اخبار داغ

پس از عدم صدور مجوز مس؛

سپاهان؛ سومین تیم ایرانی لیگ نخبگان آسیا/ تراکتور به لیگ قهرمانان راه یافت!

سپاهان؛ سومین تیم ایرانی لیگ نخبگان آسیا/ تراکتور به لیگ قهرمانان راه یافت!
نمایندگان ایران در پلی‌آف لیگ نخبگان و سطح ۲ لیگ قهرمانان آسیا معرفی شدند‌.

به گزارش خبرنگار ورزشی شبکه اطلاع رسانی دانا؛ تیم‌های فوتبال پرسپولیس و استقلال با کسب عناوین قهرمانی و نایب‌قهرمانی فصل بیست‌وسوم لیگ برتر فوتبال ایران، سهمیه مستقیم خود برای حضور در لیگ قهرمانان نخبگان آسیا در فصل 2025 - 2024 آسیا که نخستین دوره از این متد جدید مسابقات هم هست را قطعی کرده‌اند اما تا پیش از جدال دیشب جام حذفی، سهمیه سوم مشخص نبود.

از آن جایی که فوتبال ایران سهمیه 1 + 2 را برای لیگ قهرمانان نخبگان در اختیار دارد، تکلیف یک سهمیه غیرمستقیم (پلی‌آف) مشخص نبود اما با توجه به صعود تیم‌های سپاهان اصفهان و مس رفسنجان به بازی فینال جام حذفی و عدم صدور مجوز حرفه‌ای بین‌المللی مس از سوی کمیته صدور مجوز حرفه‌ای فدراسیون فوتبال، باید سهمیه آسیایی سپاهان را قطعی دانست.

بدین ترتیب تیم فوتبال سپاهان پیش از شهریورماه سال جاری که آغاز رسمی لیگ نخبگان آسیاست، می‌بایست در 2 مصاف مقابل تیم‌های شباب‌الاهلی امارات‌متحده‌عربی و الریان قطر بازی کند و در صورت برتری مقابل این دو رقیب متمول عربی، به لیگ قهرمانان نخبگان آسیا راه خواهد یافت ولی در غیر این صورت، راهی لیگ قهرمانان 2 خواهد شد.

با توجه به نحوه تقسیم سهمیه‌ها در لیگ برتر و جام حذفی و این که از قرار معلوم کنفدراسیون فوتبال آسیا یک سهمیه لیگ قهرمانان 2 آسیا را هم برای فوتبال ایران درنظر گرفته که پیش از این اطلاعی از آن وجود نداشت، تیم فوتبال تراکتور با توجه به چهارمی در لیگ برتر و سوم شدن سپاهان که سهمیه پلی‌آف گرفت، به لیگ قهرمانان 2 آسیا راه یافت.

از این رو تیم‌هایی مانند سپاهان و تراکتور تبریز مشمول تسهیلات قراردادی برای عقد توافق با بازیکنان جدید خود خواهند شد و دست بازتری در پرداخت پول خواهند داشت. البته فعلاً تکلیف ادامه همکاری ژوزه مورایس با سپاهان و مالکیت باشگاه تراکتور مشخص نیست و باید منتظر ماند و دید که این مسئله چگونه خواهد بود.

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه