اخبار داغ

روئینگ باید مستقل شود؛

اسبقیان: رأی ابطال انتخابات کاراته را ندیدیم؛ در وزنه‌برداری سهل‌انگاری صورت گرفت

اسبقیان: رأی ابطال انتخابات کاراته را ندیدیم؛  در وزنه‌برداری سهل‌انگاری صورت گرفت
معاون توسعه ورزش قهرمانی و حرفه‌ای وزارت ورزش گفت: تست ۶ وزنه‌بردار در زمان مقرر انجام نشد و در زیر مجموعه فدراسیون سهل انگاری شده که انوشیروانی پذیرفت.

به گزارش خبرنگار ورزشی شبکه اطلاع رسانی دانا؛ سیدمحمدشروین اسبقیان، معاون توسعه ورزش قهرمانی و حرفه‌ای وزارت ورزش و جوانان در حاشیه برگزاری مجمع عمومی سالانه فدراسیون قایق‌رانی اظهار داشت: اظهار تأسف خود را از اتفاق معدن طبس و درگذشت عزیزان‌مان اعلام می‌کنم‌. مجمع را زمانی برگزار می‌کنیم که مسلمان مظلوم غزه و لبنان زیر حملات صهیونیست‌ها هر روز به شهادت می‌رسند. نتانیاهو و باند جنایتکارش سرنوشتی جز سرنوشت صدام نخواهد داشت و روزی مسلمان می‌بینند که به جوخه آتش سپرده خواهد شد. خوشحالم که دوستان سال 91 خودم را که به عنوان خدمت‌گزار این مجموعه بودم، از نزدیک دیدیم. برای دوستانی هم که رای اعضای مجمع را به عنوان نایب رئیس و خزانه‌دار کسب کردند، آرزوی موفقیت می‌کنم.

معاون توسعه ورزش قهرمانی و حرفه‌ای وزارت ورزش عنوان داشت: در بحث حسابرسی مواردی از سال 1401 وجود داشت که اصلاح شد. چند نکته هم هست که قطعاً محمدیان، به عنوان خزانه‌دار آنها را حل خواهد کرد. دنیامالی وزیر ورزش می‌گوید با همه دوستان رفاقت دارم، ولی در کار جدی هستم که این مطلب بسیار ارزشمند است. در المپیک 2028 لس‌آنجلس اهمیت زیادی دارد که پرچم ما برافراشته و سرود ایران نواخته شود. برای این امر و همچنین موفقیت در بازی‌های آسیایی 2026 ناگویا نیاز به برنامه داریم. وقتی آمدیم 18 فدراسیون با سرپرست اداره می‌شد. مرحوم رئیسی گفتند این بسیار زیاد است و ما به همراه نامنی برنامه‌ریزی کردیم و 16 فدراسیون برگزار شد و دو فدراسیون دیگر را صبر کردیم شاید دنیامالی ملاحظاتی داشته باشد.

وی در خصوص بودجه قایقرانی در سال 1402 گفت: اعتبارات قایقرانی سال گذشته 22 میلیارد تومان و 19 میلیارد تومان برای تجهیزات دادیم. 14 میلیارد هم اعتبار مجلس بود و در مجموع 55 میلیارد تومان اعتبار کلی قایقرانی بوده است .

معاون توسعه ورزش قهرمانی و حرفه‌ای وزارت ورزش در خصوص جدایی روئینگ از فدراسیون قایقرانی و مستقل شدن آن گفت: بدون تعارف می‌گویم دنیا مالی از مدیران کاربلد و موفق در حوزه‌های مختلف بوده است. او مدیر ورزشی بوده و در قایقرانی نیز از مدیران موفق بود. وی متوجه قایقرانی است و این تصمیم برای قایقرانی یک فرصت و ظرفیت است. دنیامالی قایقرانی را مانند یک فرزند بزرگ کرده و زحمات زیادی برای این رشته کشیده و اطلاعات کامل از این رشته دارد. وی در قایقرانی صاحب‌نظر و دارای کرسی جهانی است‌. بر اساس قانون 11 دستورالعمل وظایف، وزارت ورزش می‌تواند یک فدراسیون را منحل یا تاسیس کند. مطمئن باشید این بهترین تصمیم است؛ چون روئینگ در دنیا یک فدراسیون مجزا است.

اسبقیان خاطرنشان ساخت: دنیامالی از 12 سال پیش معتقد بود باید روئینگ مستقل شود. وی با وزیر نیرو صحبت کرد تا تمرینات قایقرانی پشت سدها باشد. وزیر تاکید کرد تشکیلات روئینگ باید مستقل شود و این موضوع را دنبال می‌کند. فعالیت بادبانی به عنوان یک انجمن مستقل مورد بررسی قرار گرفته است. اعتقاد دارم با جدایی روئینگ از فدراسیون قایقرانی، سهرابیان موفق‌تر عمل خواهد کرد و روی کانوئینگ تمرکز می‌کند و قول دادند در بازی‌های آسیایی ناگویا اتفاقات خوبی را رقم می‌زنند.

وی سپس در جمع خبرنگاران حاضر شد و بیان داشت: مجمع خوبی بود و گزارش خزانه‌دار، حسابرس و بازرس بیان شد. رئیس فدراسیون نیز گزارشی ارائه دادند و به لطف خدا روند خوبی طی شده است. بر اساس قانون 11 اهداف و وظایف وزارت ورزش و جوانان روئینگ بر اساس ظرفیت‌ها و فرصت‌ها به عنوان یک فدراسیون مستقل اداره می‌شود‌. بادبانی هم به خواسته سهرابیان انجمن مستقل زیر نظر وزارت ورزش فعالیت می‌کند‌ و این جدایی به نفع هر سه رشته خواهد بود. باید در ناگویا مدال‌های خوبی کسب کنیم و بعد از آن درخشش در المپیک لس‌آنجلس است. روئینگ و کانوئینگ هم از امیدهای مدال آوری ما در این رویدادها خواهند بود.

اسبقیان در خصوص اینکه محسن شادی سرپرست فدراسیون روئینگ خواهد بود، گفت: فعلا سرپرست مشخص نیست و باید با وزیر صحبت شود و تا اواخر هفته آینده سرپرست‌های بادبانی و روئینگ مشخص می‌شوند.

وی در خصوص لغو انتخابات کاراته گفت: مکاتباتی صورت گرفته ولی به عنوان معاون قهرمانی مکاتبه رسمی ندیدم و طباطبایی در فدراسیون مشغول به کار است. قطعا به تصمیمات مراجع ذی صلاح احترام می‌گذاریم. موارد باید بر اساس موازین قانونی باشد و ورزش‌ها آسیب نبینند؛ باید ثبات مدیریت  وجود داشته باشد.

اسبقیان در خصوص احتمال لغو انتخابات چند فدراسیون دیگر از جمله گلف و دوومیدانی و انجمن‌های ورزشی گفت: اینها مطالبی است که در فضای مجازی مطرح می‌شود و انتخابات دوومیدانی در نهایت مقررات برگزار شده است و انتخابات گلف قبل از من بوده و سوابق آن را نمی‌دانم. امیدوارم سیستم‌های نظارتی همکاری داشته باشند تا ثبات مدیریت را در فدراسیون‌ها شاهد باشیم. نزدیک بازی‌های آسیایی ناگویا هستیم و باید روسای ما با تمرکز مسیر را طی کنند.

وی در خصوص اتفاقات اخیر در وزنه‌برداری از جمله عدم اعزام 6 ورزشکار، انتشار لیست بلند نفرات اعزامی و صدور بیانیه‌ای که رنگ و بوی عذرخواهی از مردم را نداشت، عنوان داشت: سجاد انوشیروانی و بهداد سلیمی دو قهرمان پر افتخار ما هستند قطعا تلاش می‌کنند تا مجموعه وزنه‌برداری خوب عمل کند‌. انوشیروانی در جلسه‌ای که داشتیم رسماً عذرخواهی کرد و ما هم موارد را یادآوری کردیم‌. توضیحات لازم را در این مدت دادیم‌. بهتر است با همدلی پیش برویم تا در آینده وزنه برداری خوب عمل کند. تست 6 وزنه‌بردار در زمان مقرر انجام نشد و در زیر مجموعه فدراسیون سهل انگاری شده بود و انوشیروانی پذیرفت و عذرخواهی کرد. انوشیروانی خودش هم نرفت و حضور بهداد سلیمی کافی بود. از لیست 39 نفره در واقع 20 نفر اعزام شدند و امیدوارم انوشیروانی با همتی که دارد مسیر رشد را طی کند و این مشکلات تکرار نشود.

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه