دانا گزارش می دهد؛
بازپرداخت کامل بلیتهای کنسرتهای لغو شده و چشمانداز آینده صنعت موسیقی
پس از لغو گسترده کنسرتها در پی حمله رژیم صهیونیستی به ایران، سامانههای فروش بلیت با اختلال در بازپرداخت 700 میلیارد مطالبات مردم مواجه شدند و در نهایت، مدیر دفتر موسیقی ارشاد، از تسویه حساب کامل خبر داد .
به گزارش خبرنگار فرهنگی شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ پس از کش و قوسهای فراوان و نگرانیهای گسترده اهالی موسیقی از تعطیلی کنسرتها پس از حمله اسرائیل به ایران، خبر خوش بازپرداخت کامل وجوه بلیتهای کنسرتهای لغو شده، بارقهای از امید را در دل مخاطبان و فعالان صنعت موسیقی ایران روشن کرد.
اعلام خبر بازپرداخت بلیت کنسرت های لغو شده از سوی وزارت ارشاد
بابک رضایی، مدیر دفتر موسیقی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، هفته گذشته اعلام کرد که تسویه کامل مبالغ بلیت کنسرتهایی که در جریان حمله رژیم غاصب صهیونیستی به ایران لغو شده بودند، انجام شده است.
وی تاکید کرد که اگر همچنان موردی باقی مانده، مخاطبان میتوانند از طریق مسیرهای ارتباطی اعلام کنند.
جزییات بیشتر از لغو کنسرتها
رضایی افزود: در شرایط عادی اگر تنها یک یا دو سانس کنسرت لغو شود، معمولاً ظرف یکی دو روز وجه آن بازمیگردد. اما در این بحران، صدها سانس در یک بازه فشرده و بهصورت سراسری لغو شدند که نیازمند هماهنگی گسترده بین سامانههای فروش، برگزارکنندگان و بانکها بود.
سامانههای رسمی فروش بلیت مانند ایرانکنسرت، تیوال، ملوتیک و سایت رسمی ایرانایونت، در اطلاعیههایی اعلام کردند که به دلیل شرایط اضطراری، فرآیند بازگشت وجه بلیتها با تأخیر انجام خواهد شد. این تأخیر با واکنشهایی در فضای مجازی و رسانهها و مردم همراه شد و برخی کاربران از طولانیشدن روند بازگشت پول انتقاد کردند. اختلالات جدی در سامانههای اینترنتی، خدمات بانکی و تعطیلی ادارات نیز وجود داشت که همه این عوامل، روند بازپرداخت را بهشدت دشوار کرد.
در جریان جنگ ۱۲روزه ایران و اسرائیل که در تیرماه امسال و پیش از ماه محرم رخ داد، بیش از ۳۰۰ سانس کنسرت در سراسر کشور، از جمله اجراهای خوانندگانی، چون بابک جهانبخش، ارکستر نوای آفتاب، رضا صادقی، پرواز همای و ارکسترهای بزرگ در تهران و شهرستانها لغو شد.
طبق گزارشهای سامانههای بلیتفروشی، بازگشت وجوه به طور کامل انجام شده است، وجوهی که پیشتر اعلام شده بود مبلغی معادل 700 میلیارد تومان است و همین آمار، موجی از نگرانی را در بین فعالان عرصه موسیقی به راه انداخت و مهمتر اینکه در روزهای ابتدایی این بحران، نه هنرمندان و نه سایت ها بلیت فروشی و نه حتی نهادهای ذیربط از جمله ارشاد، مسئولیت پاسخگویی به مخاطبین را نمی پذیرفتند و در نهایت اعلام شد این مسئولین تنها متوجه سایت های بلیت فروشی آنلاین است و آن ها هستند که باید پاسخگو باشند.
با اعلام رسمی مدیر دفتر موسیقی وزارت ارشاد مبنی بر پرداخت کامل وجوه بلیت کنسرتهای لغوشده، میتوان گفت که این بحران به پایان رسیده است. این موضوع نشاندهنده اهمیت پیگیری و تلاش برای احقاق حقوق مصرفکنندگان است. امیدواریم که در آینده با برنامهریزی دقیقتر و هماهنگی بیشتر، از بروز چنین مشکلاتی جلوگیری شود و صنعت موسیقی کشور به رشد و شکوفایی خود ادامه دهد.
ارسال دیدگاه