اخبار داغ

۱۲ شهریور به اصفهان می‌رویم؛

نبی: استادیوم فولادشهر ۱۷ ایراد داشت؛ مشکلی برای حضور زنان در ورزشگاه نداریم

نبی: استادیوم فولادشهر ۱۷ ایراد داشت؛ مشکلی برای حضور زنان در ورزشگاه نداریم
نایب‌رئیس اول فدراسیون فوتبال گفت: برای بازی ۱۵ام، ۱۲ شهریور با کاروان تیم ملی به اصفهان خواهیم رفت.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی دانا؛ مهدی محمدنبی، نایب‌رئیس اول فدراسیون و سرپرست تیم ملی فوتبال کشورمان اظهار داشت: از همکاری باشگاه ذوب‌آهن و ریاست این کارخانه تشکر می‌کنم. به دلیل اینکه استادیوم آزادی شرایط لازم را برای بازی تیم ملی و قرقیزستان ندارد، تصمیم گرفتیم این دیدار در اصفهان برگزار شود. گزینه‌های دیگری مانند نقش جهان یا استادیوم امام رضا در مشهد وجود داشت. با اینکه ورزشگاه امام رضا شرایط استانداردی دارد ولی همزمان با حضور زائرین شده که بالای 11 میلیون خواهد بود. با توجه به مشورتی که با تاج و دیگر همکاران داشتیم، این مسابقه در اصفهان به میزبانی هیات فوتبال این استان برگزار می‌شود.

وی در ادامه بیان داشت: بخشی از استانداردهای مد نظر AFC باید در استادیوم فولادشهر رعایت می‌شد. کارهای مستمری انجام شد. کارخانه اعتباراتی تخصیص داد که باعث شد سرعت کار بالا برود. 17 مورد ایراد بود و کم کم اصلاح شد. چند مورد دیگر بیشتر نمانده که انجام خواهد شد. دوشنبه هفته آینده نماینده AFC‌ به تهران می‌رسد و به اصفهان می‌رود تا از استادیوم فولادشهر، هتل‌های محل اقامت دو تیم و همچنین مسئولین AFC بازدید داشته باشد. فکر می‌کنم 2 روز بازدید داشته باشد و چهارشنبه به مالزی بر می‌گردد.

نایب رئیس فدراسیون فوتبال عنوان داشت: یک هفته قبل از بازی هم استادیوم باید در اختیار نمایندگان AFC قرار بگیرد. موضوعات مختلفی مانند بخش مارکتینگ، مدیا و امنیت AFC وجود دارد که باید دنبال شوند. یک هفته قبل از بازی با هماهنگی هیات فوتبال استان اصفهان و باشگاه ذوب آهن استادیوم در اختیار نماینده AFC قرار می‌گیرد تا امورات قبل از بازی انجام شود. دیدار تیم ملی با قرقیزستان بسیار مهم است. در این مرحله تک کارت‌های زرد بخشیده شده و دست مربیان پُر است. دیدار اول برایمان بسیار مهم است.

وی با اشاره به برنامه تیم ملی تاکید داشت: تیم ملی روز دوازدهم (شهریور) از تهران به اصفهان می‌رود. چندروزی در این شهر تمرین می‌کند. روز 15 شهریور با قرقیزستان بازی دارند و ان‌شاالله هفدهم از اصفهان به العین امارات می‌روند تا 20 شهریور با تیم ملی امارات بازی کنند. بیست و یکم هم به تهران بر می‌گردند. امیدواریم مثل همیشه در این دیدار هم بتوانیم از میزبانی خوب استان اصفهان و تماشاگران فهیم‌شان استفاده کنیم تا با نتیجه خوبی کار را دنبال کنیم. از همه کسانی که در این مدت چه میدانی و چه اداری زحمت کشیدند، تشکر می‌کنم. هفته آینده هم جلساتی خواهیم داشت تا کار را در اصفهان به خوبی پیش ببریم. ان‌شاالله دیدار خوبی را از تیم ملی شاهد باشیم.

نبی درمورد اینکه در مدتی که تیم ملی در اصفهان اردو دارد آیا تمرین یا مسابقه دیگری در فولاد شهر برگزار می‌شود، گفت: استاندارد این استادیوم این است که از 7 روز قبل هیچ دیدار نباید برگزار شود. ذوب آهن دوم شهریور و در هفته دوم لیگ برتر میزبان است. بعد از آن استادیوم در اختیار AFC‌ قرار می‌گیرد. البته هر دو تیم ملی ما و قرقیزستان می‌توانند یک جلسه تمرین داشته باشند و همچنین یک ساعت قبل از بازی هم می‌توانند در این استادیوم تمرین کنند.

نبی در ادامه نشست خود راجع به عذرخواهی مهدی تاج از باشگاه استقلال به دلیل اشتباه داوری دیدار پرسپولیس و مس رفسنجان در هفته پایانی لیگ برتر فصل گذشته و از دست رفتن قهرمانی آبی‌‌پوشان گفت: اولاً بزرگی تاج بود که عذرخواهی کرد. باید فرهنگ عذرخواهی در کشور ما نهادینه شود. اگر چه این موضوع ارتباط مستقیمی به تاج نداشت، بزرگی کرده و عذرخواهی کرد. امیدوارم این فرهنگ بیشتر در کشور جا بیفتد تا دوستان در هر سطحی که در ورزش هستند قدم‌های‌شان مثبت باشد. در آن بازی، سیستم کمک داور ویدیویی نبود و اشتباه داوری رخ داد. تاج هم بزرگی کرد و عذرخواهی کرد.

نایب رئیس اول فدراسیون فوتبال ادامه داد: در یورو 2024 که آلمان میزبان بود، در بازی این تیم برابر اسپانیا اشتباه داوری نبود تیم ملی این کشور به مرحله بعد صعود می‌کرد. اشتباهات داوری در همه جا هست. امیدوارم سیستم VAR در فوتبال زودتر استفاده شود. تنها دستگاه VAR خالی به درد نمی‌خورد و داوران باید در این بخش آموزش ببینند. هدایت ممبینی (دبیرکل فدراسیون فوتبال) و کمیته داوران بخش آموزش را راه‌اندازی کرده‌اند و امیدوارم در فصل جاری شاهد مشکلات کمتری باشیم.

محمدنبی در مورد حضور منظم تماشاگران در ورزشگاه‌ها گفت: سامانه فروش بلیت از سال‌های گذشته انجام شده است و آن را داریم. در کنار این، شماره صندلی در برخی از ورزشگاه نداشتیم تا تماشاگر طبق شماره صندلی در جای خود بنشیند.

نایب رئیس اول فدراسیون فوتبال خاطرنشان کرد: روز گذشته در جلسه‌ای که تاج هم حضور داشت، مواردی را گفتیم که باید رعایت شود، از جمله شماره‌گذاری صندلی‌ها. ورزشگاه‌هایی که این کار را انجام نداده‌اند، تا هفته سوم فرصت دارند این کار را انجام دهند.

نبی راجع به نحوه حضور بانوان در ورزشگاه فولادشهر یادآور شد: همانطور که اشاره کردید تیم ملی در تاریخ مسابقاتش شاید پنج شش بار در خارج از تهران به میدان رفته است. تلاش‌مان این است که در شهرستان‌ها و استان‌هایی که به لحاظ میزبانی استانداردهای کافی را داشته باشند، بازی‌های تیم ملی را برگزار کنیم. اصفهان خوشبختانه این استانداردها را دارد و به همین دلیل دیدار با قرقیزستان را در اصفهان برگزار می‌کنیم. تماشاگرانی که در اصفهان حضور دارند، فوتبالی هستند و امیدوارم با حضورشان روز خوبی را سپری کنیم. درباره بحث حضور بانوان مشکلی نیست و در لیگ برتر فصل گذشته و بازی‌های تیم ملی، بانوان حضور داشته‌اند. ما در مسابقات تیم ملی و باشگاه‌های آسیا شاهد حضور بانوان بوده‌ایم.

نایب رئیس اول فدراسیون فوتبال در واکنش به اظهارنظر اخیر معاون فراجا مبنی بر اینکه ملی‌پوشان سرباز باید تا مهر ماه وضعیت سربازی‌شان را تعیین تکلیف کنند، گفت: فدراسیون‌های فوتبال، بسکتبال، والیبال، نماینده وزارت ورزش و جوانان با تربیت بدنی نیروهای مسلح جلساتی را برگزار کرده‌اند و آیین‌نامه‌ای نوشته شده است که از طریق نیروهای مسلح اعلام می‌شود.

وی در پاسخ به این پرسش که تمرینات تیم ملی در اصفهان در کجا برگزار می‌شود، تصریح کرد: دو مجموعه ملت و آرارات مدنظر قرار گرفته است. البته باید وضعیت نور ورزشگاه‌ها بررسی شود. یکشنبه هفته آینده جلسه‌ای برگزار می‌شود و موضوعات بررسی خواهد شد.

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه