اخبار داغ

نماینده مردم ملایر در مجلس:

مسابقه تشکیل دانشگاه از علل افت علمی/جذب دانشجو برای کسب درآمد/امتحانات نهایی باید بازگردد

مسابقه تشکیل دانشگاه از علل افت علمی/جذب دانشجو برای کسب درآمد/امتحانات نهایی باید بازگردد
نماینده مردم ملایر در مجلس شورای اسلامی گفت: در تمام دنیا دانشجو برای کسب علم و بر اساس نیاز کشور جذب می شود اما در کشور ما دانشگاه‌ها برای کسب درآمد دانشجو جذب می‌کنند.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا علی نعمت چهاردولی در گفت‌وگو با خبرنگار ملایری‌ها، با اشاره به نامه اساتید دانشگاه‌ها به رئیس جمهور اظهار کرد: افت علمی به جد در کشور ایجاد و این افت علمی در تمام مقاطع تحصیلی از ابتدایی تا دانشگاه به وضوح دیده می شود.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, ملایری‌ها,

* مدرگ گرایی به جای کسب علم

, * مدرگ گرایی به جای کسب علم,

وی مدرک گرایی را یکی از دلایل مهم این افت علمی در کشور دانست و عنوان کرد: جایگزین شدن گرفتن مدرک به جای کسب علم توسط فرد برای دستیابی به شغل باعث شده که افت کیفیت کسب علم شده است.

,

* کم رنگ شدن جایگاه عالم و گر رنگ شدن جایگاه ثروت در جامعه

, * کم رنگ شدن جایگاه عالم و گر رنگ شدن جایگاه ثروت در جامعه,

نماینده مردم ملایر در مجلس شورای اسلامی کم رنگ شدن جایگاه افراد عالم در جامعه و بالا رفتن جایگاه افراد پولدار در جامعه باعث افت جایگاه علم و دانش در جامعه شده است و جایگاه علم و دانش جایگاه خود را به کسب ثروت داده است.

,

وی عدم توجه به نیروی نسانی در تعلیم و تربیت را یکی دیگر از دلایل افت علمی در کشور بیان کرد و افزود: یکی از مهمترین دلایل این افت علمی بی توجهی به جایگاه معلم و پایین بودن  حق و حقوق معلم در ایران  نسبت به سایر نقاط دنیا است.

,

چهاردولی گفت: عامل اصلی پیشرفت یک کشور نیروی انسانی آن کشور است و هر چه جایگاه و شان معلمان بالاتر رود سطح علم بالاتر می ود اما عدم توجه به جایگاه معلمان باعث این افت علمی شده است.

,

* چرا مدیران معلمان را مجبور به قبولی صد در صد می کنند؟

, * چرا مدیران معلمان را مجبور به قبولی صد در صد می کنند؟,

وی افزود: چرا مدیران معلمان را مجبور به قبولی صد در صد می کنند و چرا مردودی از سیستم آموزشی کشور برداشته شده است و کلاس‌ها نباید مردودی داشته باشند.

,

نماینده مردم ملایر در مجلس شورای اسلامی گفت: با برداشتن مردودی از سیستم آموزشی کشور دانش‌آموز چه درس بخواند، چه درس نخواند علی رقم میل معلمان قبول است و به پایه‌های بالاتر می‌رود و این یک آفت بزرگ برای سیستم آموزشی کشور است.

,

* بعضی از مدارس غیر انتفاعی ابزاری برای کسب مدرک شده اند.

, * بعضی از مدارس غیر انتفاعی ابزاری برای کسب مدرک شده اند.,

وی نگاه پولی و ریالی به آموزش و پرورش را ضربه ای بزرگ به سیستم آموزشی کشور دانست و بیا کرد: این نگاه باعث وارد شدن ضربات ویژه ای به نسل آینده خواهد شد و باید برای تعلیم و تربیت هزینه کرد نه اینکه با پول بی سواد به بار آورد.

,

چهاردولی عدم توجه به درس پرورشی  در تعلیم و تربیت را یکی دیگر از دلایل افت علمی در کشور دانست و افزود: آموزش شیوه درست مطالعه، شیوه دادن امتحان،  روش های کاهش اضطراب و آمادگی روحی دانش آموز همگی  در درس پرورشی آموزش داده می‌شد که با نادیده گرفت این درس این روش‌ها از بی رفت.

,

وی واگذاری تعلیم و تربیت به بخش خصوصی را از دیگر دلایل افت علمی در کشور دانست و افزود: واگذار کردن تعلیم و تربیت به بخش خصوصی باعث شده است که بعضی از مدارس غیر انتفاعی ابزاری برای کسب مدرک باشند.

,

نماینده مردم ملایر در کشور مسابقه تشکیل دانشگاه در کشور در دانشگاه از دلایل مهم افت علمی در کشور بیان کرد و گفت: تشکیل دانشگا‌های جدید باعث شده که زحمتی که دانش آموز در برای کنکور می کشید نادیده گرفته شده و تمامی دانش آموزان در دانشگاه‌ها قبول شوند.

,

وی گفت: امروز در دانشگاه پیام نور رشته های فنی تدریس می شود که نیاز مبرم به برگزاری کلاس و کارگاه دارد اما در این دانشگاه این کلاس‌ها تشکیل نمی شود و دانشجو در دانشگاه پیام نور چگونه می تواند کیفیت علم را بالا ببرد.

,

چهاردولی گفت: در سال‌های گذشته هر داشنگاه در رشته‌های ارشد حداکثر سه دانشجو پذیرش داشت اما امروز در دانشگاه آزاد کلاس‌های 70 نفری در رشته ‌های ارشد تشکیل می شود.

,

وی گفت: در گذشته در مقطع دکتری در کل کشور سه دانشجو گرفته می‌شد اما امسال بالاترین جذب دکتری را در دانشگاه‌های کشور داشته ایم.

,

نماینده مردم ملایر در مجلس شورای اسلامی گفت: در تمام دنیا دانشجو برای کسب علم و بر اساس نیاز کشور جذب می شود اما در کشور ما دانشگاه‌ها برای کسب درآمد دانشجو جذب می‌کنند.

,

وی گفت: امروز دانشگاه پیام نور برای پول و کسب درآمد، دانشگاه آزاد برای پول و کسب درآمد و دانشگاه‌های ملی با ایجاد پردیس برای کسب درآمد دانشجو جذب می‌کنند.

,

* در دانشگاه سما دانشجویی بر سر کلاس می نشیند که سواد سوم راهنمایی هم ندارد

,

چهاردولی گفت: امروز در دانشگاه سما دانشجویی بر سر کلاس مس نشیند که سواد سوم راهنمایی هم ندارد اما در رشته های فنی و مهندسی دانشجو است.

,

وی گفت: بی ارزش شدن کنکور و پذیرش دانشجو بدون کنکور، از بین رفتن امتحانات نهایی در مقاطع مختلف و فروش مدرک با پول از دیگر دلایل افت علمی در کشور است.

,

نماینده مردم ملایر در مجلس گفت: برای رشد سطح علمی کشور باید از پایه به معلمان توجه شود، باید امتحانات نهایی و مردودی  به مدارس بازگردند.

,

انتهای پیام/پ

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه