اخبار داغ

کارشناس مسائل سیاسی:

انتخابات عرصه سرنوشت‌ساز در مسیر پیشرفت کشور است

انتخابات عرصه سرنوشت‌ساز در مسیر پیشرفت کشور است
کارشناس مسائل سیاسی گفت: انتخابات عرصه مهم و سرنوشت‌سازی در مسیر حرکت، آینده و پیشرفت کشور است که به نوعی می توان آن را یک آزمون برای ملت ایران اسلامی دانست.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ سجاد ملکوتی کارشناس مسائل سیاسی در گفتگو با خبرنگار پایگاه خبری «عصرهامون»، بیان کرد: در ۳۱ اردیبهشت‌ماه امسال، بالگرد حامل رئیس‌جمهور و برخی همراهان ایشان در استان آذربایجان شرقی دچار سانحه شده و این حادثه ناگوار منجر به‌شهادت‌رسیدن شهدای خدمت و علی‌الخصوص شهید آیت‌الله سید ابراهیم رئیسی، رئیس‌جمهور خدوم و مردمی شد.
 
 وی افزود: پس از آن، شرایط کشور بر اساس قانون مترقی اساسی مهیای انتخاباتی زودهنگام شد. انتخابات چهاردهمین دوره ریاست‌جمهوری در حالی روز جمعه (۸ تیرماه ۱۴۰۳) برگزار می‌شود که رهبر معظم انقلاب آن را یک انتخابات مهم و پر دستاورد خواندند.

این کارشناس سیاسی ادامه داد: حضور و مشارکت حداکثری مردم در انتخابات نشان‌دهنده پایبندی مردم به‌نظام و انقلاب و تضمین‌کننده آینده کشور است. حضور حداکثری در انتخابات هم موجب قدرتمندی کشور خواهد شد و هم دشمنان را مأیوس خواهند کرد چرا که دشمن سال‌هاست با تمام توان و به‌وسیله ظرفیت رسانه‌ای که در اختیار دارد در تلاش برای ناامیدی ملت ایران و مشارکت حداقلی مردم در انتخابات است.
 
وی خاطرنشان کرد: انتخابات عرصه مهم و سرنوشت‌سازی در مسیر حرکت، آینده و پیشرفت کشور است. به‌نوعی می‌توان آن را یک آزمون برای ملت ایران اسلامی دانست. هر فرد برای این که بخواهند یکی از حقوق اساسی و حق تعیین سرنوشت خود را داشته باشد و از این حق دفاع کند، باید در این انتخابات شرکت کند.
 
ملکوتی گفت: جایگاه مهم، نقش حساس و سرنوشت‌ساز مردم و اتکای واقعی نظام اسلامی به مبانی اسلامی، عنصر و پایه اساسی حکومت دینی است که براین‌اساس حضور حداکثری مردم در انتخابات و نقش حساس و حداکثری آن، پیام مهمی به دشمنان خواهد داشت.
 
وی ادامه داد: پیام حضور حداکثری مردم در پای صندوق‌های رای بر اساس احساس مسئولیت، بینش دینی، آگاهی و بصیرت این است که ما کشوری داریم که آن را دوست داریم و به آن عشق می‌ورزیم و در راه آبادانی و حفاظت و صیانت از آن همراه و همگام و کوشا هستیم.
 
این کارشناس خاطرنشان کرد: قطعاً مشارکت مردم در انتخابات معطوف به شهرهای بزرگ نیست و همه مردم در اقصی‌نقاط کشور می‌توانند از حقی که به برکت انقلاب اسلامی در اختیار آنان قرار گرفته، استفاده کرده و در انتخابات شرکت کند.
 
وی گفت: ملت ایران اسلامی با سرلوحه قراردادن شاخصه‌هایی همچون اعتقاد راسخ به مبانی انقلاب اسلامی، فعال و پرتلاش، کارآمد و آگاه به مسائل مختلف داخلی، منطقه‌ای و بین‌المللی رئیس‌جمهوری در تراز انقلاب اسلامی و ادامه‌دهنده راه شهید رئیسی عزیز را انتخاب کند.

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه