اخبار داغ

شهریه دانشگاهی که آزادانه افزایش می یابد/ تحمیل شیب های ملایم! به دانشجویان

شهریه دانشگاهی که آزادانه افزایش می یابد/ تحمیل شیب های ملایم! به دانشجویان
مسئولان دانشگاه آزاد پس از افزایش شهریه های این دانشگاه در ماه های گذشته تصمیمات جدیدی را برای افزایش دیگربار شهریه ها اتخاد کرده اند.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا به نقل از شبکه اطلاع رسانی مرصاد، به نظر می رسد داستان افزایش شهریه های دانشگاه آزاد طولانی تر قصه های هزار و یک شب است به طوری که هر روز خبری جدید از افزایش قیمت ها شنیده می شود.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, شبکه اطلاع رسانی مرصاد،,

 

,

چندی پیش بود که افزایش شهریه ثابت این مرکز آموزش عالی در کشور خبرساز شد. این افزایش شهریه ها در حالی صورت گرفته بود که همانطور که از اسم شهریه ثابت مشخص است، این قسمت از شهریه تا آخر تحصیل ثابت می ماند.

,

 

,

اما در این میان توجیه مسئولان دانشگاه آزاد در خصوص افزایش قیمت ها بیش تر از موضوع افزایش شهریه ها جالب توجه بود!

,

 

,

, ,

 

,

دانشجویان باید هزینه ضرر دهی دانشگاه آزاد را بپردازند!

,

 

,

میرزاده در آن زمان با اشاره به تعریف شهریه ثابت، گفت: شهریه ثابت به مجموع هزینه هایی گفته می شود که فارغ از تعداد واحد اخذ شده برای خدمات آموزشی، توسط دانشجو به دانشگاه پرداخت می شود، بنابراین به واسطه افزایش هزینه های خدمات آموزشی، به دلیل افزایش تورم سالیانه روی عوامل مختلف شهریه ثابت هم افزایش می یابد.

,

 

,

وی با تاکید بر اینکه افزایش شهریه ثابت به هیچ عنوان غیرقانونی نیست، خاطرنشان کرد: در طول سال تحصیلی هزینه هایی ثابتی وجود دارد که سالانه آن هزینه ها با توجه به تورم بالای کشور افزایش می یابد و دانشگاه ملزم به پرداخت این هزینه ها از محل شهریه ثابت دریافتی از دانشجواست.

,

 

,

رییس دانشگاه آزاد اسلامی به افزایش 15 درصدی شهریه اشاره کرد و افزود: این میزان افزایش در حالی با هجمه رسانه ای روبرو شده است که در جلسه هیات امنای دانشگاه آزاد اسلامی، که وزرای علوم و بهداشت، درمان و آموزش پزشکی و روسای اسبق و سابق دانشگاه در آن عضویت دارند، با اتفاق آرا مورد تصویب قرار گرفت.

,

 

,

میرزاده همچنین عنوان کرد: اگر محاسبه سرانگشتی انجام شود میزان افزایش شهریه دانشگاه با محاسبه افزایش سه درصدی سال گذشته به صورت میانگین 9 درصد در دو سال اخیر بوده است، این در حالیست که شهریه دانشگاه‌های غیرانتفاعی سال گذشته افزایش 20 درصدی داشت و امسال هم 25 درصد افزایش یافته است که میانگین افزایش آنها 22.5 درصدی را نشان می دهد. حال میزان انصاف رسانه هایی که دانشگاه را متهم به افزایش بی ضابطه شهریه می کنند، مشخص می شود. 9 درصد افزایش شهریه میانگین دو سال قابل مقایسه با تورم کشورنیست.

,

 

,

, ,

 

,

وی به ضرر و زیان های دانشگاه به دلیل توقف پروژه های عمرانی در دو سال اخیر اشاره کرد و گفت: به دلیل روش های نادرست و عدم افزایش شهریه ها و یا افزایش 3 درصدی شهریه باعث شد تا نقدینگی دانشگاه به شدت دچار مشکل و بسیاری از پروژه های عمرانی متوقف شود، در حالی که اگر پروژه ها در همان موقع انجام و به اتمام می رسید دانشگاه با ضرر 800 میلیارد تومانی روبرو نمی شد.

,

 

,

میرزاده ادامه داد: زمانی که بنده دانشگاه را تحویل گرفتم 235 واحد زیان‌ده داشتیم که با لطف خدا و مدیریت مالی انجام شده تعداد واحدهای زیان‌ده به 171 واحد رسید که امید است با تمجیع واحدها که منجر به افزایش ظرفیت دوره تحصیلات تکمیلی شد و افزایش حداقلی شهریه، تعداد واحدهای زیان‌ده تا قبل از پایان سال به میزان چشمگیری کاهش یابد.

,

 

,

رییس دانشگاه آزاد در خاتمه همچنین خاطرنشان کرد: در حالی با افزایش شهریه دانشگاه آزاد اسلامی مخالفت می شود که بسیاری از نمایندگان مردم به همراه روسای واحدهای دانشگاهی به وزارت علوم مراجعه و خواستار توسعه رشته ای تحصیلات تکمیلی می شوند، در حالی که راه اندازی این رشته ها نیاز به اعتبارات وسیع برای پرداخت حقوق اساتید و تجهیز کارگاه ها و آزمایشگاه‌ها دارد.

,

 

,

نارضایتی دانشجویان از افزایش شهریه ها

,

 

,

یکی از دانشجویان دانشگاه آزاد در گفتگو با خبرنگار مرصاد با اشاره به افزایش های مکرر شهریه های این دانشگاه اظهار داشت: متاسفانه چند ماه یک بار شاهد این افزایش شهریه ها هستیم.

,

 

,

وی افزود: قبل از ورود به دانشگاه برای اینکه از عهده هزینه ها بر بیایم شهریه را تا  انتهای تحصیل حساب کردم اما امروز با این افزایش ها می بینیم که این شهریه بیش از چیزی است که قبلا در نظر گرفته بودیم.

,

 

,

تیموری خاطر نشان کرد: این شرایط قطعا به ضرر خود دانشگاه هم خواهد شد زیرا با این افزایش ها، متقاضیان تحصیل در دانشگاه آزاد کمتر می شود.

,

 

,

یکی دیگر از دانشجویان دانشگاه آزاد به خبرنگار مرصاد گفت: تابستان بحث های مختلفی برای افزایش شهریه ثابت شد که متاسفانه مسئولان دانشگاه به اعتراضات توجهی نکردند.

,

 

,

, ,

 

,

سلیمی افزود: در این شرایط باز هم به نظر می رسد که قرار است شهریه ها افزایش یابد که این مسئله به نظر من با توجه به افزایش های اخیر ، یک ظلم به دانشجویان محسوب می شود.

,

 

,

وی تاکید کرد: با این شرایط بنده که در مقطع کارشناسی تحصیل می کنم، اگر این افزایش ها ادامه پیدا کند قطعا در مقطع کارشناسی ارشد دیگر در این دانشگاه تحصیل نخواهم کرد.

,

 

,

 

,

افزایش شهریه هر روز بیش تر از دیروز

,

 

,

پس از افزایش شهریه های دانشگاه آزاد در سال جاری باز هم اخبار منتشر شده از جلسات تصمیم گیران این دانشگاه حاکی از افزایش میزان شهریه های آن است.

,

 

,

در جلسه بررسی بودجه دانشگاه آزاد در هیئت امنای مرکزی که ۶ اسفند ماه برگزار شد، مقرر شد شهریه ثابت دانشجویان ورودی تا سال ۹۳ بدون افزایش و شهریه متغیر آنها ۱۵ درصد افزایش یابد.

,

 

,

برای دانشجویان ورودی مهرماه ۱۳۹۴ شهریه ثابت به میزان ۱۵ درصد و شهریه متغییر نیز به میزان ۱۵درصد افزایش پیدا می کند.

,

 

,

این جلسه با حضور میرزاده رئیس دانشگاه آزاد و معاونین این دانشگاه، محمد فرهادی - وزیر علوم-، سید حسن خمینی، عبدالله جاسبی، حجت الاسلام محمد محمدیان- رئیس نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاهها،- فریدون عزیزی و بهمن یزدی صمدی اعضای هیأت امنای دانشگاه ۶ اسفند ماه برگزار شد.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه