اخبار داغ

تبلیغات اینترنتی چیست؟ [ ۱۰ نوع تبلیغ اینترنتی کسب و کار ها ]

تبلیغات اینترنتی چیست؟ [ ۱۰ نوع تبلیغ اینترنتی کسب و کار ها ]
توسعه بازاریابی اینترنتی موجب افزایش روش های تبلیغاتی اینترنتی شده است. امروزه روش های تبلیغاتی متفاوتی وجود دارد که می توان به صورت ترکیبی از آن ها استفاده کرد. ثبت آگهی اینترنتی، درج رپورتاژ و تبلیغات متنی از دیگر روش ها می باشد. برای داشتن یک شغل اینترنتی موفق شما حتما به تبلیغات نیاز پیدا می کنید.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ توسعه بازاریابی اینترنتی موجب افزایش روش های تبلیغاتی اینترنتی شده است. امروزه روش های تبلیغاتی متفاوتی وجود دارد که می توان به صورت ترکیبی از آن ها استفاده کرد. ثبت آگهی اینترنتی، درج رپورتاژ و تبلیغات متنی از دیگر روش ها می باشد. برای داشتن یک شغل اینترنتی موفق شما حتما به تبلیغات نیاز پیدا می کنید؛ حتی بیشتر از دنیای واقعی. حتما این موضوع را می دانید که تنها زدن یک آنلاین شاپ و یا سایت آنلاین به تنهایی منجر به ورود مشتری، خرید و جلب اعتماد آن نمی شود؛ درست همانند دنیای واقعی و تبلیغات اینترنتی کسب و کارها در فضای اینترنت بسیار دشوار تر است. پس می توان نتیجه گرفت که فروش محصول و یا خدمات آنلاین نیاز به استراتژی و تبلیغات موثر و قوی دارد.

تبلیغات الکترونیکی یا همان تبلیغات در اینترنت هر نوع پیام بازاریابی است که با کمک اینترنت و در بستر وب نمایان می‌شود. تبلیغات در اینترنت یکی از موثرترین روش ها برای معرفی مشاغل و یافتن مشتریان و مخاطبان جدید و همچنین دیده شدن آن کسب و کار است. این تبلیغات می تواند در یک مرورگر وب، موتور جستجو، در رسانه‌های اجتماعی، دستگاه‌های تلفن همراه و حتی در ایمیل دیده شود. در تبلیغات آنلاین سعی می‌­کنیم پیامی را به مخاطب مورد نظر برسانیم تا درباره محصول یا خدمت ما آگاه شود یا فعالیتی را انجام دهد که این ارسال پیام یا از طریق اینترنت است یا اینترنت به همراه کانال‌­های دیگری مانند تلویزیون و اپلیکیشن های مختلف و ...

تبلیغات و آگهی در فضای مجازی به گونه های بسیار متنوعی امکان پذیر است که همین امر موجب سردرگمی شما در انتخاب نوع آگهی می شود. به همین دلیل بهتر است برای انتخاب روش تبلیغات اینترنتی خود از دانش یک دیجیتال مارکتر استفاده کنید. در این مقاله سایت شهر آگهی به بررسی 10 روش تبلیغات اینترنتی کسب و کارها می پردازد تا راحت تر بتوانید تبلیغات و آگهی های موثری را برای مشاغل و خدمات خود انتخاب کنید.

معرفی 10 روش تبلیغات اینترنتی کسب و کارها

در این مقاله 10 روش متنوع برای تبلیغات بیزینس های آنلاین معرفی می شود که تا کنون در این عرصه بسیار موفق و موثر عمل کرده و شما می توانید بسته به نوع فعالیتتان از آن ها بهره ببرید.

تبلیغات ویدیویی

تبلیغات ویدیویی، استراتژی بازارایابی است که به استفاده از ویدیوهای کوتاه و آموزنده برای ترویج محصولات و خدمات اشاره دارد.  به طور کلی وقتی تبلیغ را در قالب یک ویدیو به مخاطب نمایش می دهیم، تبلیغات ویدیویی انجام داده ایم. طبق آمار 94% از کسب و کارها و بازاریابان موافق هستند که ویدیوها به افزایش درک کاربر از محصول یا خدمات آن‌ ها بسیار کمک کرده است. در واقع می توان ادعا کرد که گنجاندن آگهی ویدیویی در استراتژی هر کسب و کاری با توجه به روند رو به رشد، از ملزومات و اعمال حیاتی می باشد.

از مزایای آگهی ویدیویی یا ویدیو مارکتینگ می توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • قدرت تعامل و وایرال شدن ویدیو نسبت به سایر انواع محتوا
  • کمک به جلب اعتماد مخاطب
  • نرخ بازگشت سرمایه بالا
  • قابل فهم بودن ویدیو نسبت به سایر انواع محتوا
  • محبوبیت بیشتر بین مخاطبین نسبت به سایر انواع محتوا

تحقیقات به عمل آمده نشان می دهد که 88% از افراد مایلند که ویدیوهای بیشتری از برند ها و کسب و کارها ببینند. این میزان بیشتر از میزان درخواست برای هر نوع محتوای دیگر است.

پژوهش ها نشان می دهد که وجود ویدیو در صفحات فرود، می تواند نرخ تبدیل (Conversion Rate) را تا 80 درصد افزایش دهد. آگهی ویدیویی نه تنها در بازار کسب و کارها و خرید مشتریان تاثیرگذار است، بلکه در برقراری ارتباط میان فروشندگان و مخاطبان راغب و پشتیبانی از مشتریان توسط تیم‌ های خدماتی نیز انقلاب ایجاد کرده است.

می‌توان گفت که همه کسب ‌وکارها می‌ خواهند در موتورهای جستجو رتبه‌های بهتری دریافت کنند. موتورهای جستجوی بزرگ مانند گوگل، محتوای ویدیویی را در اولویت‌های خود قرار می ‌دهند و با تغییر الگوریتم های سئو، کاری می‌ کنند که وبسایت ‌هایی با محتوای ویدیویی مفید و پربازدید در صفحه‌ های نتایج جستجو، رتبه ‌های بهتری دریافت کنند. ویدیو ها می توانند مفاهیم را در زمان کوتاه تری به مخاطب منتقل کنند. بنابراین با استفاده از ویدیو می‌توانید اطلاعات بیشتری را در زمانی کمتر به کاربران خود منتقل کنید. آگهی ویدیویی ادراک انسان را به نسبت سایر انواع محتوا بیشتر درگیر می کند و می تواند اطلاعات هدف را به شکل شنیداری و دیداری به طور هم زمان منتقل کند.

البته این نکته را در نظر داشته باشید که رپورتاژ آگهی ویدیویی باید به صورت صحیح، در جای مناسب و همراه با محتوای مناسب انجام شود زیرا اگر مهارت رپورتاژ آگهی ویدیویی را نداشته باشید ممکن است نتیجه ی عکس دهد و حتی به آن برند و کسب و کار صدمه بزند. در اینجا به چند شرایط کلی ساخت ویدیو اشاره می کنیم:

  • بهره گیری از خلاقیت
  • تصمیم گیری درباره داستان تبلیغات ویدیویی
  • یافتن مخاطبان هدف
  • توجه به زمان بندی
  • بودجه بندی واقع بینانه

تبلیغات ایمیلی

از تبیلغات ایمیلی غافل نشوید،  زیرا شما کسی را هدف می‌گیرید که علاقهٔ خود را پیش از این نشان داده است. شما می ‌توانید از لیست ایمیل خبرنامه ی خود برای تبلیغات استفاده کنید. البته باید به صورت موثر و در جای درست استفاده شود. همچنین تبلیغات ایمیلی زیاد برای مخاطب، آزار دهنده خواهد بود. تبلیغاتی باید عنوانی جذاب و یک کال ‌تو اکشن واضح داشته باشند تا از مخاطب بخواهند عمل مشخصی را انجام دهد. حال به بررسی مزایای ایمیل مارکتینگ می پردازیم:

  • نرخ بازگشت سرمایه خوب
  • اثر بخشی آنی
  • تحلیل رفتار مشتری
  • انتقال مستقیم پیام
  • سریع و مقرون به صرفه
  • شروع آسان

همچنین ایمیل به تنهایی می‌تواند یکی از بسترهای خوب نشر محتوا باشد. شما می‌ توانید تمام یا بخشی از محتوای خود را در ایمیل ارسال برای مخاطبان ‌تان بفرستید و آنها را بیش از پیش درگیر کنید. در نهایت با یک کال تو اکشن جذاب و کاربردی می‌ توانید از آنها بخواهید کاری که مورد نظر شماست انجام دهند.

اگر از سرویس‌های ارسال ایمیل انبوه استفاده می ‌کنید، ممکن است گاهی پیام شما به مقصد نرسد. ضمن اینکه اگر از عباراتی چون «رایگان»، «حتما کلیک کنید» و… استفاده کنید، باید انتظار اسپم‌ شدن یا نرسیدن ایمیل به دست مخاطبان را نیز داشته باشید.

اسپم شدن به این صورت است که اگر نتوانید به درستی مخاطبان خود را هدف قرار دهید یا ایمیل شما کاملا حاوی محتوای تبلیغاتی باشد، در نتیجه ممکن است دریافت ‌کنندگان پیام‌ های شما را پاک کرده یا آن ها را به عنوان اسپم معرفی کنند. باید آنقدر هوشمندانه عمل کنید که‌ نه‌ تنها بتوانید مخاطب درستی پیدا کنید، بلکه با ارائه محتوای درست و اصولی از اسپم شدن ایمیلتان جلوگیری کنید.

تبلیغات اینفلوئنسری در شبکه های اجتماعی

اینفلوئنسرها افارد محبوبی در بین مردم هستند و طرفداران زیادی دارند. در شبکه های اجتماعی نگاه خیلی از مردم به آن هاست و بسیاری از طرفداران آن ها، مطیع و جذب لایف استایل، گفتار و رفتار آن ها می شوند. رپورتاژ آگهی به شکل های گوناگونی امکان پذیر است تا کسب و کار را ارتقا دهد و موجب فروش هرچه بیشتر شود؛ این افراد محبوب به نسبت مردم عادی راحت تر اعتماد مردم را جلب می کنند که همین امر باعث سهولت در تبلیغات، خرید مشتری و پیدا شئن مشتری های جدید می شود.

محبوبیت تبلیغات اینفلوئنسر مارکتینگ همچنان در حال افزایش است و به یکی اهرم ‌های مورد علاقه ی برندها برای هدف‌ گرفتن مشتریان بالقوه تبدیل شده است. البته این نکته مهم را هم در نظر بگیرید که نفوذ این افراد صرفا محبوبیت آن‌ها نیست. محبوبیت فقط نشان می ‌دهد محتوا از طریق این کانال تبلیغاتی به افراد گسترده‌ای می‌ رسد؛ اما لزوما نتایج آن را تضمین نمی‌ کند. تأثیر یک اینفلوئنسر شرطی‌ کردن تفکر و رفتار خرید مصرف ‌کنندگان است؛ بنابراین اگر اینفلوئنسر بگوید این محصول را بخر، مردم آن را می‌ خرند. به همین راحتی.

تبلیغ مستقیم در سایت های واسطه

سایت های محبوبی در ایران وجود دارند که همه ی افراد صاحبین کسب و کار می توانند در آن ها آگهی های خود را به صورت رایگان ثبت نمایند. هر نوع کسب و کاری را داشته باشید، چه فروش محصول و چه انجام خدمات، می توانید در این سایت ها آگهی خود را ثبت کنید. در این شیوه آگهی، نیاز نیست برای پیداکردن مشتری تبلیغ کنید و مشتری از قبل آماده است.

سایت شهر آگهی یکی از سایت های پربازدید در این زمینه می باشد. آگهی ها، نیازمندی ها و تبلیغات اینترنتی کسب و کار ها بصورت رایگان در این سایت ثبت می شوند. این نوع تبلیغ هزینه ای در پی ندارد و به همین سبب تمامی کسب و کارها بدون محدودیت می توانند این کار را انجام دهند. سایت شهر آگهی با بازدید بالا، این امکان را به شما می دهد تا محصول یا خدمات خود را به هزاران کاربر از سراسر ایران ارائه دهید.

سایت های درج آگهی معمولا خدمات یکسانی را ارائه می دهند اما امکانات و ویژگی هایی ممکن است برخی از سایت ها را با دیگر سایت ها متمایز کند. سایت شهر آگهی این امکانات را در اختیار شما قرار می دهد. درج آدرس اینترنتی وبسایت، درج آدرس شبکه های اجتماعی و ثبت آدرس روی نقشه از مهمترین این امکانات می باشد. پس درج تبلیغات روی سایت شهر آگهی به طور کل مزایای زیر را شامل می شود:

  • تبلیغات کاملا رایگان
  • امکانات بالا
  • بازخورد بالا

تبلیغ کلیکی

تبلیغات کلیکی به این صورت است که یه سایت پر ترافیک با یک سایت کم ترافیک بر پایه یک چارچوب همکاری توافق می کنند و آن سایت پر ترافیک تبلیغ سایت کم ترافیک تر ( کم بازدید تر ) را روی سایت خود قرار می دهد. تبلیغ شما می تواند از هر جنس تبلیغ مانند تبلیغ بنری، تبلیغات همسان ( تبلیغ همسان به شکلی از تبلیغات گفته می‌ شود که در آن، محتوای تبلیغاتی کاملاً با ساختاری مشابه بستر و محیط تبلیغ ارائه و عرضه شود. ) و ... باشد.

تبلیغات کلیکی معمولا بر پایه سه چارچوب کلی هستند:

  1. اجاره ماهانه: شما مبلغ ثابتی را برای یک یا چند ماه پرداخت می‌کنید و در تمام این مدت، تبلیغ شما در بخش مشخصی از سایت، نمایش داده می ‌شود.
  2. پرداخت هزینه به ازای دفعات نمایش تبلیغ: شما به ازاء هر هزار بار نمایش تبلیغ، مبلغ مشخصی را به منتشرکننده‌ی تبلیغ پرداخت می‌ کنید. این روش به CPM مخفف ( Cost-Per-Impression ) هم معروف است.
  3. پرداخت هزینه به ازای هر بار کلیک: منتشرکننده‌ ی تبلیغ، دقیقاً به اندازه ‌ی کلیک ‌هایی که روی تبلیغ شما انجام شده، از شما پول می ‌گیرد. این روش به PPC مخفف ( Pay-Per-Click ) معروف است.

دو روش رایج برای این نوع آگهی، تبلیغ در موتور های جست وجوی گوگل و تبلیغ در پلتفرم های توزیع ونمایش تبلیغ است.

روش اول ( بازاریابی موتورهای جستجو ) دارای دوشیوه می باشد. شیوه ی اول استفاده ار سئو است تا سایت شما به‌ صورت رایگان در صفحات نتایج جستجو نمایش داده شود. شیوه دوم این است که به موتورهای جستجو پول بدهید تا شما را در کنار نتایج ارگانیک، نشان دهند. موتورهای جستجوی بزرگ از نوع پرداخت PPC استفاده می کنند. یعنی به ازای هر بار کلیک روی تبلیغ هزینه دریافت می کنند.

تبلیغات آفلاین

این نوع تبلیغات که به اینترنت نیازی ندارد و عموم مردم را دربرمی ‌گیرد، در دسته‌ بندی سنتی یا آفلاین قرار می‌ گیرند. باور این موضوع سخت است اما عموم مردم تبلیغات آفلاین را نسبت به تبلیغات آنلاین معتبر تر می دانند. به همین سبب اکثر کسب و کارهای بزرگ در هر دو کانال تبلیغات آنلاین و آفلاین فعالیت می کنند.

در این نوع آگهی می توان از روش های مختلفی استفاده کرد، مانند ارسال پیامک. همچنین می توانید از دیگران برای تبلیغ کمک بگیرید. مردم بیشتر از این که حرف خود کسب ‌و کار را قبول کنند، به پیشنهاد کسی از جنس خودشان توجه می ‌کنند. به طور مثال می توانید به ازای هر معرفی به مردم پاداش دهید. روش دیگر این است که سراغ کسب ‌وکارهایی بروید که مشتری آن‌ ها تفاوت چندانی با شما ندارد و با آن ها در زمینه تبلیغات همکاری کنید.

فروشگاه فیسبوک

شما می‌ توانید بازاریابی محصولاتتان در شبکه اجتماعی فیسبوک را با افزودن بخش فروشگاه آن، وارد مرحله جدیدی کنید؛ این ویژگی باعث آسان شدن خرید محصولات شما توسط کسانی خواهد شد که در این شبکه اجتماعی با شما آشنا شده ‌اند. توجه داشته باشید که این مسئله بدون جلب اعتماد کاربران و خریداران امکان‌ پذیر نخواهد بود، بنابراین با ایجاد یک حساب کاربری و داشتن فعالیت مستمر، می ‌توانید نظر کاربران زیادی را به خود جلب کرده و محصولات خود را به فروش برسانید.

فعالیت در اینستاگرام

یکی از روش های آگهی محصولات و یا خدمات کسب و کار ها فعالیت در برنامه اینستاگرام است. اینستاگرام توانسته بیش از 400 میلیون کاربر را جذب کند و تمرکز بصری آن برای تبلیغ محصولات تا حد زیادی مورد توجه صاحبان کسب و کار قرار گرفته است. آمارهای منتشر شده نشان می‌ دهند بیش از نیمی از کاربران اینستاگرام به صورت روزانه فعالیت دارند. تمام برندهای تجاری بزرگ و کوچک می ‌توانند تبلیغات را به خوبی از طریق شبکه اجتماعی اینستاگرام انجام دهند.

این برنامه بسیار با نفوذ و پر طرفدار است. هرجا که باشید و هر محصولی که تولید کنید، می ‌توانید با به ‌راه انداختن یک پیج، آن را به دید عموم بگذارید و به دست مردم برسانید. شاید فروش محصول در اینستاگرام در نگاه اول کاری ساده به نظر برسد اما باید تکنیک‌ ها و روش ‌های مربوط به آن را بدانید. 

انتخاب صحیح و هوشمندانه محصول می تواند به فروش شما در آینده بسیار کمک کند. در اصل باید محصولاتی را انتخاب کنید که بازار فروش خوبی داشته باشد. برای انتخاب آن باید دید جامعه شناسانه داشته باشید و همچنین محصول شما باید با سایر محصولات مشابهی که در بازار است، تمایز داشته باشد. بعد از انتخاب درست محصول شما باید آن محصول را در برنامه اینستاگرام به انتشار بگذارید تا مردم با نوع کسب و کار شما آشنایی پیدا کنند. نکته قابل اهمیت این است که باید از عکس های با کیفیت و انحصاری برای بهتر دیده شدن استفاده کنید. همچنین در مورد اهمیت استفاده، مزایا و کاربرد آن صحبت کنید تا مشتری لزوم استفاده از آن را درک کند.

بازاریابی محصول مهم‌ ترین کاری است که بعد از انتشار باید انجام دهید. به کمک اینفلوئنسرها می‌توانید محصولات خود را به افراد بیشتری در اینستاگرام معرفی کنید. در کل اینستاگرام الگوریتم های مختص به خودش را دارد و با یادگیری آن ها و فعالیت مستمر می توانید نتیجه ی بسیار خوبی از این برنامه ی محبوب برای ارتقای کسب و کارتان بگیرید.

تبلیغات در یوتیوب

یوتیوب youtube دومین موتور جستجوی بزرگ پس از گوگل است و از جمعیت 7 میلیاردی کره ی زمین، 2.6 میلیارد نفر از یوتیوب استفاده می ‌کنند. ایرانی‌ها هم با وجود عدم‌ دسترسی مستقیم، در این پلتفرم فعالیت می‌ کنند. مثلاً یکی از یوتوبرهای معروف ایرانی 566 هزار دنبال ‌کننده دارد. یوتیوب این امکان را در اختیار کسب ‌وکارها قرار می ‌دهد که به قشر وسیع و متنوعی از مخاطبان دسترسی پیدا کنند. شما می‌توانید تقریباً دربارهٔ هر موضوعی حداقل یک ویدئو در یوتیوب پیدا کنید. این فرصت خوبی است که تبلیغی مرتبط با محتوایی که کاربر می‌بیند، نمایش دهید تا شانس بیشتری برای کلیک داشته باشید.

گذاشتن تبلیغ در یوتیوب چندین روش دارد:

  1. تبلیغات ویدیویی در زمان بخش: به تبلیغاتی که قبل، حین و بعد ویدیو نمایش داده می‌شوند اصطلاحاً In-Stream Ads گفته می‌ شود؛ یعنی در زمان پخش نمایش داده می‌ شوند. این تبلیغات دو مدل دارد. دسته اول مدت‌ زمان متغیر دارند و پس از 5 ثانیه هم کاربر می ‌تواند از دیدن آن ها بگذرد. دسته دوم را نمی ‌توان رد کرد. مدت ‌زمان آن‌ ها هم 15 ثانیه یا حتی کمتر است.
  2. تبلیغات بامپر: درست مثل تبلیغات در زمان پخش، تبلیغات Bumper هم قبل، حین و بعد از پخش ویدئو نمایش داده می‌ شوند. مدت ‌زمان آن ‌ها 6 ثانیه یا کمتر است و نمی ‌توان آن‌ها را هم رد کرد؛ یعنی Non-Skippable هستند.
  3. تبلیغات خارج از استریم: این تبلیغات فقط به کاربران موبایل و خارج از سایت اصلی یوتیوب نمایش داده می ‌شود. با نمایش در سایت ‌های پارتنر گوگل، می ‌توان به کاربران بیشتری دسترسی داشت.
  4. تبلیغات در صفحه ی اصلی یوتیوب: این نوع تبلیغات در صفحه ی اصلی این پلتفرم نمایش داده می ‌شوند.
  5. تبلیغات در سرچ یوتیوب: کاربر عبارت مشخصی را در یوتیوب جست وجو می کند و قبل از اینکه ویدئوهای مرتبط را ببیند، با تبلیغ شما رو به ‌رو می‌ شود.
  6. تبلیغات غیر ویدیویی: این نوع آگهی شامل متن و شاید تصویر، زیر ویدیویی که مخاطب در حال مشاهده است نمایش داده می ‌شود. چیزی مثل زیرنویس در شبکه ‌های تلویزیونی.

سئو و بازاریابی محتوا

سئو و بازاریابی محتوایی برای بهبود رتبه سایت کار می کنند. سئو سایت شما را بهینه سازی می کند  تا محتوا رتبه بهتری در صفحه نتایج موتور جستجو کسب کند. از این راه می ‌توانید اطلاعات هدف و ارزشمند را با مخاطبان مرتبط و هدفمند به اشتراک بگذارید تا زمانی که موتورهای جستجو در حال کراول هستند، آن‌ ها را بیابند.

بازاریابی محتوا و به طبع تولید محتوا از راه های بسیاری قابل انجام است. شما با توجه به سلیقه شخصی خود و شناخت کاربران، از هر روشی که استفاده می کنید، خروجی آن می بایست دارای سه ویژگی باشد: جذاب بودن، سرگرم کننده بودن و کاربردی بودن سه ویژگی اصلی و مهم هر محتوایی است. همچنین محتوای سایت باید با عنوان آن مرتبط باشد در غیر این صورت موتورهای جست و جوی گوگل رتبه ای برای آن قائل نمی شوند.

تبلیغات اینترنتی در سایت شهر آگهی

در این مقاله سایت شهر آگهی 10 روش موثر برای رشد و ارتقای کسب و کار ها را معرفی کرد. این نکته مهم را نیز در نظر داشته باشید که یک کسب و کار حرفه ای و هدفمند می بایست در رپورتاژ آگهی مهارت کافی را داشته باشد تا بتواند به صورت کاملا هوشمندانه عمل کند وبهترین نتیجه را در تبلیغات خود دریافت کند.

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه