اخبار داغ

قایقرانان، سرمربی و رییس فدراسیون چه گفتند؟

جاور: برای حضور در المپیک خیلی وزن کم کردیم/ مجلل: المپیک از آن چیزی که فکر می‌کردم بزرگ‌تر است

جاور: برای حضور در المپیک خیلی وزن کم کردیم/ مجلل: المپیک از آن چیزی که فکر می‌کردم بزرگ‌تر است
قایقرانان المپیکی، سرمربی و رییس فدراسیون کشورمان پس از پایان رقابت خود در بازی‌های پاریس اظهارنظر کردند.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی دانا؛ رقابتهای قایقرانی المپیک پاریس امروز ادامه یافت و قایقرانان ایران به آب زدند. 

فاطمه مجلل در شانس مجدد رویینگ تک نفره به مرحله بعد رسید و در روئنگ دونفره نیز تیم مهسا جاور و زینب نوروزی نیز به شانس مجدد راه یافت. 

در پایان رقابتهای امروز، قایقرانان المپیکی، سرمربی و رییس فدراسیون کشورمان پس اظهارنظر کردند.

نوروزی: دو کشور اول دنیا در گروه ما بودند

زینب نوروزی پس از برگزاری مسابقه مقدماتی و صعود به شانس مجدد گفت: با توجه به رقبایی که داشتیم تلاش کردیم به مرحله بعد صعود کنیم. رقابت با این حریفان که اول و‌دوم دنیا هستند استرس ما را زیاد کرده بود اما خدا را شکر توانستیم به مرحله بعد صعود کنیم.

عضو تیم ملی قایقرانی ایران ادامه داد: در رقابت سنگینی که با رومانی و آمریکا انجام دادیم سربلند بودیم و امیدوارم فردا بتوانیم جزو سه قایق برتر باشیم و به مرحله بعدی صعود کنیم. امیدوارم فردا قرعه خوبی داشته باشیم و مثل مرحله مقدماتی نباشد که دو‌ کشور اول دنیا در گروه ما بودند.

مجلل: المپیک از آن چیزی که فکر می‌کردم بزرگ‌تر است

در ادامه فاطمه مجلل در مورد صعود خود به مرحله یک‌چهارم نهایی روئینگ تک نفره اظهار داشت: طبق چیزی که از قبل برنامه‌ریزی کرده بودیم همه چیز امروز پیش رفت. گروه، مسابقه و رقابت خوبی بود و فقط یک مقدار باد مخالف داشتیم. خدا را شکر به مرحله یک‌چهارم نهایی صعود کردم و قطعا این مرحله سخت‌تر خواهد بود، اما امیدوارم با دعاهای مردم از این مرحله نیز بالاتر بروم.

ملی‌پوش روئینگ تک نفره در خصوص اظهارات فرزام که اعتقاد دارد او مسابقه به مسابقه بهتر خواهد شد، گفت: این موضوع درست؛ چرا که این اولین مسابقه من بیرون از قاره آسیا است و هر بار که به سر خط می‌روم، احساس می‌کنم نسبت به مسابقه گذشته حس بهتری دارم و طبیعتا این تجربیات کمک می‌کند در مسابقه بعدی بهتر باشم.

مجلل با تاکید بر بزرگی میدان المپیک کفت: واقعا المپیک از آن چیزی که فکر می‌کردم خیلی بزرگتر و سطح خیلی بالاتری دارد، اما سعی می‌کنم بهترین عملکرد خود را به نمایش بگذارم. همه رقبای من خیلی قوی و خوب هستند، اما تمام تلاشم را برای حضور در فینال می‌کنم.

جاور: برای حضور در المپیک خیلی وزن کم کردیم

همچنین مهسا جاور پس از راه یابی به مسابقات شانس مجدد قایقرانی المپیک گفت: خداروشکر مسابقه خیلی خوبی داشتیم اما در گروه ما امریکا و رومانی قهرمانان دنیا حضور داشتند. برای حضور در المپیک خیلی وزن کم کردیم و تمام تلاش خود را کردیم تا با بهترین شرایط به این مسابقات برسیم.

قایقران المپیکی کشورمان در خصپص مسابقات شانس مجدد که فردا برگزار می شود، گفت: برای شانس مجدد قطعا با برنامه تر هستیم اما در شانس مجدد شانس بسیار اهمیت دارد.

وی تاکید کرد: با وجود اهمیت شانس ما صدرصد تلاش خود را خواهیم کرد تا به مراحل بالاتر راه پیدا کنیم. این دومین المپیک من است و نیاز ذاریم برای رکورد های بهتر به اردوهای جهانی بیشتری اعزام شویم.

فرزام: امیدوارم شرایط خوب پیش برود

افشین فرزام در خصوص صعود نماینده رویینگ کشورمان به مرحله بعدی بازی‌های المپیک پاریس، اظهار کرد: فاطمه مجلل طبق برنامه‌ریزی و تاکتیک روز گذشته توانست در مرحله مقدماتی با قرار گرفتن در جایگاه چهارم به شانس مجدد صعود کند. مطمئن هستم او، در مرحله بعد با انرژی بیشتر و کیفیت بهتری پارو می‌زند. ابتدا باید ببینیم در کدام گروه قرار می‌گیرد تا برنامه‌ریزی لازم را داشته باشیم.

وی در خصوص ۲ نماینده دیگر قایقرانی کشورمان در المپیک پاریس، گفت: مهسا جاور و زینب نوروزی رقبای سختی در گروه خود دارند. دقایقی پیش، وزن‌کشی صورت گرفت و مشکلی در خصوص سروزن رسیدن آنان وجود ندارد. در این گروه رقبای سرسختی از کشورهای آمریکا و رومانی که قهرمان جهان هستند، قرار دارند. از سوی دیگر تیم ۲ نفره ژاپن حضور دارد که از رنکینگ خوبی برخوردار است. امیدواریم شرایط به گونه‌ای رقم بخورد که تیم قایقرانی کشورمان بتواند در جدول شانس مجدد، شرایط رقابت را ادامه دهد.

سهرابیان: ملی‌پوشان ما دست و پا بسته نیستند

علیرضا سهرابیان رییس فدراسیون در حاشیه مسابقات قایقرانی المپیک گفت: تیم دونفره قایق روئینگ با تدبیر سرمربی راهی شانس مجدد شد تا مانند روز گذشته ما بتوانیم با یک قرعه خوب راهی یک‌چهارم نهایی شویم. البته قرعه بسیار مهم است چون کشورهای دیگر نیز مانند ما چشم به مرحله شانس مجدد دوختند. قایقرانان ما در روئینگ دونفره بسیار خوب کار کردند و رکورد خوبی جای گذاشتند.

وی ادامه داد: ملی‌پوشان ما دست و پا بسته نیستند و تلاش خواهند کرد تا در پاریس عملکرد بسیار خوبی از خود به جای بگذارند. بررسی  قرعه آنان نشان می دهد که آنان کار راحتی ندارند زیرا از 16 نفر تنها 6 نفر جواز حضور در مرحله یک‌چهارم نهایی را کسب خواهند کرد و بقیه به فینال C می روند.

وی با کنایه به مشکلات دهکده المپیک نیز گفت: از لحاظ غذایی تنوع زیادی وجود ندارد بلکه غذاهای دهکده به گونه‌ای است که برای کاهش وزن بسیار مناسب هستند با این غذا ما برای اوزان روئینگ دونفره مشکلی نداشتیم اما کار ما برای وزن فاطمه مجلل بسیار سخت بود. همچنین وضعیت نظافت دهکده بسیار بد و حتی قاشق و چنگال را چند بار در لیوان آب جوش می‌گذاریم.

رئیس فدراسیون قایقرانی در ادامه با تمجید از عملکرد ملی‌پوش ژیمناستیک ایران گفت: از روز گذشته بهترین نتیجه را مهدی الفتی کسب کرده است و وی در نخستین حضور خود توانست در جمع هشت نفر برتر فرار گیرد. در مدال امید ما به کشتی، وزنه‌برداری و تکواندو است. همچنین در سنگ نوردی نیز شانس خوبی داریم.

سهرابیان این را هم گفت: روز گذشته دلم برای رشته شمشیربازی اسلحه سابر سوخت.

عضو هیات اجرایی کمیته ملی المپیک با اشاره به آغاز به کار دولت چهاردهم نیز افزود:آرامش مهمترین لازمه ورزش است و امیدوارم در این دولت کمتر شاهد دخالت سیاسیون در ورزش باشیم. سیاسیون و ورزشکاران باید دوشادوش هم برای پیشرفت این بخش تلاش کنند. در خانه ملت نیز نمایندگان به دنبال همدلی و همگرایی باشند. امروز به جای آنکه برای همدلی و پیشرفت ورزش تلاش کنیم به دنبال ایران گرفت و انتقاد از مسائل جزیی مانند لباس کاروان ایران هستیم.

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه