اخبار داغ

پهلوانی در سیاست هم هست؛

خسروی‌وفا: امیرعبداللهیان در دیپلماسی ورزش پا گذاشت/ رئیسی همه‌چیزش امام رضایی (ع) بود

خسروی‌وفا: امیرعبداللهیان در دیپلماسی ورزش پا گذاشت/ رئیسی همه‌چیزش امام رضایی (ع) بود
رئیس کمیته ملی المپیک گفت: ورزش برای شهید آیت‌الله رئیسی یک موضوع اصلی بود نه تشریفاتی.

به گزارش خبرنگار ورزشی شبکه اطلاع رسانی دانا؛ محمود خسروی‌وفا، رئیس کمیته ملی المپیک پیرامون شخصیت آیت‌الله شهید سیدابراهیم رئیسی اظهار داشت: با جناب آقای رئیسی در تولیت آستان قدس رضوی آشنا شده بودم و از آن زمان ورزش را استانی نمی‌دیدند و نگاه کشوری داشتند. از آن مهم‌تر ورزش را در مناطق محروم می‌دیدند و با اعضای هیئت رئیسه می‌گفتند در مسیری حرکت کنیم که محرومان دستشان به وسایل ورزشی برسد. به عنوان خادمیار ورزش وارد عرصه ورزش شویم و امام رضایی بود. ایشان خادم امام رضا (ع) بود. رئیس جمهور هشتم بود و از آن مهمتر در روز ولادت امام رضا (ع) رئیس جمهور شد و در همان روز شهید شد. همه چیزش امام رضایی بود.

وی در ادامه بیان داشت: روسای جمهوری زیادی دیدم که در ورزش حضور داشتند و واقعا کمک می‌کردند اما احساسی نمی‌گویم چون ایشان کارش فرق می‌کرد. شروع کارش در سال ۱۴۰۱، ۱۴۰۲ و ۱۴۰۳ همیشه تجلیل داشتند و ورزش و ورزشکار یک موضوع اصلی در ریاستش بود و یک موضوع تشریفاتی نبود. در دل وزارت ورزش شورای عالیه را برگزار کرد و نفراتی که در این مسیر از وزارت رفاه، آموزش و پرورش، ورزش و دیگر ارگان‌ها را همه را برای کمک به ورزش می‌خواست.

خسروی‌وفا در پایان گفت: حسین امیرعبداللهیان در دیپلماسی ورزش پا گذاشت و خودش گفته بود که می‌خواهد در دیپلماسی به ورزش کمک کند. همگی آنها شهیدانی بودند که به ما درسی آموختند که این مسیر حیات است و واقعیت این است که این خادم مظلوم یعنی آقای رئیسی با این نگاهش به خدمت به مردم در مناطق محروم کلاس خاصی برای ما گذاشتند تا از او اخلاص یاد بگیریم. مقام معظم رهبری گفتند و او واقعا خستگی ناپذیر بود. جامعه ورزش را به پهلوانی می‌شناختیم اما دیدیم که پهلوانی در سیاست هم است.

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه