اخبار داغ

سرپرست اداره کل صنعت، معدن و تجارت آذربایجان‌غربی خبر داد:

افزایش ۱/۸ برابری پرونده‌های قاچاق کالا آذربایجان‌غربی

افزایش ۱/۸ برابری پرونده‌های قاچاق کالا آذربایجان‌غربی
سرپرست اداره کل صنعت، معدن و تجارت آذربایجان‌غربی گفت: تعداد پرونده‌های تخلف در حوزه بازرسی قاچاق کالا و ارز در پنج‌ماهه نخست امسال نسبت به مدت زمان مشابه سال گذشته ۱/۸ برابر افزایش‌یافته است.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛از حرف رک، صابر پرنیان در گفتگو با خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی «حرف رک» اظهار کرد: ارزش ریالی پرونده‌های تخلف در حوزه کشف کالای قاچاق آذربایجان غربی به بیش از ۱۲ هزار میلیارد ریال رسیده است.

 وی ادامه داد: در پنج‌ماهه نخست امسال تعداد یک هزار و ۲۱۶ مورد بازرسی در حوزه کشف کالای قاچاق انجام شده و ۳۴۰ پرونده تخلف به ارزش بیش از ۱۲ هزار و ۵۶۶ میلیارد ریال تشکیل شده است.

 سرپرست اداره کل صنعت، معدن و تجارت آذربایجان غربی افزود: تعداد پرونده‌های تخلف در حوزه بازرسی قاچاق کالا و ارز در پنج‌ماهه نخست امسال نسبت به مدت زمان مشابه سال گذشته ۱.۸ برابر افزایش‌یافته است.

 پرنیان یادآور شد: عمده کالاهای کشف شده شامل دخانیات، دارو، لوازم آرایشی و بهداشتی، پارچه و مواد خوراکی و غذایی بوده است.

 وی اضافه کرد: همچنین، در حوزه ارزی، ۲۱۷ مورد سابقه ارسالی از بانک‌های عامل به دلیل عدم ایفای تعهدات ارزی شرکت‌های دریافت‌کننده ارز، منجر به تشکیل ۲۱۷ پرونده تخلف ارزی به ارزش هشت هزار و ۹۷۰ میلیارد ریال شده که این موارد شامل ۱۷ میلیون و ۷۱۱ هزار و ۴۶۴ یورو، ۲ میلیون و ۴۶۰ هزار و ۸۷۷ درهم، ۵ میلیون و ۵۴۵ هزار و ۷۹۴ لیر و چهار میلیون و ۸۶ هزار و ۱۷۰ یوان بوده است.

 پرنیان خاطرنشان کرد: مبارزه با قاچاق کالا در صنعت و معدن اهمیت بسیاری دارد و تأثیرات گسترده‌ای بر اقتصاد و جامعه دارد.

 سرپرست اداره کل صنعت، معدن و تجارت آذربایجان غربی گفت: قاچاق کالا به تولیدکنندگان داخلی آسیب می‌زند؛ زیرا کالاهای قاچاق به قیمت‌های پایین‌تر و بدون پرداخت مالیات و عوارض وارد بازار می‌شوند. این امر رقابت ناعادلانه‌ای را ایجاد می‌کند و می‌تواند به تعطیلی واحدهای تولیدی داخلی منجر شود.

 گفتنی است با کاهش قاچاق کالا و حمایت از تولید داخلی، فرصت‌های شغلی بیشتری ایجاد می‌شود. این امر می‌تواند به کاهش نرخ بیکاری و افزایش سطح رفاه اجتماعی کمک کند.

 کالاهای قاچاق معمولاً بدون رعایت استانداردهای کیفیت و ایمنی وارد بازار می‌شوند. این کالاها می‌توانند به‌سلامت و ایمنی مصرف‌کنندگان آسیب برسانند. مبارزه با قاچاق کالا به حفظ استانداردهای کیفیت و ایمنی کمک می‌کند.

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه