اخبار داغ

در نشست خبری بازی با ازبکستان؛

قلعه‌نویی: ضعف دفاعی تیم ملی را قبول ندارم/ آزمون: ۱۲ سال از آخرین چالش ازبک‌ها گذشت!

قلعه‌نویی: ضعف دفاعی تیم ملی را قبول ندارم/ آزمون: ۱۲ سال از آخرین چالش ازبک‌ها گذشت!
سرمربی و مهاجم تیم ملی فوتبال کشورمان در نشست خبری بازی فردا مقابل تیم ملی ازبکستان حاضر شدند.

به گزارش خبرنگار ورزشی شبکه اطلاع رسانی دانا؛ امیر قلعه‌نویی و سردار آزمون، سرمربی و مهاجم تیم ملی فوتبال کشورمان صبح امروز در نشست خبری بازی با ازبکستان که فردا برگزار خواهد شد، شرکت کردند و پاسخ‌گوی خبرنگاران بودند.

قلعه‌نویی: ضعف دفاعی تیم ملی را قبول ندارم

امیر قلعه‌نویی، سرمربی تیم ملی ایران در نشست خبری بازی با ازبکستان اظهار داشت: خوشحالم یک بار دیگر در کشور ازبکستان هستم. برای آقای کاتانچ هم آرزوی سلامتی دارم و امیدوارم هرچه زودتر مشکلش برطرف بشود. فردا یک بازی بسیار سخت برای هر دو تیم است. در درجه اول امیدوارم شاهد یک بازی باشیم که تماشاگران لذت ببرند. ما می‌دانیم ازبکستان سخت کوش است و با برنامه فوتبال بازی می‌کند اما ما هم ایران هستیم و شرایط خوبی داریم. هر دو تیم با ۶ امتیاز به هم‌ رسیدند و این نشان می‌دهد جدول سختی داریم.

وی در ادامه بیان داشت: این گروه سختی است اما برخی فکر می‌کردند گروه آسانی داریم. دو تیم حداکثر امتیازات را گرفته‌اند. برخی افکار تاکتیکی‌ داریم‌ که نمی‌خواهم درباره آن افکار صحبت کنم اما از بازیکنانم خواهش می‌کنم از موقعیت‌هایی که به دست می‌آوریم استفاده کنند. در بازی با قرقیزستان و امارات حقمان گل‌های بیشتری بود اما بی دقتی داشتیم اما فردا اجازه چنین بی دقتی‌ها را نداریم. هر دو تیم موقعیت دارند اما تیمی موفق است که تمرکز لازم را داشته باشد و وظایف تاکتیکی‌اش را استفاده کند.

قلعه‌نویی راجع به تغییر محل میزبانی بازی ایران و قطر عنوان داشت: امیدوارم فقط درباره بازی برابر ازبکستان سوال شود و اجازه بدهید تمرکز ما برای بازی فردا باشد. کشور بزرگ ایران جزء بهترین‌های دنیا هستند و ایران هم جزء امن‌ترین کشورهای دنیاست. در مملکت ما چند دوره مسابقات نخبگان آسیا برگزار شد و هیچ اتفاقی هم رخ نداد و ما هم با پرواز از تهران به تاشکند آمدیم. اجازه بدهید درباره مکان بازی با قطر بعدا صحبت کنیم و الان تمرکز ما روی بازی فردا باشد.

بیشتر بخوانید؛
رادمانوویچ: مشکل اورونوف جدی نیست/ ماشاریپوف: ایران را به‌خوبی می‌شناسیم

وی در پاسخ به سؤالی در رابطه با ضعف خط دفاعی تیم ملی تصریح داشت: در دو بازی اخیر بر خلاف سایر تیم‌ها کلین‌شیت کردیم، پس این سوال شما را من قبول ندارم. تنها تیمی که در این گروه گل نخورده ما هستیم. در بازی قبلی برابر ازبکستان هم کلین‌شیت کردیم. پس ما در ساختار دفاعی خوب کار می‌کنیم. ازبکستان هم در خط حمله بازیکنان خوبی دارد اما ما برای آن‌ها برنامه داریم. فوتبال است و هزار اتفاق اما تیم ما از هر نظر آماده بازی است و منتظر این هستیم با یک بازی خوب سه امتیاز را به دست بیاوریم اما نتیجه در دست خداست.

سرمربی تیم ملی در واکنش به کری‌خوانی ازبک‌ها بیان کرد: فوتبال جای تلاش است و این تلاش باید باعث شود تماشاگران لذت ببرند. نتیجه بازی هم موضوع دیگری است. به نظر من اینکه در فوتبال کری بخوانیم کار درستی نیست. فوتبال جایی است مسئولان باید در راستای یک بازی خوب تلاش کنند. خوشحالم مجموعه کافا تشکیل شده و مطمئنم کشورهای عضو کافا یکی از قطب‌های فوتبال آسیا خواهند شد. چند تیم هم در جام ملت‌های آسیا به مراحل پایانی رسیدند. خوشحالیم در اولین دوره کافا شرکت کردیم و قهرمان شدیم و ازبکستان را هم بردیم و کلین‌شیت کردیم.

آزمون: ۱۲ سال از آخرین چالش ازبک‌ها گذشت!

سردار آزمون، مهاجم تیم ملی ایران نیز در نشست خبری بازی با ازبکستان اظهار داشت:  بازی برابر ازبکستان همیشه بازی سختی است. ما به عنوان بازیکن می‌دانیم چطور باید مقابل ازبکستان بازی کنیم و این بازی سه امتیاز مهمی دارد که امیدوارم این سه امتیاز را به دست بیاوریم و راهمان را ادامه بدهیم.

وی در پاسخ به کری‌خوانی ازبکستانی‌ها برای ایران، بیان داشت: من کری‌خوانی را دوست دارم اما کری‌خوانی باید منطقی باشد. ما می‌دانیم مقابل ازبکستان چطور بازی کنیم. ما به ازبکستان احترام می‌گذاریم و این جزء فرهنگ ماست. آخرین باری که تیم ازبکستان ما را به چالش کشیده مربوط به سال ۲۰۱۲ است و بعد از آن هیچ بردی مقابل ما نداشتند و این نشان می‌دهد ما می‌دانیم مقابل آن‌ها چطور بازی کنیم. قطعا فردا با تمام قوا در زمین بدون هیچ استرسی، حاضر می‌شویم و با احترام بازی خودمان را انجام می‌دهیم.

بیشتر بخوانید؛
رد درخواست جابه‌جایی میزبانی ایران و قطر؛ ورزشگاه بنیادکار در دسترس نیست!

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه