رسانی به مردم سیل‌زده شد.

 در دوران کرونا نیز سپاه پاسداران با تمام توان در جبهه‌های مختلف وارد میدان شد و از طرفی با کمک‌های مؤمنانه و از طرفی دیگر با اجرای طرح‌های مختلف بهداشتی و درمانی و… به خروج از این بحران نیز کمک کرد.

 سپاه همچنین در حوزه‌های اجتماعی از جمله تأمین جهیزیه نوعروسان، کمک به نیازمندان، کمک به ترک اعتیاد معتادان مواد مخدر و… نیز نقش بسزایی داشته و اقدامات گوناگونی انجام داده است.

 تأمین امنیت اقتصادی و روانی جامعه، نقش‌آفرینی جدی در سازندگی کشور، اجرای بزرگ‌ترین پروژه‌های نفتی و گازی برای تأمین نیازهای مردم، بی‌اثر کردن تحریم‌ها برای کاهش فشار اقتصادی به مردم، برخورد و مبارزه با مفسدین اقتصادی و همچنین مقابله با نفوذی‌ها از دیگر موضوعاتی است که سپاه پاسداران در آن نقش‌آفرینی شایسته‌ای داشته است. نقش سپاه در حوزه ارتقای کمی و کیفی صنایع دانش‌بنیان نظامی به‌ویژه در حوزه موشکی، هوافضا و پرتاب ماهواره نیز انکارنشدنی است.

 سپاه پاسداران اکنون در حوزه‌های موشکی، پهپادی و دریایی قدرت بلامنازعه منطقه به شمار می‌آید.

 نظر مقام معظم رهبری درباره سپاه

 حضرت آیت‌الله خامنه ای: سپاه پاسداران انقلاب اسلامی که مولود مبارک انقلاب اسلامی است، در همه جهان پس از صدر اسلام پدیده بی‌سابقه‌ای است. این پدیده در حقیقت، مظهر عینی و مجسمی است برای شعارهای انقلاب اسلامی، شعار ایستادگی در مقابل همه قدرت‌های بزرگ با سلاح اتکال به خدا، شعار غلبه خون بر شمشیر و شعار حرکت برای نجات مستضعفان و از همین رو است که سلطه‌های بزرگ در سراسر جهان با چشم انزجار و نفرت، بدین پدیده الهی می‌نگرند چنانکه به انقلاب اسلامی.

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه