اخبار داغ

رتبه پاراکمانداران در مقدماتی و حریفان ریکرو و کامپوند مشخص شدند؛

بازیهای پارالمپیک پاریس| نقره رحیمی در پاراتکواندو؛ برنز از دست عبدالله پور لغزید

بازیهای پارالمپیک پاریس| نقره رحیمی در پاراتکواندو؛ برنز از دست عبدالله پور لغزید
در نخستین روز از بازیهای پارالمپیک پاریس نمایندگان ایران در دو رشته پاراتکواندو و پاراتیر و کمان به مصاف حریفان خود رفتند.

به گزارش خبرنگار ورزشی شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ نخستین روز از بازیهای پارالمپیک پاریس 2024 آغاز شد و ورزشکاران ایران در دو رشته پاراتکواندو و پاراتیر و کمان به مصاف حریفان خود رفتند. 

پاراتکواندو؛ رحیمی به نقره قناعت کرد

رقابتهای پاراتکواندو پارالمپیک پاریس با برگزاری مسابقات وزن 52- کیلوگرم زنان برای تیم ایران آغاز شد و زهرا رحیمی نماینده ایران در این وزن در مبارزه نخست به مصاف شائو کیان از چین رفت.

در ابن مبارزه رحیمی در یک نمایش برتر با اقتدار با نتیجه 13 بر 2 از، سد حریف چینی گذشت و راهی مرحله بعد شد.

زهرا رحیمی نماینده ایران پس از پیروزی در دور نخست برابر شائو کیان پاراتکواندوکار چینی، در مرحله یک چهارم به مصاف ماریا ادواردو ماچادو از برزیل رفت.

در این بازی نزدیک و نفسگیر تا ثانیه های پایانی با تساوی دنبال می شد اما در نهایت زهرا رحیمی با نتیجه 6 بر 4 بر ماچادو پیروز شد و به نیمه نهایی رسید.

زهرا رحیمی نماینده ایران پس از پیروزی در برابر حریفانی از چین و برزیل، در مرحله نیمه نهایی به مصاف آنا چاپاریدزه از گرجستان رفت و در یک مبارزه برتر با نتیجه 6 بر صفر برابر پاراتکواندوکار گرجی پیروز شد تا مقتدرانه فینالیست شود. 

با این نتیجه نخستین مدال کاروان ایران در پارالمپیک پاریس قطعی شد. 

زهرا رحیمی نماینده ایران پس از پیروزی در برابر حریفانی از چین، برزیل و گرجستان در مسابقه فینال به مصاف سورن‌جاو اولامبایر از مغولستان رفت و در یک مبارزه سخت و دشوار با نتیجه 5 بر 2 برابر پاراتکواندوکار مغولی شکست خورد تا مدال نقره بازیها قناعت کند. 

با این نتیجه نخستین مدال کاروان ایران در پارالمپیک پاریس بدست آمد تا ایران رسما وارد جدول مدال های بازیهای پارالمپیک پاریس 2024 شود.

مریم عبدالله پور نماینده وزن ۴۷- کیلوگرم پاراتکواندو ایران در دور نخست برابر کارانزا اسپینوزا از پرو با نتیجه ۱۹ بر ۹ شکست خورد و از رسیدن به مرحله نیمه نهایی بازماند و به جدول بازنده ها رفت. 

با دیسکالیفه شدن حریف مکزیک به دلیل خطای فنی، مریم عبداله پور به دیدار رده بندی وزن ۴۷- راه یافت.

در ادامه این رقابتها مریم عبدالله پور نماینده وزن 47- کیلوگرم زنان ایران در دیدار رده بندی برای کسب مدال برنز برابر از خووانسودا فوانگ‌کیتچا تایلند به روی شیاپچانگ رفت. 

عبدالله پور در این مبارزه در یک نبرد نزدیک و نفسگیر برابر حریف تایلندی در تایم عادی به تساوی 4 بر 4 رسید تا مسابقه به راند طلایی کشیده شود.

در راند طلایی هم امتیازی رد و بدل نشد تا در نهایت با رای داوران خووانسودا فوانگ‌کیتچا تایلندی برنده اعلام شده و عبدالله پور از رسیدن به مدال برنز محروم بماند.

پاراتیر و کمان؛ رتبه رحیمی و عامری در مرحله مقدماتی ریکرو مشخص شد/ سومی همتی در مقدماتی کامپوند

جایگاه دو ملی‌پوش پاراتیروکمان در مرحله مقدماتی ماده ریکرو انفرادی مشخص شد.

در ادامه روز نخست بازی‌های پارالمپیک پاریس، رقابت‌های پاراتیروکمان در مرحله مقدماتی ماده ریکرو مردان برگزار شد؛ جایی که غلامرضا رحیمی و محمدرضا عرب عامری دو ملی‌پوش ایران مقابل سیبل قرار گرفتند.

در این رقابت که 20 ورزشکار حضور داشتند، عرب عامری با امتیاز 645 در رده پنجم و رحیمی با امتیاز 640 در رده هشتم ایستادند.

نکته مهم در جریان این رقابت، ثبت رکوردی بالاتر از رکورد پارالمپیک توسط پنج ورزشکار از فرانسه، کره جنوبی، اندونزی، ترکیه و ایران بود که البته رکورد جدید به نام نماینده فرانسه با امتیاز 652 به ثبت رسید. در واقع این مسأله نشان دهنده سطح بالای این دوره از بازی‌ها بود.

با ثبت این امتیازات ، در مرحله یک شانزدهم نهایی غلامرضا رحیمی با نماینده اندونزی و محمدرضا عرب عامری با حریفی از جمهوری آذربایجان رقابت خواهند کرد.

رتبه سوم فاطمه همتی در مرحله مقدماتی کامپوند

در نخستین روز از بازی‌های پارالمپیک 2024 پاریس، مرحله مقدماتی مسابقات پاراتیراندازی با کمان به منظور تعیین رنکینگ در ماده کامپوند انفرادی زنان از ساعت ۱۳ به وقت محلی (14:30 به وقت تهران) در ورزشگاه اینولید برگزار شد.

در این رقابت فاطمه همتی ملی‌پوش کشورمان حضور داشت. همتی در این رقابت امتیاز 696 را به ثبت رساند و با بهترین عملکرد شخصی اش در رده سوم قرار گرفت. این در حالی بود که ورزشکاری از ترکیه رکورد جهان را شکست.

همتی در مرحله یک شانزدهم نهایی با قرعه استراحت مواجه شده است.

رتبه 3 ملی‌پوش پاراتیراندازی با کمان در مرحله مقدماتی مشخص شد

رتبه سه ملی‌پوش پاراتیراندازی با کمان در مرحله مقدماتی ماده‌های کامپوند مردان و ریکرو زنان مشخص شد.

نخستین روز از بازی‌های پارالمپیک 2024 پاریس بعدازظهر امروز با برگزاری مرحله مقدماتی مسابقات رشته پاراتیراندازی با کمان ادامه یافت.

در کامپوند انفرادی مردان هادی نوری با امتیاز 682 در رده 22 ایستاد و علی سینا منشازاده با امتیاز 672 در رده 29 قرار گرفت. در این رقابت نماینده چین با امتیاز 709 رکورد پارالمپیک را شکست.

با مشخص شدن رتبه‌های این دو ورزشکار، حریفان آنها در مرحله یک شانزدهم نهایی معرفی شدند. بر همین اساس منشازاده باید با حریفی از کانادا رقابت کند و نوری نیز به مصاف نماینده کشور ایتالیا خواهد رفت.

همچنین در ماده ریکرو انفرادی زنان، سمیه رحیمی ملی‌پوش کشورمان رقابت خود را در مرحله مقدماتی انجام داد و با امتیاز 574 در رده دوازدهم ایستاد. رحیمی در مرحله یک شانزدهم نهایی باید با حریفی از فرانسه رقابت کند. 

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه