اخبار داغ

مناظره دانشجویی دانشگاه‌های هرمزگان:

عملکرد دولت شهید رئیسی ملاک انتخاب اصلح باشد

عملکرد دولت شهید رئیسی ملاک انتخاب اصلح باشد
این روزها که تنور انتخابات داغ است بهترین فرصت برای تشریح دستاوردهای و عملکرد دولت خدمتگزار سیزدهم برای انتخاب اصلح است.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از پایگاه خبری تحلیلی «هرمز»؛ مناظره دانشجویی دانشگاه‌های هرمزگان با عنوان «آزاد اندیش» با حضور دانشجویان و اساتید در دانشگاه آزاد اسلامی واحد بندرعباس برگزار شد.
 
 در روزهایی قرار داریم که تاب‌وتب و تنور انتخابات داغ است و یکی از گفتمان‌های که در بین همه اقشار مختلف وجود دارد نگاه به سرنوشت و آینده ایران و چه نوع سلیقه را برای اداره کشور باید بپذیریم بیش‌ازپیش پررنگ شده است.
 
 در این نقطه باید به نقش دانشجو نیز اهمیت بالایی داد که در گام دوم انقلاب و در زمینه تمدن نوین اسلامی یک محور جهاد تبیینی دارد و هم باید در گام‌های علمی و معرفتی و نیز در راستای فرهنگ گفتمان در همه عرصه دستی به ماشه داشته باشد و از این بازیگری مهم از حیث سرنوشت کشور نقش اساسی را دنبال می‌کند.
 
 این روزها دانشجویان در میدان علم به رقابت‌های امتحانات پایان سال قرار دارند؛ اما باقوت تمام در هر دو عرصه در حال اجرا نقش‌آفرینی هستند و از واقعیت سیاسی پیشرو که انتخاب یک رئیس‌جمهور اصلح برای اداره است فعالیت‌های خود را آغاز کرده‌اند.
 

عملکرد دولت شهید رئیسی ملاک انتخاب اصلح باشد

 

 نقش‌آفرینی دانشجویان در انتخابات در فضای تشکیلاتی باشد 
 
 عارف رئوفی مسئول ناحیه بسیج دانشجویی هرمزگان در این مناظره گفت: در حدیثی که امیرالمؤمنین علیه‌السلام می‌فرماید انسان از کجا آمده و به کجا می‌رود تکلیف مشخص است و از حیث فردی برای خود انسان با رفتار خود جایگاه خود را می‌داند؛ اما از نظر اجتماعی هر کدام از ما دانشجویان و کنشگران که در دانشگاه فعالیت داریم باید شرایط فعلی کشور را بشناسیم و بر اساس آن تصمیم‌گیری کنیم.
 
 وی افزود: امروز جایگاه ایران اسلامی در منطقه، جهان اسلام و غرب آسیا و خاورمیانه چه است و اساساً یک‌دست برتر دارد و این ظرفیت میدانی به کمک دیپلماسی خواهد آمد و کمک‌های شایانی را در عرصه اقتدار به همراه خواهد داشت.
 
 مسئول ناحیه بسیج دانشجویی هرمزگان ادامه داد: فارغ از لحاظ جغرافیایی غنی، از نظر اقتصادی با وجود نقاط ضعف و مسائل جدی اما از نظر زیر ساختی دارای یک اقتصاد بزرگ هستیم و باید این زیر ساخت‌ها کمک کند تا بر سفره مردم گسترش یافت شود.
 
 رئوفی ادامه داد: از لحاظ شرایط حساس کشور نمی‌توانیم نسبت به این مسائل بی‌تفاوت باشیم و نقش‌آفرینی نکنیم؛ اما باید این نقش‌آفرینی و برجستگی در یک فضای تشکیلاتی و منظم و منسجم باشد تا منجر به تبیین انقلاب اسلامی و دستاوردهای آن به مردم باشد.
 

 

عملکرد دولت شهید رئیسی ملاک انتخاب اصلح باشد

 

 گفتمان عملکرد دولت سیزدهم بهترین راهکار برای پاسخگویی است 
 
 کارشناس مناظره دانشجویی اظهار کرد: ما باید ویژگی‌ها و برجستگی دولت سیزدهم را برای همه مردم در این برهه حساس تشریح کنیم و این قابلیت می‌تواند در انتقال اهداف و شناخت درست از انقلاب اسلامی مؤثر باشد.
 
 وی افزود: از طرف دیگر باید نسبت به انتخابات پیش روی نسبت به نقد جریان‌ها و تفکرات رایج در کشور بی‌تفاوت نبود و بلکه نقدها را بیش‌ازپیش در جریان‌سازی و گفتمان‌سازی درونی نباشد و آن افکاری که باعث عقب‌گرد شد را بیشتر نقد کنیم.
 
 به گفته کارشناس مناظره دانشجویی، باید روایت‌هایی که کشور را معطل و علاوه‌برآن باعث عدم پیشرفت شده است را نقد کنیم و آن القائات که کشور در بن‌بست است را در کشور نقد کنیم و بهترین راهکار گفتمان عملکرد دولت سیزدهم برای پاسخگویی است.
 
 

 

عملکرد دولت شهید رئیسی ملاک انتخاب اصلح باشد

 

 دانشجویان گفتمان امامین انقلاب را در انتخاب اصلح ترویج کنند
 
 یکی از دانشجویان آقا در این مناظره اظهار کرد: انتخابات به‌عنوان یکی از رکن‌های اساسی و قانونی در کشور است که مردم برای آینده سیاسی خود نقش‌آفرینی می‌کنند و یک نفر را به‌عنوان مجری برنامه‌های نظام جمهوری اسلامی برای یک دوره چهارساله انتخاب کنند تا کشور به بالندگی و پیشرفت برسد.
 
 این دانشجو آقا ادامه داد: در گفتمان نظام جمهوری اسلامی که برگرفته از قانون اساسی و گفتمان امامین انقلاب است برای انتخاب اصلح اولویت‌های قرار داده شده است که برای پیشرفت و آبادانی و به‌دوراز هیجانات آن را دنبال کرد تا خدای‌ناکرده کشور به عقب‌ماندگی دچار نشود .
 
 وی گفت: وظیفه من دانشجو تبیین و تشریح دستاوردهای انقلاب و آشنایی جامعه با عملکردهای توسعه‌ای کشور است که برخی از این وظایف برای آشنایی و بصیرت مردم باید رقم بخورد تا ایران قوی داشته باشیم.
 

 

عملکرد دولت شهید رئیسی ملاک انتخاب اصلح باشد

 

 خادم جمهور بودن حکایت دولت سیزدهم برای پیشرفت ایران است
 
 یکی دیگر از دانشجویان در این مناظره اظهار کرد: فضایی که اکنون در کشور با شهادت شهید آیت‌الله رئیسی رئیس‌جمهور پیش آمد یک انتخابات زودهنگام را در کشور رقم زد که جا دارد برای انتخاب یک فرد که بتواند کشور را به تعالی و پیشرفت برساند گام‌های اساسی برداشت.

وی ادامه داد: شهید رئیسی رئیس‌جمهور توانست یک دوره ناتمام ریاست‌جمهوری خود نقش یک رئیس‌جمهور خدمتگزار و مردمی را به‌خوبی ایفا کند و مردم را به بدون حاشیه‌ها و شعارهای بی‌فایده بلکه در یک جریان انقلابی و جهادی و با استفاده از ظرفیت‌های و توان داخلی از برخی از تلاطمات و چالش‌ها به سمت پایداری سوق دهد.
 
 وی افزود: حکایت دولت شهید رئیس حاکی از خدمت‌هایی است که باید با یک زاویه دیگر نگریست و آن خادم بودن در همه عرصه‌ها از داخل کشور جهادی عمل‌کردن در اقتصاد و فرهنگ و اجتماع است تا چرخیدن چرخ صنعت و تجارت و بازرگانی و حمل و نقل و بهداشت و در عرصه خارجی دیپلماسی عزت و رابطه مستحکم با جریان مقاومت است و توانست صدای مقاومت را در جهان طنین‌انداز کند.
 
 این دانشجو ادامه داد: حال که با تمام توان دولت سیزدهم به پیش رفت و اثرات آن امروز بر همه مردم مشهود است باید برای ادامه راه او نیز وظیفه من دانشجو و افراد آگاه نگاه‌کردن به یک ریل سیاسی درست و عزتمند است که به تعبیر رهبر فرزانه انقلاب ادامه حماسه تشییع‌جنازه رئیس‌جمهور در انتخابات پیش رو باشد.
 
 

 

عملکرد دولت شهید رئیسی ملاک انتخاب اصلح باشد

 

 استفاده از تمامی طیف‌ها در انتخابات را پر شورتر کرده است 
 
 دانشجوی آقا دیگر نیز در این مناظره اظهار کرد: باید در امر انتخاب به تمام طیف‌ها توجه کرد و با گفتمان انقلاب پیش رفت و آیا نگاه‌کردن به یک طیف می‌توان کشور را اداره کرد و چشم خود را از توان و ظرفیت دیگر کشور بست.
 
 وی گفت: دولت سیزدهم خدمات بسیار ارزنده را در کشور رقم زد؛ اما باید بپذیریم که استفاده از ظرفیت تمامی طیف‌ها می‌تواند باعث انگیزه و رشد و حرکت به جلو برای پیشرفت و آبادانی و رونق ایران اسلامی در همه عرصه را فراهم کرد.
 
 به گفته وی، این حرکت منسجم برای کشور باید بر اساس یک گفتمان داخلی و تصمیم‌ساز باشد و به دور از هیجانات تا بتوانیم بهتر برخی از چالش‌ها این روز مانند اقتصاد را با راه‌حل کارشناسی و در بستر جای‌گذاری نیروهای که تخصص دارند اجرایی کنیم.

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه