اخبار داغ

کشتی گیران و کادر فنی در بازگشت به ایران چه گفتند؟

عموزاد: کشتی‌گیر ژاپنی در حد طلا نبود/ کاوه: بدترین روز امیرحسین رقم خورد

عموزاد: کشتی‌گیر ژاپنی در حد طلا نبود/ کاوه: بدترین روز امیرحسین رقم خورد
کشتی گیران و کادر فنی در بازگشت به ایران صحبت کردند.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ پنجمین گروه ورزشی کشورمان اعزامی به المپیک پاریس با استقبال باشکوه مردم، مسوولان وزارت ورزش و جوانان، کمیته ملی المپیک و مسئولان ورزش ایران از طریق فرودگاه امام خمینی (ره) وارد ایران اسلامی شدند.

افتخارآفرینان تیم ملی کشتی آزاد به همراه کادر فنی و مسئولان فدراسیون خود و مسئولان فدراسیون کشتی، کادر سرپرستی و کادر پزشکی نفراتی هستند که از طریق  فرودگاه بین‌المللی امام خمینی (ره) وارد کشور شدند.

محمود خسروی‌وفا رئیس کمیته ملی المپیک، سیروس احمدی مدیرکل دفتر توسعه ورزش حرفه‌ای و امور باشگاه‌های وزارت ورزش و جوانان، مهدی میرجلیلی رئیس سازمان بسیج ورزشکاران، در آیین استقبال از ورزشکاران حضور داشتند. کشتی گیران و کادر فنی در بازگشت به ایران صحبت کردند.

عموزاد: کشتی‌گیر ژاپنی در حد طلا نبود

رحمان عموزاد، ملی‌پوش وزن ۶۵ کیلوگرم کشورمان که در بازی‌های المپیک ۲۰۲۴ پاریس توانست مدال نقره را برای کشورمان به ارمغان بیاورد، پس از بازگشت به ایران در جمع خبرنگاران گفت: خیلی خوشحالم که مردم از عملکرد ما لذت می‌برند. در المپیک به قرعه فکر نکردم، ۹ ماه در اردو بودم. مدال المپیک حاصل ۱۰ ، ۱۵ سال زحمت من بود و با تمام وجودم در این مسابقات جنگیدم. هر بار که تمرین کردم، پرانگیزه‌تر از قبل بودم. در فینال نشد که طلا بگیرم و حتما این مسابقه را بررسی می‌کنم که ببینم چرا این اتفاق افتاد. در مسابقات بعدی جبران می‌کنم. حداقل ۱۰، ۱۵ سال دیگر باید کشتی بگیرم.

وی درباره انتظارش از مسئولان نیز اظهار داشت: از مسئولین و مردم انتظاری نداریم اما آنها وظیفه خودشان بدانند و حق ورزشکاران را بدهند. آنها باید علاوه بر کشتی و تکواندو که در المپیک مدال گرفتند، رشته‌های دیگر را هم ببینند که کاروان ایران در دوره بعدی المپیک، در رشته‌های بیشتری مدال بگیرد.

عموزاد درباره اینکه چه اتفاقی افتاد که در فینال المپیک نتیجه را به کشتی‌گیر ژاپنی واگذار کرد هم یادآور شد: اتفاقی که باید میفتاد، نیفتاد و دلیل آن را حتما پیدا می‌کنم. کشتی‌گیر ژاپنی آنقدر خوب نبود که بتواند طلای المپیک بگیرد!

کاوه: بدترین روز امیرحسین رقم خورد

محسن کاوه سرمربی تیم ملی کشتی آزاد ایران در بدو ورود کاروان المپیکی کشتی آزاد از پاریس و در جمع خبرنگاران، اظهار داشت: عملکرد کاروان کشتی آزاد به نسبت گذشته بهتر شده و برای آینده نیز باید بیشتر تلاش کنیم تا به موفقیت‌های بیشتری برسیم.

وی در پاسخ به شکست 3 نماینده ایران در فینال و رسیدن به مدال نقره، گفت: شرایط حسن یزدانی خاص بود و هیچکس نمی‌توانست کمکی داشته باشد. همچنین، یکی از بدترین روزهای امیرحسین زارع را شاهد بودیم و ثابت شد که در کشتی هم حوادث خاصی وجود دارد که نتایج را رقم می‌زند. در رقابت رحمان عموزاد با حریف ژاپنی این پیش بینی را داشتیم که کشتی نزدیکی را پیش‌رو داشته باشد، چرا که خطرناک‌ترین رقیب او، همین آزادکار ژاپنی بود. رحمان در این دیدار و بر اثر غفلت، به حریفش امتیازات زیادی داد، اما این شکست چیزی از ارزش‌های رحمان کم نخواهد کرد.

سرمربی تیم ملی کشتی آزاد به داوری فینال وزن ۱۲۵ کیلوگرم اشاره کرد و گفت: گنو پتراشویلی‌ کشتی‌گیر کم نفسی بود و چند بار خودش را به آسیب زد تا نفس بگیرد. از دست ما کاری برنمی‌آمد. حتی داور به ضربات خطای او نیز واکنشی نشان داد و اخطار و پوئنی در کار نبود.

کاوه در خصوص عملکرد یونس امامی و امیرعلی آذرپیرا نیز، گفت: یونس در این مسابقات زحمت خودش را کشید و توانست در کشتی نخست فرانک چامیزو را شکست دهد. در ابتدای دیدار با کایل دیک آمریکایی، منطقی کشتی گرفت، اما زمانی که خاک شد، نتیجه به گونه دیگری رقم خورد. امیرعلی آذرپیرا سال گذشته در وزن ۹۲ کیلوگرم رقابت جهانی به جایگاهی نرسید و در یکسال اخیر حرکت روبه پیشرفت خوبی داشته است. او برابر تاج‌الدین‌اف، کشتی خوبی گرفت و اگر در ثانیه‌های پایانی دقت می‌کرد، توان رسیدن به فینال و کسب مدال طلا را داشت.

وی در خصوص مصدومیت یزدانی و احتمال بازگشتش به میادین، گفت: حتما فدراسیون، کمیته ملی المپیک و وزارت ورزش دست به دست هم خواهند داد تا برای او تصمیم خوبی گرفته شود.

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه