اخبار داغ

چرا سفارت عربستان در هتل راه اندازی شد؟

چرا سفارت عربستان در هتل راه اندازی شد؟
آدرس سفارت عربستان در ایران کجاست؟ سفارت عربستان از نیاوران تا هتل اسپیناس پالاس در سعادت‌آباد. عربستان یکی از کشورهای همسایه ایران است.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ آدرس سفارت عربستان در ایران کجاست؟ سفارت عربستان از نیاوران تا هتل اسپیناس پالاس در سعادت‌آباد. عربستان یکی از کشورهای همسایه ایران است. ابن دو کشور بر سر اختلافاتی روابط تجاری خود را قطع کرده بودند، که با رایزنی‌هایی که شد دوباره قرار شده است با هم روابط دوستانه داشته باشند. در این میان سفارت عربستان تصمیم گرفته است تا دوباره کار خود را در ایران شروع کند، برای این کار مدتی در هتل اسپیناس پالاس تهران مستقر می‌شود تا ساختمان سفارت آماده شود.

معرفی هتل اسپیناس پالاس تهران

هتل اسپیناس پالاس یکی از مجلل‌ترین هتل های تهران است که با امکانات رفاهی و اقامتی درجه یک، پذیرای مهمانان داخلی و خارجی است، این هتل پنج ستاره در منطقه سعادت آباد تهران واقع شده و از موقعیت مکانی مناسبی برخوردار است. هتل اسپیناس دارای 504 اتاق با تمامی امکانات و تجهیزات مدرن است، علاوه بر امکانات اتاق ها، این هتل امکانات دیگری مانند؛ فروشگاه های متعدد، صرافی، باشگاه ورزشی، رستوران و کافی شاپ و تالارهای بسیاری برای برگزاری مراسمات دارد.

C:\Users\Graphic\Desktop\New folder (7)\Introducing-the-Spinas-Palace-Hotel-in-Tehran.jpg

سفارت عربستان در هتل اسپیناس پالاس تهران

هتل اسپیناس پالاس یکی از شیک ترین هتل های تهران در منطقه سعادت‌آباد است. این هتل هر ساله مسافران زیادی را از سرتاسر دنیا پذیرا است. عربستان در سال 1394 همزمان با ریاست جمهوری حسن روحانی با حمله تندروها به سفارت، روابط خود را با ایران قطع کرد و دیپلمات‌های خود را از ایران خارج کرد. فیصل بن فرحان وزیر امور خارجه عربستان، برای برقراری ارتباط دوباره کشور عازم تهران شد و با وزیر امور خارجه ایران دیدار کرد. بعد از 7 سال با میانجی‌گری پکن ایران و عربستان قرارداد دوستی سه جانبه امضا کردند.

سفارت عربستان دو طبقه از هتل اسپیناس پالاس را برای مدت طولانی رزرو کرده است.

اکنون با شروع به کار دوباره سفارت عربستان در ایران، عربستان دو طبقه از هتل اسپیناس پالاس را برای مدت طولانی رزرو کرده است. یک طبقه برای استقرار دیپلمات عربستانی و یک طبقه نیز به عنوان سفارت فعالیت خواهد کرد. دیپلمات های عربستانی که مدتی است به تهران آمده‌اند در این هتل مجلل سکونت کرده و فعالیت خود را آغاز کرده‌اند.

آدرس سفارت عربستان در ایران: سعادت‌آباد، میدان بهرود، خیابان عابدی، خیابان 33، شماره 21، هتل اسپیناس پالاس

علت حضور سفارت عربستان در هتل اسپیناس پالاس چیست؟

با شروع کار رسمی سفارت عربستان از 15 مرداد سال 1399 و غیر قابل استفاده بودن ساختمان قبلی سفارت در خیابان پاسداران، مقامات سفارت تصمیم گرفتند مدتی را در هتل اسپیناس پالاس مستقر شوند. عربستان در حال تصمیم گیری است که آیا ساختمان قبلی را تعمیر کند یا ساختمانی جدید احداث کند. تا روشن شدن وضعیت ساختمان سفارت، دیپلمات در هتل اسپیناس مستقر خواهند بود.

دیپلمات های سفارت عربستان به علت غیر قابل استفاده بودن ساختمان قبلی در هتل اسپسناس مستقر شدند.

همچنین سخنگوی وزارت جمهوری اسلامی ایران اعلام کرده که سفارت عربستان در مشهد نیز به زودی بازگشایی خواهد شد. سفارت و کنسولگری ایران نیز در جده به طور رسمی کار خود را آغاز کرده است.

طریقه فعالیت هتل اسپیناس پالاس در مدتی که سفارت عربستان در آنجا مستقر است

مدیریت هتل اسپیناس پالاس گفت: تا زمانی که سفارت اسپیناس پالاس در این هتل مستقر است، مراجعه کنندگان از یک در دیگر و آسانسور اختصاصی به محل سفارت مراجعه خواهند کرد و مسیر رفت و آمد مسافران و مراجعه کنندگان به سفارت کاملا مجزا است. اگر قصد اقامت در هتل اسپیناس پالاس تهران را دارید می‌توانید از طریق رزرو هتل آنلاین قاصدک 24 به راحتی برای خودتان اتاق موردنظر را رزرو کنید.

مسیر رفت و آمد مسافران هتل اسپیناس پالاس و مراجعه کنندگان به سفارت کاملا مجزا است.

خدمات کنسولی سفارت عربستان در اسپیناس

با وجود استقرار موقت در هتل اسپیناس پالاس، سفارت عربستان به ارائه تمامی خدمات کنسولی مورد نیاز مراجعین ایرانی ادامه می‌دهد. این خدمات شامل موارد زیر است:

  1. صدور ویزای تجاری، کار، دانشجویی
  2. صدور ویزای زیارتی برای عربستان سعودی
  3. تایید اسناد و مدارک
  4. پاسخ به سوالات کنسولی و ارائه راهنمایی‌های لازم

دسترسی به هتل اسپیناس پالاس

برای دسترسی به هتل اسپیناس پالاس در هر نقطه از شهر که باشید می‌توانید با وسایل نقلیه عمومی نظیر مترو، تاکسی، BRT خودتان را به این مکان برسانید. برای پیدا کردن مسیر و ایستگاه هتل اسپیناس پالاس، می‌توانید از نقشه بی آر تی تهران و نقشه متروی تهران که در همه ایستگاه‌ها نصب شده است کمک بگیرید.

C:\Users\Graphic\Desktop\New folder (7)\Access-to-Spinas-Palace-Hotel.jpg

نکات مهمی که در موقع مراجعه به سفارت باید رعایت کنید

  • برای دریافت خدمات کنسولی از سفارت عربستان در هتل اسپیناس پالاس، حتما باید قبل از مراجعه، نوبت اینترنتی دریافت کنید.
  • ساعات کاری بخش کنسولی سفارت را در وبسایت رسمی سفارت عربستان بررسی نمایید.
  • مدارک مورد نیاز برای هر نوع ویزا را با دقت مطالعه کرده و به طور کامل همراه داشته باشید.

سوالات متداول درباره سفارت عربستان در هتل اسپیناس

علت رزرو هتل اسپیناس پالاس برای سفارت عربستان چیست؟ عربستان به دلیل غیرقابل استفاده بودن ساختمان قبلی سفارت، برای مدت طولانی در هتل اسپیناس فعالیت خواهد کرد.

در مدت استقرار سفارت عربستان در هتل اسپیناس طریقه کار این هتل چگونه خواهد بود؟ در این مدت مراجعه کنندگان از یک در دیگر و آسانسور اختصاصی به محل سفارت مراجعه خواهند کرد و مسیر رفت و آمد مسافران و مراجعه کنندگان به سفارت کاملا مجزا است.

چطوری به هتل اسپیناس پالاس در سعادت‌آباد برویم؟ با وسایل نقلیه عمومی نظیر مترو، تاکسی، BRT می‌توانید خودتان را به این مکان برسانید.

هتل اسپیناس پالاس کجای تهران واقع شده است؟ سعادت‌آباد، میدان بهرود، خیابان عابدی، خیابان 33، شماره 21

عربستان چند طبقه از هتل اسپیناس پالاس را رزرو کرده است؟ عربستان دو طبقه از هتل اسپیناس پالاس را به مدت طولانی رزرو کرده است که یکی طبقه مکان مستقر شدن دیپلمات‌ها و یک طبقه به عنوان سفارت فعالیت می‌کند.

جمع بندی

در این مقاله سعی کردم علت انتخاب یکی از طبقات هتل اسپیناس پالاس تهران را به عنوان سفارت جدید عربستان توضیح دهم. اگر برای امور اداری در این سفارت عازم تهران هستید، بهتر است قبل از سفر رزرو اتاق هتل اسپیناس پالاس را طریق سایت جااینجاس انجام دهید.

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه