اخبار داغ

خدمت‌رسانی 185 موکب بوشهری در اربعین

خدمت‌رسانی 185 موکب بوشهری در اربعین
رئیس ستاد عتبات و عالیات استان بوشهر گفت: تاکنون پرونده ۱۸۵ موکب استان بوشهر در سامانه درخواست مجوز موکب‌داری ثبت شده است.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ از سپاس خبر،  عبدالرضا مطاف در گفتگو با خبرنگار اجتماعی پایگاه خبری تحلیلی سپاس خبر  با بیان اینکه تاکنون پرونده ۱۸۵ موکب استان بوشهر در سامانه درخواست مجوز موکب​‌داری ثبت شده است، اظهار کرد: کمیته اسکان و تغذیه ستاد اربعین ‌استان بوشهر از بیش از دو ماه قبل فعالیت خود را برای برنامه‌ریزی در اربعین حسینی آغاز کرده است.

رئیس ستاد عتبات و عالیات استان بوشهر با بیان اینکه گرفتن مجوز برای راه‌اندازی موکب در خدمت‌رسانی به زائران اربعین حسینی در حوزه تغذیه و اسکان ضروری است گفت: متقاضیان راه‌اندازی موکب و نیز صاحبان موکب‌ها که پروانه‌ آن‌ها منقضی شده، باید نسبت به دریافت مجوز و یا تمدید پروانه موکب‌داری اقدام کنند.

وی با اشاره به اینکه با توجه به متقاضیان، امکان افزایش موکب استان بوشهر ویژه خدمات‌رسانی اربعین حسینی تا ۲۰۰ موکب وجود دارد، تصریح کرد: موکب‌های استان بوشهر در مسیرهای داخلی و برون مرزی در کشور عراق مستقر می‌شوند.

مطاف خاطرنشان کرد: در مسیرهای داخلی از جنوب استان بوشهر در عسلویه تا شمال این استان در دیلم مساجد، حسینیه‌ها و تکایا به زائرین اربعین حسینی که در مسیر استان بوشهر عبور می‌کنند خدمات تغذیه‌ای و اسکان ارائه می‌کنند.

وی با تاکید بر اینکه از آغاز فعالیت موکب‌های تغذیه و اسکان استان بوشهر از اول ماه صفر سه‌شنبه، ۱۶ مرداد آغاز می‌شود و تا پایان این ماه ادامه دارد، خاطرنشان کرد: اقدامات تدارکاتی و پشتیبانی ۸۰ موکب برای اعزام به محل‌های مورد نظر در عراق آغاز شده و در حال انتقال تجهیزات هستند ونیز هفت موکب در مرز شلمچه مستقر می‌شوند.

رئیس ستاد عتبات عالیات استان بوشهر با اشاره به اینکه کمیته اسکان و تغذیه ستاد اربعین استان بوشهر میزان زائرین پنج استان و دو کشور پاکستان و افغانستان است، بیان کرد: موکب‌های تغذیه و اسکان استان بوشهر در شهر نجف اشرف، مسیر نجف به کربلا و در شهر کربلا خدمات‌رسانی به زائران اربعین حسینی بر عهده دارند.

مطاف با بیان اینکه اربعین سال قبل موکب‌های استان بوشهر در شبانه‌روز به ۱۰۰ هزار نفر خدمات ارائه کردند یادآور شد: این موکب‌ها علاوه بر اسکان و پذیرایی در پنج وعده شامل صبحانه، میان‌وعده صبح، نهار، میان‌وعده عصر و شام برعهده دارند.

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه