اخبار داغ

در سایه بی تدبیری مسئولین؛ لرستان خاکستری شد/

سکوت رسانه های کشوری در قبال آتش سوزی جنگل های کوهدشت

سکوت رسانه های کشوری در قبال آتش سوزی جنگل های کوهدشت
کوهدشت؛ شهرستانی که جنگل های آن اکنون 36 ساعت است که به صورت شبانه روزی در حال سوختن است و بار دیگر داغ تازه ای را بر دل مردمان زاگرس و لرستان گذاشته است.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا به نقل از سفیرافلاک، آتش سوزی که روز سه شنبه از منطقه هرین خلیفه کوهدشت شروع و حالا به کشماهور رسیده است و چون غولی عظیم و جثه که انگار تنها خوراکش درختان بلوط است، طبیعت این منطقه را می بلعد و نیروهای مردمی و سازمانی برای مهار آن به قلب آتش زده اند.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, سفیرافلاک,

آتش سوزی های که گویی دست از سر لرستان، استانی که درختان بلوط سرمایه عظیم آن است بر نمی دارد و از ابتدای سال تاکنون مهمان نامیمون این استان شده است و اکنون نیز در تناقض گویی مسئولین همچنان در حال خاکستر کردن جنگل های کوهدشت است و 500 هکتار از مراتع و جنگل های این شهرستان را طعمه خود کرده است اما همچنان ادامه دارد و آمار دقیقی از آن، انتشار داده نشده است.

,

غولی آتشین که تازه از منطقه چارتا و کرکی شهرستان پلدختر رخت بر بسته بود؛ اما انگار خیال رفتن از این استان را ندارد و همچنان این استان باید در اقبال بد خود بسوزد.

,

سیاه بختی لرستان به آتش سوزی جنگل های بلوط ختم نمی شود و چند سالی است که ریزگردها، خشکسالی، نابودی تالاب های پلدختر، رودخانه هایی مانند کشکان و...نیز انگار دست به دست هم داده اند که لرستان خوش آب و هوا، که تنها سرمایه اش همین یک قلم طبیعت بود و بس از بین برود و سرزمین سبز لرستان را خاکستری کند.

,

, ,

استانی که در سال جاری توانسته است جز سه استان اول کشور در آتش سوزی جنگل ها قرار بگیرد و بار دیگر از میان بدترین ها رتبه بهترین را کسب کند!.

,

آتش سوزی که اکنون به دلایل نامعلوم گاه بی گاه خبر از گُر گرفتگی آن است و اکنون بسیاری از سازمان ها مانند، بسیج، سپاه، مدیریت بحران، هلال احمر، محیط زیست، منابع طبیعی، جهاد کشاورزی، نیروهای مردمی و... درگیر آن هستند و به منطقه حادثه دیده اعزام شده اند و باز هم مشکل همیشگی کمبود امکانات و نبود تجهیزات گریبان این استان را گرفته است و هنوز کمکی از استان های همجوار برای مهار این آتش صورت نگرفته است و تنها با رایزنی های صورت گرفته قرار است بالگردی را به منطقه برای بردن نیروی انسانی به منطقه اعزام کنند.

,

, ,

آیا خرید تجهیزات، بالگرد، به روز کردن امکانات، افزایش نیروی انسانی و برگزاری دوره های آموزشی برای روستاییان منطقه هزینه برتر است یا از بین رفتن سرمایه جنگل ها؟

,

آتش سوزی جنگل های بلوط کوهدشت در حالی هر لحظه در حال شعله ور شدن است که با سکوت بسیاری از رسانه های کشور مواجه شده است و انتشار این خبر به جز یک خبرگزاری! تنها به سرویس های استانی خبرگزاری ها معطوف شده است.

,

این سکوت رسانه ای تنها به خبرگزاری ها و رسانه های داخلی کشور ختم نشده است بله در حالی آتش همچنان در حال خاکستر کردن طبیعت کوهدشت است  که اکنون تیتر یک سایت سازمان محیط زیست کشور مربوط به خبر ثبت تصویر یک قلاده یوز و توله اش در خراسان شمالی است و انگار عمق فاجعه این آتش سوزی برای این سازمان مهم نبوده است.! و تنها با انتشار یک خبر از این حادثه در بخش  محیط زیست در آیینه رسانه ها اکتفا کرده است.

,

, ,

خانم ابتکار! انتظار دارید چه بلایی بر سر این استان بیاید که واکنش شما را به دنبال داشته باشد و آستینی بالا بزنید؟

,

از طرفی سایت سازمان منابع طبیعی ، آبخیزداری و حفاظت از جنگل ها نیز در این رابطه هیچ خبری را بر روی درگاه  سازمان خود انتشار نداده است!

,

, ,

استان لرستان پس از استان فارس بیش‌ترین سهم را درزمینهٔ وسعت جنگل‌های بلوط در کشور به خود اختصاص داده  و از میان شهرستان ها استان نیز کوهدشت بیشترین سهم را در جنگل های بلوط دارد.

,

 جنگل هایی که منبع اصلی درآمد کشاورزان و دامداران این منطقه قلمداد می شوند و در صورت از بین رفتن، زندگی بسیاری از افراد این منطقه به مخاطره می افتد.

,

از طرفی درختان، عامل حفظ آب های سطحی به شمار می روند و در صورت از بین رفتن این درختان، بحران خشکسالی استان بسیار شدیدتر از وضع موجود می شود.

,

باید گفت از ابتدای سال تاکنون هشت مورد آتش سوزی در جنگل های لرستان رخ داده است که متاسفانه بخشی از این آتش سوزی در مناطق گردشگری مانند دوره چگنی و منطقه "دالاو" کوهدشت به وقوع پیوسته است که وقوع این آتش سوزی ها آسیب های فراوانی را به صنعت گردشگری استان وارد کرده است.

,

 به راستی لرستان در آتش چه چیزی در حال سوختن است؛ بی تفاوتی و بی تدبیری مدیران، محرومیت استان و یا نگاه تبعیض آمیز به لرستان؟ 

,

انتهای پیام/ف

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه