اخبار داغ

رکورد احتمالی مدال چین در 2024؛

بازی‌های المپیک پاریس| گمانه‌زنی قهرمانی آمریکا و لذت ورزشکاران از دهکده بزرگ المپیک

بازی‌های المپیک پاریس| گمانه‌زنی قهرمانی آمریکا و لذت ورزشکاران از دهکده بزرگ المپیک
بعید است که چین در مجموع مدال ها از ایالات متحده پیشی بگیرد، اما شانس کسب مدال های بیشتری نسبت به آمریکایی ها دارد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی دانا؛ گرچه بازی‌ها ورزشکاران بزرگی را برجسته می‌کنند، اما آنها جانشینی برای نفوذ ژئوپلیتیک و غرور ملی هستند. پیش‌بینی می‌شود که ایالات متحده در مجموع 112 مدال کسب کند  39 طلا، 32 نقره و 41 برنز و در مقابل پیش‌بینی می‌شود چین هم در مجموع   86 مدال کسب کند  34 طلا، 27 نقره و 25 برنز،. این پیش بینی توسط Nielsen's Gracenot e Sports که تجزیه و تحلیل آماری را برای لیگ های ورزشی در سراسر جهان ارائه می دهد برآورد شده است.

همچنین مسابقات بزرگی را که شامل ورزش های المپیکی منتهی به بازی ها می شود، پیگیری می کند. ایالات متحده و چین در المپیک 2021 توکیو که به دلیل بیماری همه گیر به تعویق افتاده بود، در هر دو رده 1-2 جدول مدالها به کار خود پایان دادند. کمیته بین المللی المپیک رده بندی مدال ها را تنظیم نمی کند. Gracenote رتبه‌بندی خود را بر اساس مدال‌های کسب‌شده در مجموع محاسبه کرده است، اگرچه دیگران رتبه‌بندی را بر مجموع طلا متمرکز می‌کنند.

شناگران چینی بیشترین تعداد ورزشکاران تست شده پیش از المپیک

بر اساس اعلام فدراسیون بین المللی ورزش‌های آبی ، آمارها نشان می‌دهد که شناگران چینی بیشترین آزمایش ضددوپینگ را پیش از بازی‌های المپیک پاریس پشت سرگذاشته اند. در بیانیه مطبوعاتی این فدراسیون بین المللی آمده است: "برنامه آزمایش که توسط آژانس بین المللی آزمایشات ضددوپینگ ITA طراحی و اجرا شده است، شامل طیف گسترده ای از تست های انجام شده در داخل و خارج از مسابقه است. در مجموع، ۲۱۴۵ تست ضد دوپینگ بر ورزشکاران رشته های آبی شرکت کننده در بازی های المپیک پاریس از اول ژانویه ۲۰۲۴ انجام گرفته است. با احتساب تست‌های انجام‌شده توسط سایر سازمان‌های ضد دوپینگ، ورزشکاران آبی که در پاریس شرکت می‌کنند به طور متوسط 3.4 بار آزمایش شده‌اند که در مجموع 4774 بار آزمایش شده است.

 فدراسیون بین المللی شنا تاکید کرد که شناگران چینی در این دوره بیشترین آزمایش را داشتند زیرا "31 شناگر چینی که در پاریس شرکت می کنند هر کدام حداقل 10 بار توسط World Aquatics با میانگین 13 تست برای هر شناگر مورد آزمایش قرار گرفته اند. " این نهاد بین المللی در مجموع 418 آزمایش از طریق این برنامه انجام داده است. تمام شناگران چینی حداقل 8 بار در خارج از مسابقه توسط World Aquatics مستقل از سایر سازمان های ضد دوپینگ و با استفاده از یک آزمایشگاه معتبر WADA مستقر در اروپا آزمایش شده اند. شناگران استرالیایی به طور متوسط 4 بار در مدت مشابه و شناگران ایالات متحده نیز به طور متوسط 6 بار آزمایش شده اند.

لذت ورزشکاران از دهکده بزرگ المپیک

تقویم حضور ورزشکاران در دهکده المپیک را مشخص می کند. اگر مسابقه آنها در پایان بازی ها باشد، ممکن است در افتتاحیه محل اسکان ورزشکاران و در مراسم افتتاحیه حضور نداشته باشند.

پویایی تمرین نیز در تنظیم زمان سفر به محل بازی مهم است. حدود 10500 ورزشکار در پاریس 2024 رقابت خواهند کرد. و بیش از 4000 ورزشکار در پارالمپیک. ستارگانی هستند که در سرتاسر جهان شناخته شده اند و  افرادی که چندان هم شناخته شده نیستند. غالبا در چند روز اول ورزشکارانی هستند که توجه رسانه ای کمتری دارند و از فرصت ها برای گرفتن سلفی استفاده می کنند. تصور کنید رویای بزرگ ورزشی خود را زندگی می کنید، در بازی های المپیک هستید، بعد از شام قدم می زنید و با دیانا تاوراسی یا رافائل نادال برخورد می کنید. این نیز یک تجربه فراموش نشدنی است. ورزشکاران فوتبال، راگبی 7 نفره، هندبال و تیراندازی با کمان کسانی که مجبور شده اند برای شروع زودهنگام وارد زمین شوند. آنها حتی قبل از مراسم افتتاحیه شروع می کنند.

بیشتر ورزش ها از روز شنبه 27 شروع می شود که باعث می شود برخی از ورزشکاران نتوانند از جمعه شب لذت کامل ببرند. محل برگزاری ورزشکاران پاریس 2024 در منطقه سن دنیس است. این محل نزدیک به استادیوم دو فرانس استادیوم المپیک است. معمولاً این استادیوم است که تیم های راگبی و فوتبال فرانسه در آن مسابقات خود را برگزار می کنند. دهکده المپیک فقط برای خواب نیست. همچنین یک منطقه تفریحی و تمرینی است، دارای یک مرکز ضد دوپینگ و انواع آشپزی است که برای ورزشکاران و بانوان ارزش زیادی دارد.

دهکده یک راه بسیار سریع برای شناخت فرهنگ های دیگر است. ورزشکارانی که از راه می رسند تاکید می کنند که منطقه بسیار وسیعی است. می گویند از آنها بسیار خوب مراقبت می شود. دهکده المپیک در زمینه مسائل زیست محیطی پیشرفت داشته است. مثلا با ماشین های برقی برای جابجایی ورزشکاران پاریس به آنچه در توکیو 2020 مشاهده کرد توجه کرده است. سه سال پس از آخرین بازی های المپیک تابستانی، یک موضوع مهم وجود دارد: بدون ماسک. بازی‌های توکیو به دلیل تأثیر همه‌گیری به مدت یک سال به تعویق افتاد و زمانی که برگزار شد همچنان محدودیت‌هایی وجود داشت. پاریس 2024 یک بازی عادی تر خواهد بود.

المپیک پاریس آخرین آوردگاه اندی ماری پیش از بازنشستگی

ماری 37 ساله در پلتفرم رسانه اجتماعی X نوشت: "برای آخرین تورنمنت تنیس خود به پاریس رسیدم. تنیس در بازی‌های المپیک پاریس از شنبه در زمین‌های خاکی رولان گاروس آغاز می‌شود. اندی ماری اولین مدال طلای خود را با شکست راجر فدرر در سه ست متوالی در ویمبلدون طی المپیک 2012 لندن در زمین چمن به دست آورد؛ عنوان خود را در ریو 2016 نیز حفظ کرد و خوان مارتین دل پوترو را در زمین های سخت شکست داد.

وی در مصاحبه خود عنوان کرد: "رقابت برای (بریتانیا) به‌یادماندنی‌ترین هفته‌های دوران حرفه‌ای من بوده است و بسیار مفتخرم که برای آخرین بار این کار را انجام دادم". این ستاره دنیای حرفه ای تنیس در سال 2019 تحت عمل جراحی تعویض مفصل ران و چندین آسیب متعاقب قرار گرفت. او در ویمبلدون این ماه پس از عمل جراحی برای برداشتن کیست از ستون فقرات خود از مسابقات انفرادی نیز انصراف داد.

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه