اخبار داغ

فدراسیونی که از امور یومیه هم عاجز است!

فدراسیون ناشنوایان، طبل توخالی، ادعاهای پوشالی/ آزاد در وعده، ناتوان از اعزام!

فدراسیون ناشنوایان، طبل توخالی، ادعاهای پوشالی/ آزاد در وعده، ناتوان از اعزام!
وعده های رئیس تازه وارد ناشنوایان خیلی زود رنگ باختند و هنوز عمر مدیریت وی به 3 ما نرسیده، ثابت شده که تمامی این ادعاها طبل توخالی بوده است.

به گزارش خبرنگار ورزشی شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ انتخابات فدراسیون ورزشهای ناشنوایان در واپسین روزهای سال گذشته برگزار شد و مصطفی نکولعل آزاد به عنوان رئیس جدید این فدراسیون برگزیده شد تا دوران پرحاشیه مهران تیشه گران در این فدراسیون رسما به پایان برسد. در حالیکه اهالی این فدراسیون از عملکرد منفعل و فردگرایانه تیشه گران به ستوه آمده بودند و انتقادات بسیاری به مدیریت جزیره ای و گلخانه ای وی وارد بود، انتخاب لعل آزاد که خود یکی اهالی جامعه ناشنوایان بود، این امیدواری را بوجود آورد تا این فدراسیون از بن بست سابق و سیکل معیوبی که دچار آن شده بود، خارج شده و خون تازه ای در کالبد نیمه جان این فدراسیون جاری شود. به ویژه اینکه لعل آزاد با ادعاهای فراوان و شعارهای رنگارنگ امیدبخش پای به فدراسیون گذاشت و در همان ابتدای کار وعده داد که برای جامعه ناشنوایان برنامه های مفصلی دارد.

لعل آزاد مدعی شد که با پشتوانه اسپانسرهای بزرگی به این فدراسیون آمده و با ارتباطاتی که با کمپانی های بزرگ به ویژه یکی از بزرگترین تولیدکننده مواد شوینده دارد، می تواند این فدراسیون را متحول کرده و ورزشکاران ناشنوا زین پس هیچ دغدغه و دلمشغولی نخواهند داشت و در همه زمینه ها از اردو تا اعزام گرفته و حتی معضل کلیشه ای و قدیمی و البته بسیار مهم اشتغال را به سرعت برای آنها حل می کند.

با این وجود خیلی زود وعده های لعل آزاد رنگ باختند و هنوز عمر مدیریت وی به 3 ما نرسیده، ثابت شده که تمامی این ادعاها طبل توخالی بوده است.

لغو اعزام تیم‌های تکواندو و جودو به مسابقات جهانی به بهانه کمبود بودجه، اولین خروجی فدراسیون ناشنوایان در روزهای ابتدایی ریاست نکولعل آزاد در این فدراسیون بود تا پای چوبین ادعاهای رئیس جدید و پرمدعای فدراسیون ناشنوایان نمایان شود.

در دوره‌های گذشته همه تلاش فدراسیون با وجود مشکلات اقتصادی این بود که هزینه اعزام ورزشکاران را مهیا کند تا زحمات آنها بی‌نتیجه نماند، ولی رئیس جدید در وهله اول تامین هزینه‌ اعزام تیم‌های ناشنوایان را به انجمن‌های زیرمجموعه فدراسیون سپرد.

وی به دلیل تامین نشدن هزینه، ورزشکاران ناشنوا را به مسابقات جهانی اعزام نکرد. این در حالی است که ورزشکاران این حوزه در تورنمنت‌هایی که حضور پیدا می‌کنند، عناوین قابل توجهی را به دست می‌آوردند. برای مثال چندی پیش از مجمع انتخاباتی فدراسیون، تیم فوتسال ناشنوایان به رقابت‌های المپیک زمستانی ناشنوایان ۲۰۲۴ ترکیه اعزام و موفق به کسب عنوان قهرمانی شد. رشته‌های دیگری نیز به همین رویداد اعزام شدند که توانستند عناوین قابل توجهی کسب کنند ولی با وجود ظرفیت بالای ورزشکاران، اعزام‌ها لغو شد.

یکی از شعارهای مصطفی نکولعل آزاد در روز انتخابات، آوردن اسپانسرها و حامیان مالی به فدراسیون بود تا هم بدهی‌ها پرداخت شود و هم اعزام‌ها و تمرین‌ها را روی روال پیگیری شود. با این حال فدراسیون برای اعزام نکردن ورزشکاران به مسابقات قهرمانی جهان که مهم‌ترین رویداد برای یک ورزشکار است، بهانه بدهی‌ را مطرح کرد که همچنان پرداخت نشده و درحال مشکل‌سازی بیشتر است.

عجیب اینکه رئیسی که دم از آوردن اسپانسر بزرگ و متمول می زد، از یک اعزام ساده نیز عاجز مانده تا ثابت شود که تمامی آن ادعاها تنها بواسطه جمع کردن رای برای رسیدن به صندلی بوده است. فدراسیون ناشنوایان با این شرایط روزهای سختی پیش رو خواهند داشت.

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه