اخبار داغ

آشنایی با سیره شهید والا مقام اروج محمودزاده

آشنایی با سیره شهید والا مقام اروج محمودزاده
شهید اروج محمودزاده در تاریخ ۲۴/۷/۱۳۴۲ در روستای ینگجه از توابع شهرستان ورزقان در یک خانواده ی مذهبی و متوسط چشم به جهان گشود.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا  به نقل از آوای ورزقان، شهید اروج محمودزاده در تاریخ ۲۴/۷/۱۳۴۲ در روستای ینگجه از توابع شهرستان ورزقان در یک خانواده ی مذهبی و متوسط چشم به جهان گشود. ایشان در کنار پدری زحمتکش و مادری مهربان و دلسوز رشد کرد و تربیت یافت . ایشان وقتی ۷ ساله شدند پا در عرصه ی علم و دانش گذاشت و توانستند تا مقطع  اول راهنمایی در روستای ینگجه تحصیل نمایند. بعد از ترک تحصیل به کار کشاورزی مشغول شدند. ایشان وقتی به سن ۱۶ سالگی رسیدند با دختر همسایه عروسی کردند و زندگی مشترک خود را شروع کرد. ثمره ی این ازدواج ۴ فرزند می باشد. بعد از ازدواج ایشان به شغل فرش فروشی مشغول شدند. تا اینکه در تاریخ ۲۶/۱۰/۱۳۶۳ در جبهه مهران بر اثر اصابت اسلحه گرم به بدن به شهادت رسید و مزار پر نور ایشان در روستای ینگجه می باشد.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, آوای ورزقان,

دل نوشته شهید والا مقام اروج محمودزاده

,

سلامی به پاکی گل خوشه های مهر و دوستی. اینکه قلم به دست گرفته ام تا از تو بنگارم اما امضا که واژه هایم همه سنگ و زبان قلم نارساست. تو را باید با تو شناخت تو را که بی هیچ نشانی دل از خاک برگرفتی و رو به افلاک کردی. راستی با کدام گلواژه می شود در رثای تو سرود ؟! تو که در ذهن خاطرات سبزم، راست قامت تر از سرو صداقتی .او در مکتب زندگی سبزت آموختی که دنیا جز کشتگاه آخرت نیست و زیبایی دنیا به همین است که راه عروج تو را باز می کند. اینک من و مشتی از کلمات رنگارنگ که در سبدی از جنس احساس همه را پای تو می ریزم. تویی که در میان ملائکه الله شهره تری تا در میان ما خاکیان …

,

خداوند شهید را در قیامت با بها و جلال و با عظمت و نورانیتی وارد می کند که اگر انبیاء از مقابل آنها بگذرند و سوار باشند به احترام آنها پیاده می شوند.          علی بن ابیطالب (ع)

,

 

,

روح بزرگوارش شاد باد.

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه