اخبار داغ

نمره قبولی در هندبال جوانان دختر جهان؛

یک جهان، یک تیم، یک فرصت/ هندبال دختران در مسیر درخشیدن

یک جهان، یک تیم، یک فرصت/ هندبال دختران در مسیر درخشیدن
هندبال زنان ایران می تواند با ادامه این روند در سالهای آتی موفقیت های تازه و نوبرانه ای را کسب کند.

به گزارش خبرنگار ورزشی شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ رقابتهای هندبال جوانان دختر قهرمانی جهان در مقدونیه برگزار شد و تیم هندبال جوانان دختر ایران مفق شد در پایان این رقابتها با سه پله صعود نسبت به دوره قبلی در رده بیست و هفتم جهان قرار بگیرد. این دومین حضور تیم دختران ایران در این رقابتها بود و نتیجه پایانی نشان داد که تیم ایران در مسیر پیشرفت قرار دارد و حرکت می کند.

تیم ایران در مرحله گروهی این رقابتها در یک گروه دشوار با تیم های هلند، رومانی و برزیل همگروه بود. مطابق انتظارات تیم ایران هر 3 بازی خود را در مرحله گروهی واگذار کرد تا در ادامه رقابتها وارد مسابقات پرزیدنت کاپ شود. در این رویداد اما تیم جوانان ایران نمایشی قابل قبول ارائه داد و ابتدا در یک بازی نزدیک و پایاپای با اختلاف تنها 3 گل به تونس باخت اما شیلی را برد تا نخستین برد خود را دشت کند. شکست برابر چک و برد برابر ازبکستان پایان کار ایران در اسکوپیه بود تا در نهایت تیم جوانان دختر ایران در رتبه بیست و هفتم قرار بگیرد.

بیشتر بخوانید:

هندبال جوانان دختر قهرمانی جهان| روایت سایت رسمی مسابقات از برد دختران ایران مقابل ازبکستان

نمایش قابل قبول دختران ایران در پرزیدنت کاپ و برابر تیم های درجه 2 جهان ثابت کرد که هندبال دختران ایران قرار نیست در رقابتهای جهانی تنها حضور پیدا کرده و کسب تجربه کنند و حضور صرفا توریستی داشته باشند و با کمی توجه و اعتنای بیشتر می توانند تنه به تنه بزرگان هندبال دنیا بزنند. فراموش نکنید که این حضور قابل قبول و بازیهای امیدوارکننده در شرایطی بدست آمد این تیم دومین حضور خود را در عرصه جهانی جشن می گرفت و تنها با پشتوانه یک حضور در رقابتهای جهانی، به اسکوپیه رفت.

موفقیت دختران ایران در رقابتهای جهانی ثابت کرد که برنامه ریزی فدراسیون در حوزه تیم های پایه و سرمایه گذاری در این رده به ویژه در بخش زنان یک کار درست و اصولی بوده و هندبال زنان ایران می تواند با ادامه این روند در سالهای آتی موفقیت های تازه و نوبرانه ای را کسب کند. فراموش نباید کرد که در رشته های تیمی و به ویژه توپی کسب موفقیت دشوارتر از رشته های انفرادیست و تا به امروز در بخش زنان کمتر تیمی را داشته ایم که بتواند در سطح جهان حضور پیدا کرده و جهانی شود. این جهانی شدن و پیشرفت پله به پله در عرصه جهانی می تواند دریچه ای باشد برای فردایی بهتر و نوید روزهای درخشان تر را برای هندبال ایران می دهد.

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه