اخبار داغ

“حقوق بشر” دستاویز جدید غرب به جای پرونده هسته ای

“حقوق بشر” دستاویز جدید غرب به جای پرونده هسته ای
این روزها و با مشخص شدن این موضوع که پرونده هسته ای ایران دیگر دستاویز مناسبی برای فشار بر جمهوری اسلامی نیست و این پرونده در واقع یک موضوع تمام شده است، طبیعتا غرب به دنبال یک موضوع جدید برای داشتن بهانه فشار به ایران و برنامه ریزی در این راستا است.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی دانا، با توجه به اینکه موضوع پرونده هسته ای جمهوری اسلامی ایران  در مجامع غربی تمام شده تلقی شده است شکی نیست دولت های بیگانه و ضد انقلاب به دنبال موضوع جدید و مناقشه برانگیز دیگری هستند تا در موضع دیپلماسی بتوانند چانه زنی کنند.

,

سایمون گس سفیر سابق انگلیس در ایران که بعد از تعطیلی سفارت بریتانیا علاوه بر اینکه  نماینده انگلیس در ۱+۵ است مدیر کل سیاسی وزارت خارجه بریتانیا نیز هست طی یک ماموریت جدید قصد دارد  تا سناریوی جدیدغرب در مواجهه با ایران را کلید بزند.

,

آلترناتیو غرب برای فشار بر ایران به جای بهانه نخ نمای فعالیت غیر سلح آمیز هسته ای ایران، یک هجمه همه جانبه در خصوص مسائل مربوط به حقوق بسر است.

,

اولین قدم در این راه  انتصاب عبدالکریم لاهیجی به ریاست فدراسیون حقوق بشر است که نشان از لابی گسترده تیم نفاق در عرصه دیپلماسی پنهان برای تحت فشار قرار دادن جمهوری اسلامی  دارد.

,

درخواست رفع حصر سران فتنه، یعنی موسوی و کروبی سر خط این جریان سیاسی با پوشش موضوع حقوق بشری است.

,

دستور آخرین جلسه ضد انقلاب فشار به جمهوری اسلامی و دستگاه قضایی برای رفع حصر سران فتنه بوده است، سایمون گس قول داده است هر رسانه ای که بیشتر بتواند محتوا تولید کند و اطلاع رسانی کند پاداش خوبی دریافت خواهند کرد.

,

وی اعلام کرده است: وعده کمک های مالی در ازای میزان پرداختن به مطالبه برای رفع حصر سران فتنه است.

,

مینا احدی، شیرین عبادی، شیوا محبوبی، پیام اخوان از دیگر اعضا این گروهک به اصطلاح حامی حقوق بشری هستند که با پوشش موضوعات حقوق بشر، هم جاسوسی می کنند و هم سعی بر سند سازی دارند.

,

بر اساس این گزارش وب سایت  های رادیو فردا، جرس، اخبار روز، میهن، هرانا، دویچه وله، تقاطع، تهران ریویو و روز آنلاین در این کمیته عضو شدند.

,

عبدالکریم لاهیجی که به  ریاست فدراسیون حقوق بشر رآمده است معروف به عبدالکریم بغدادی عضو تیم لابی منافقین است که ارتباط خوبی با دیگر گروهک های ضد انقلاب و دولت های استکباری غرب دارد.

,

نمونه این همکاری عضویت کانون مدافعان حقوق بشر (تشکیلاتی که به ریاست عبادی در ایران در سال ۱۳۸۱ تاسیس شد و در سال ۱۳۸۵ به فعالیت غیرقانونی آن خاتمه داده شد) در تشکیلات لاهیجی است. همچنین پیش‌بینی می‌شود “مرکز حامیان حقوق بشر” که جدیداً توسط عبادی تأسیس شده به عضویت تشکیلات لاهیجی در خواهد آمد.

,

لاهیجی همکاری نزدیکی با دستگاه امنیتی فرانسه (DCRI) نیز داشته که سابقه آن به ۱۲ سال می‌رسد. وی از سال ۱۳۶۲ تا سال ۱۳۸۷ با پوشش مشاور حقوقی، رئیس بخش حقوقی و مسئول اداره احوال شخصی در مرکز پناهندگی فرانسه مشغول به ارزیابی پناه‌ جویانی که ظرفیت همکاری با دستگاه امنیتی فرانسه را دارند نیز بوده است.

,

1

, 1, 1,

سایت اخبار روز وابسته به گروهک چپ اکثریت – فرقه تروریستی فدائیان خلق فرخ نگهدار

, سایت اخبار روز وابسته به گروهک چپ اکثریت – فرقه تروریستی فدائیان خلق فرخ نگهدار,

2222222222

, 2222222222, 2222222222,

نشست ضد انقلاب در سوئد خرداد ۹۲ – علی اصغر رمضان پور ، احمد رافت ، شهریار آهی ، محسن سازگارا

, نشست ضد انقلاب در سوئد خرداد ۹۲ – علی اصغر رمضان پور ، احمد رافت ، شهریار آهی ، محسن سازگارا,

3333333
گروه زد (z) کمیته مشترک سازماندهی پروژه جدید غرب در ایران

, 3333333, 3333333,
, گروه زد (z) کمیته مشترک سازماندهی پروژه جدید غرب در ایران,

عبدالکریم لاهیجی کیست؟

, عبدالکریم لاهیجی کیست؟, عبدالکریم لاهیجی کیست؟,

عبدالکریم لاهیجی، در سال ۱۳۲۱ در تهران به دنیا آمد و در سال ۱۳۳۹ در دانشگاه تهران در رشته حقوق پذیرفته شد وی بعد از ۷ سال و با تأیید دستگاه ساواک موفق به دریافت مدرک دکترای خود شد.

,

از سال ۱۳۵۰ هم زمان با آغاز همکاری رسمی با ساواک به تدریس در دانشگاه پرداخت. وی از لحاظ فکری به  اعضای جبهه ملی نزدیکی زیادی داشت و در سال‌های منتهی به انقلاب اسلامی وکالت شاپور بختیار، داریوش فروهر و برخی دیگر از اعضای این جبهه را برعهده داشت.

,

با توجه به اسناد فراوانی که بعد از سال‌های ۶۰ رمزگشایی شد ارتباطات گسترده لاهیجی با ساواک محرز و قطعی است و با توجه به اینکه در اکثر پرونده‌های سیاسی، وی به عنوان وکیل مدافع مبارزان سیاسی حضور داشته است این نظریه که او به عنوان عامل ساواک در این پرونده‌ها به جمع‌آوری اخبار می‌پرداخته قطعی محسوب می‌شود.

,

به نحوی که علی ‌رغم همه سختگیری‌هایی که در سال‌های منتهی به انقلاب اسلامی به مردم گرفته می‌شد وی هر روز حداقل یک و گاهی چند پرونده را به عهده می‌‌گرفت. به عنوان نمونه در مرحله فرجام‌خواهی در پرونده آیت‌الله طالقانی که در دادگاه نظامی محاکمه شد به عنوان وکیل اختیاری حضور یافته است ولیکن هیچ دفاع قابل ملاحظه‌ای از مرحوم طالقانی به عمل نیاورده است.

,

با پیروزی انقلاب اسلامی و انتصاب مهدی بازرگان به نخست‌وزیری وی مأموریت همکاری و نفوذ در نهضت آزادی را بر عهده داشت تا بتواند از اعتباری که به واسطه اولین نخست‌وزیر به دست آمده بود استفاده کند. به همین علت نزدیکی خود را به آنها حفظ کرد تا جایی که به وی پیشنهاد وزارت دادگستری از طرف بازرگان داده شد.

,

در سال‌های اولیه انقلاب، لاهیجی با این تصور غلط که نظام توانایی ایستادگی و استمرار ندارد در درون مرزها به فعالیت منافقانه و ظاهراً حقوقی خود ادامه داد و در طی این دوسال مترصد فرصتی مناسب بود تا ضربه خود را به نظام وارد آورد.

,

به هر حال با توجه به این تاکتیک جدید برای فشار بر جمهوری اسلامی آن هم به وسیله عناصر خودفروخته ای که چیزی از حقوق بشر نمی دانند،‌ ضروری است که رسانه و و کسانی که تریبون های موثر را در اختیار دارند در این خصوص روشنگری کنند تا پرونده جدید قبل از باز شدن، مختومه گردد.

,

منبع:مرصاد

, مرصاد,

انتهای پیام/گ

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه