اخبار داغ

2 خبر ار پاراتکواندو؛

تمجید فدراسیون جهانی تکواندو از پاراتکواندوکاران ایران/ حضور پاراتکواندو در یونیورسیاد 2025

تمجید فدراسیون جهانی تکواندو از پاراتکواندوکاران ایران/ حضور پاراتکواندو در یونیورسیاد 2025
فدراسیون جهانی تکواندو با انتشار گزارشی به بررسی برترین های هر وزن پرداخت که در 2 وزن نام ملی پوشان صاحب عنوان ایران دیده می شود.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی دانا؛ در فاصله یک روز مانده به برگزاری هفدهمین دوره رقابت های پارالمپیک پاریس 2024، فدراسیون جهانی تکواندو با انتشار گزارشی به بررسی بهترین پاراتکواندوکاران هر وزن پرداخت که در کنار همه مدعیان، در 2 وزن نام «حامد حق شناس» و «علیرضا بخت» به ترتیب در اوزان 80+ و 80- کیلوگرم دیده می شود.

فدراسیون جهانی تکواندو در اینباره نوشت:

وزن 80- کیلوگرم/ علیرضا بخت (ایران)

این پاراتکواندوکار ایرانی توانسته است در چندین گرندپری،  بازی های پارا آسیایی و قهرمانی آزاد اروپا روی سکو به کار خود پایان دهد. او قصد دارد غیبت مدال آوران پارالمپیک توکیو 2020 از ایران مانند اصغر عزیزی  و مهدی پوررهنما  را با مدال در پاریس جبران کند.

وزن 80+ کیلوگرم/ حامد حق شناس (ایران)

حامد حق شناس با 6 مدال طلا مخصوصا در این دو سال اخیر، یکی از مدعیان طلای پارالمپیک در این رده خواهد بود. این ایرانی دارنده رنکینگ اول جهان مدال طلای بازی های پارا آسیایی 2022 و قهرمانی جهان 2021 را در کارنامه دارد و حالا می خواهد اعتماد به نفس خود را با ورود به شیاپ چانگ گرند پله افزایش دهد.

 رقابت‌های پاراتکواندو در بازی‌های پارالمپیک 2024 طی روزهای هشتم تا دهم شهریورماه در «گرند پله» شهر پاریس برگزار خواهد شد. 

همچنین در جریان جلسه فنی رقابت های پارتکواندو، دکتر «چانگ وون چو» رئیس فدراسیون جهانی تکواندو از اضافه شدن رسته پاراتکواندو به لیست رشته های حاضر در یونیورسیاد سال 2025 خبر داد.

همچنین دکتر چو از دیدن رئیس فدراسیون تکواندو کشورمان همراه تیم ملی پارتکواندو ضمن تمجید از تکواندو ایران گفت: از حضور شما پس از المپیک این بار در پارالمپیک خوشحال و هیجان زده شدم. به واقع از شما و فدراسیون تکواندو ایران تشکر می کنم که از پاراتکواندو این چنین حمایت می کنید و مطئمنا پس از حضور درخشان و کسب مدال های متعدد و با ارزش در المپیک ، به دنبال نشان دادن توانایی های خود در پارالمپیک هستید.

ساعی ضمن تشکر از دکتر چو، در خصوص حمایت از پاراتکواندو بیان کرد: هر تلاشی که لازم باشد در کنار بازیکنان المپیکی برای پارالمپین های تکواندو انجام می دهیم چراکه قهرمانان این رشته همواره توانایی خود را در عرصه های مهم جهانی ثابت کردند و برای ایران اسلامی افتخار آفرین بوده اند.  مطمئن هستم در این بازی ها نیز درخشان ظاهر خواهند شد.

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه