اخبار داغ

عضو ارشد جمعیت اخوان المسلمین:

دولت موقت مصر نامشروع و غیرقانونی است

دولت موقت مصر نامشروع و غیرقانونی است
مسئول روابط خارجی جمعیت اخوان المسلمین مصر می‌گوید دولت موقت غیرقانونی است و مردم تا زمان بازپس‌گیری انقلاب در خیابان‌ها می‌مانند.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی دانا، «محمد سودان» مسئول روابط خارجی حزب «عدالت و توسعه» وابسته به جمعیت اخوان‌المسلمین مصر در مصاحبه با رادیو صدای روسیه، دولت موقت مصر را «نامشروع» و بر خلاف قانون اساسی خواند.

, شبکه اطلاع رسانی دانا, صدای روسیه,

وی در پاسخ به این سوال که چرا اخوان از حضور در دولت موقت خودداری کرده، گفت: چون ما این نوع دولت را نامشروع می‌دانیم. این دولت با کودتای ارتش و بدون مصالحه اقشار مختلف مردم روی کار آمده است. این دولت بر اساس قانون اساسی‌ای نیست که مردم به آن رأی دادند. این دولت رئیس‌جمهور موقتی را روی کار آورده که منتخب مردم نیست. او مسئول اجرای قانون اساسی هم نیست، چراکه در برابر رئیس‌جمهور سوگند یاد نکرده است. خلاصه اینکه همه‌چیز نادرست است. هیچ چیز بر اساس یک فرآیند مشروع شکل نگرفته است.

,

سودان در این مصاحبه با تاکید بر لزوم اجرای قانون اساسی مصر، گفت هواداران اخوان تا زمان بازگشت به روند دموکراتیک، در خیابان می‌مانند.

,

وی افزود: مسئله بازگرداندن «محمد مرسی» نیست. مسئله این است که ما دموکراسی را، همه آنچیزی را که در انقلاب 25 ژانویه به دست آورده بودیم، از دست دادیم. ما باید همه آنچه را که از دست داده‌ایم، دموکراسی را پس بگیریم. راه‌حل‌های زیادی وجود دارد. مسئله «محمد مرسی» به عنوان رئیس‌جمهور منتخب نیست، بلکه مسئله این است که ما داریم بزرگی خود را، مشروعیت خود را، دموکراسی خود را و قانون اساسی را از دست می‌دهیم. موضوع اصلی این است.

,

این مقام ارشد جمیعت اخوان‌المسلمین در مورد راهکارهای برون‌رفت از بحران کنونی هم گفت: راهکارهای زیادی وجود دارد. اما سرآغاز همه آن‌ها قانون اساسی است، نه کودتای ارتش. در قانون اساسیِ ما راهکارهای زیادی وجود دارد. ما می‌توانیم برای انتخاب مجدد رئیس‌جمهور همه‌پرسی برگزار کنیم، می‌توانیم کمیته‌ای برای اصلاح قانون اساسی یا افزودن متمم به آن تشکیل دهیم، اما این کمیته باید مورد توافق تمام احزاب مصری شامل اسلامگرایان و لیبرال‌ها باشد. اما الان ارتش افراد خاصی را به کار گرفته و همه اقشار در فرایند تصویب قانون اساسی جدید حضور ندارند.

,

وی در پایان تاکید کرد که اکنون میلیون‌ها نفر از هواداران اخوان در خیابان‌ها حضور دارند، تا انقلابی را که ارتش از آن‌ها دزدید، پس بگیرند.

,

منبع:فارس

,

انتهای پیام/ن

,

 

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه