اخبار داغ

تکواندوکار، مربی و رئیس فدراسیون چه گفتند؟

ساعی: مقابل مردم ایران سربلند شدیم/ نعمت‌زاده: لطفاً مرا در دانشگاه قبول کنید!

ساعی: مقابل مردم ایران سربلند شدیم/ نعمت‌زاده: لطفاً مرا در دانشگاه قبول کنید!
دارنده مدال برنز المپیک و مربی‌اش و رئیس فدراسیون درباره رقابت‌های تکواندو بازی‌های المپیک پاریس صحبت کردند.

به گزارش خبرنگار ورزشی شبکه اطلاع رسانی دانا؛ مبینا نعمت‌زاده، المپین وزن ۴۹- تکواندوی زنان کشورمان پس از شکست در جدال نیمه‌نهایی بازی‌های المپیک ۲۰۲۴ پاریس، در مبارزه رده‌بندی به مصاف دنیا علی‌ابوطالب، تکواندوکاری از عربستان‌سعودی رفت که در نهایت با نتیجه ۲ بر صفر موفق به پیروزی شد و به مدال برنز المپیک دست یافت.

پس از کسب این مدال، تکواندوکار ایران، مربی تیم ملیس و رئیس فدراسیون تکواندو صحبت کردند.

مهروز ساعی: مقابل مردم ایران روسفید و سربلند شدیم

مهروز ساعی مربی تیم ملی تکواندو زنان پس از کسب مدال برنز مبینا نعمت زاده در اولین روز از مسابقات تکواندو در سی و سومین دوره بازی‌های المپیک گفت: المپیک میدان بزرگی است و همه ورزشکارانی که در این رویداد شرکت می‌کنند، قدرتمند و حرفه‌ای هستند.

وی  خاطرنشان کرد: المپیک با هیچ ورزشکاری شوخی ندارد. خوشحالم که توانستیم به این موفقیت برسیم و مقابل مردم ایران سربلند و روسفید باشیم. اینکه توانستیم دل مردم را شاد کنیم، برایمان خوشحال کننده است.

ساعی ادامه داد: از مردم ایران تشکر می‌کنم که برای ورزشکاران ما به ویژه تکواندو دعا کردند. امیدوارم دعاها و انرژی مثبت‌شان همراه ناهید کیانی هم باشد تا فردا به موفقیت برسد. همچنین برای تیم دو نفره آقایان هم همین انرژی را بفرستند تا بتوانیم شادی بیشتری را به آنها هدیه کنیم.

وی در مورد دلایل موفقیت مبینا نعمت‌زاده هم گفت: او ورزشکار بااستعداد و حرفه‌ای است و میدان بزرگی مثل المپیک برایش سخت بود، اما با قابلیت بالایی که داشت، توانست به موفقیت برسد. حدس می‌زدیم که فینالیست شود، اما همین که مدال برنز را گرفت، برایمان خوشحال کننده است.

نعمت‌زاده: لطفاً مرا در دانشگاه قبول کنید!

مبینا نعمت‌زاده پس از کسب مدال برنز المپیک ۲۰۲۴ پاریس گفت: خیلی دوست داشتم رنگ مدالم بهتر باشد، تمام تلاشم را می‌کنم در المپیک بعدی رنگ مدالم را طلایی کنم. برای این مدال خیلی جنگیدم.  از کسانی که من را حمایت کردند، مردم، کادرفنی تیم ملی و فدراسیون تشکر می‌کنم. خانواده‌ام من را دعا کردند و پدرم کربلا است. قبل از اینکه به المپیک بیایم با امام زمان (عج) عهد بسته بودم مدالم را به مردم ایران و امام زمان تقدیم کنم.

او ادامه داد: از مردم می‌خواهم دعا کنند ناهید کیانی فردا بتواند مدال طلا بگیرد چون من و ناهید خیلی برای المپیک تلاش کردیم. دوست داشتم رنگ مدالم طلا باشد مردم خوشخال‌تر شوند اما نشد و شرمنده شدم.

نعمت‌زاده  که دومین مدال تاریخ زنان ایران در بازیهای المپیک را بدست آورد، همچنین گفت: از رئیس جمهور درخواست می‌کنم من را در دانشگاه قبول کنند چون بخاطر المپیک نتوانستم کنکور بدهم.  درسم هم خوب است اما بخاطر المپیک نتوانستم کنکور بدهم.

او همچنین در مورد مسابقه نیمه نهایی با چین گفت: داور بازی را خراب کرد. توانایی زدنش را داشتم. حریف اسپانیایی خیلی خوب بود و وقتی او را بردم مطمئن بودم طلا می گیرم.  متاسفانه نشد و کمی بازی را از دستم در آوردند.

حسرت طلا به دلم ماند

مبینا نعمت‌زاده روی سکو و زمانی که مدال برنز المپیک را به گردن انداخت؛ برای چند ثانیه مدالش را به دست گرفت ‌و نگاهش می‌کرد.

او بعد از دریافت مدال درباره حس‌اش در آن لحظه گفت: وقتی مدال را به گردنم انداختند، نگاهش می‌کردم؛ چراکه در همان چند ثانیه تمام سختی که کشیده بودم، از جلوی چشمانم رد شد.

او ادامه داد: به سکوی کنارم نگاه کردم؛ جاییکه تکواندوکار تایلندی ایستاده بود. برای یک لحظه حسرت خوردم اما همانجا به خودم قول دادم همین مسیر را ادامه دهم و چهار سال بعد مدال خوشرنگ طلا را به دست بیاورم.

وی بیان کرد: حسرت طلای این بازی‌ها به دلم ماند اما من آدمی هستم که جبران می‌کنم و همه تلاشم را انجام می‌دهم.

هادی ساعی: چراغ اول را کوچکترین عضو تیم روشن کرد

هادی ساعی رییس فدراسیون تکواندو بعد از کسب مدال برنز المپیک توسط مبینا نعمت‌زاده در اولین روز از رقابت‌های تکواندو اظهار داشت: با کوچکترین عضو تیم ایران شروع کردیم و خدا را شکر که اتفاق خیلی خوبی افتاد.

او افزود: مبینا می‌توانست مدال خوشرنگ‌تری هم به دست آورد که استحقاقش را داشت. در این دو سالی که گذشت، مبینا خیلی زحمت کشید. به جرات می‌توانم بگویم که او به اندازه وزنش، وزن کم‌ کرد. امروز هم باهوش بازی کرد و در زمین خیلی خوب حرف گوش کرد.

ساعی ادامه داد: مبینا بسیار حرفه‌ای است و با وجود سن کمی که دارد، یک ورزشکار المپیکی است.

رییس فدراسیون تکواندو گفت: مبینا توان شکست حریف چینی را هم‌ داشت البته این حریف هم خیلی خوب بود و دیدیم که در فینال چقدر حریف تایلندی که قهرمان المپیک است را اذیت کرد.

وی ابراز امیدواری کرد که سایر ملی‌پوشان تکواندو بتوانند مدال‌های خوشرنگ‌تری بگیرند: مبینا با مدالی که گرفت، شرایط روحی خوبی را برای کل تیم ایجاد کرد. فردا ناهید کیانی و در دو روز بعد دو ملی‌پوش دیگرمان بتوانند نتیجه بگیرند.

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه