اخبار داغ

مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی چهارمحال و بختیاری خبر داد

تشکیل صندوق ضمانت سرمایه‌گذاری صنایع کوچک در چهارمحال و بختیاری

تشکیل صندوق ضمانت سرمایه‌گذاری صنایع کوچک در چهارمحال و بختیاری
مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی چهارمحال و بختیاری گفت: صندوق ضمانت سرمایه‌گذاری صنایع کوچک که از جمله صندوق‌های توسعه‌ای بخش تولید بوده با هدف تسهیل سرمایه‌گذاری از طریق صدور ضمانت‌‌نامه اعتباری ایجاد شده است.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ رضا گنجی رئیس هیئت مدیره شرکت شهرک‌های صنعتی چهارمحال و بختیاری در گفت‌وگو با جهانبین نیوز اظهار کرد: شرکت شهرک‌های صنعتی این استان با تنوع محصولات جدید صندوق ضمانت سرمایه‌گذاری صنایع کوچک که از جمله صندوق‌های توسعه‌ای بخش تولید بوده و با هدف تسهیل سرمایه‌گذاری از طریق صدور ضمانت‌‌نامه اعتباری ایجاد شده، برای واحدهای صنعتی به استقبال توسعه سرمایه‌گذاری در بخش صنایع کوچک رفت.

وی ضمن ارائه خط‌ مشی، اهداف و برنامه‌های این صندوق، آمادگی خود جهت صدور ضمانت‌نامه اعتباری جهت کلیه واحدهای صنعتی کوچک و بویژه واحدهای صنعتی عضو خوشه‌های کسب و کار را اعلام و بیان داشت: صندوق ضمانت سرمایه‌گذاری صنایع کوچک با بانک‌های گوناگون نظیر بانک ملی، صنعت و معدن، کشاورزی، سینا، پاسارگاد، صندوق مهر امام رضا(ع) و موسسه مالی و اعتباری کوثر تفاهم‌نامه همکاری دارد و در این راستا سعی دارد کسری وثایق مورد نیاز واحدهای صنعتی کوچک جهت اخذ تسهیلات اعطایی بانک‌ها و موسسات مالی و اعتباری به صنایع و استفاده از وجوه اداره شده و سایر منابع مالی در چارچوب سیاست‌های صنعتی و برنامه‌های توسعه کشور در زمینه احداث، توسعه، بهسازی و نوسازی، سرمایه در گردش را از طریق صدور ضمانت‌نامه اعتباری تامین نماید.

این مسئول تاکید کرد: این صندوق وثایق مورد نیاز واحدهای صنعتی جهت اخذ تسهیلات بانکی را به میزان ۷۰ درصد اصل و سود تسهیلات در مناطق توسعه‌یافته و ۸۵ درصد اصل و سود تسهیلات در مناطق کمتر توسعه‌یافته، تعهد می‌نماید.

گنجی ادامه داد: مزیت صندوق اخذ وثایق ساده‌تر نسبت به بانک می‌باشد و با ضریب تکاتری متولیان صنایع کوچک می‌توانند وثایق ارزشمند خود را افزایش دهند.

مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی چهارمحال و بختیاری در خصوص مدت زمان صدور ضمانت‌نامه از سوی این صندوق بیان داشت: این صندوق ضمانت‌نامه‌های عدم پرداخت کمتر از سه میلیارد ریال را در کمتر از یک هفته و بالای سه میلیارد ریال را ظرف مدت۲۰ تا ۳۰ روز صادر می‌کند.

وی از افزایش سقف مبلغی هر ضمانت‌نامه از ۱۰ میلیارد به ۳۰ میلیارد ریال خبر داد و افزود: برای هر بهره‌بردار سقف مجموع ضمانت‌های فعال به ۶۰ میلیارد ریال فزونی یافته که اولویت تامین ضمانت‌ این صندوق برای دریافت تسهیلات سرمایه ‌در گردش، طرح‌های ایجادی، عارضه‌یابی واحدهای صنعتی، طرح‌های دانش‌بنیان و طرح‌های مستقر در شهرک‌های صنعتی و شهرک‌های فناوری می‌باشد.

این مسئول با اشاره به اهتمام دولت در حمایت از طرح‌های کارآفرینی بویژه طرح‌های دانش‌بنیان، تصریح کرد: در حال حاضر تنوع محصولات صندوق ضمانت سرمایه‌گذاری صنایع کوچک افزایش و ضمانت‌نامه شرکت در مناقصه/ مزایده، ضمانت‌نامه حسن انجام کار، ضمانت‌نامه پیش‌پرداخت، ضمانت‌نامه استرداد کسور وجه‌الضمان، انواع ضمانت‌های گمرکی و انواع ضمانت‌نامه تعهد پرداخت که شامل، ضمانت‌نامه اعتبار خریدار، ضمانت‌نامه تامین مالی توسط اشخاص حقیقی و حقوقی و ضمانت‌نامه اوراق بدهی منتشر شده توسط صنایع کوچک می‌باشد، به این سبد محصولات اضافه گردیده که تخفیف کارمزدی ۵۰ درصد نسبت به بانک‌ها از مزایای آن بشمار می‌آید.

رئیس هیات‌مدیره شرکت شهرک‌های صنعتی چهارمحال و بختیاری خاطرنشان کرد: این صندوق محدودیتی برای ارائه ضمانت‌نامه برای طرح‌های تولیدی و صنعتی وابسته به شرکت‌های تعاونی تولیدی نیز ندارد.

گرجی ادامه داد: با توجه به برخورداری استان چهارمحال و بختیاری از موقعیت ممتاز جغرافیایی، استقرار فراگیری صنایع گوناگون، غنای فرهنگ صنعتی، سهولت دسترسی به انرژی‌های مصرفی و... شرکت شهرک‌های صنعتی این استان تاکنون مبادرت به احداث ۲۱ شهرک صنعتی در نقاط مختلف این استان کرده و بستری مناسب برای سوق دادن سرمایه‌ها به سمت و سوی تلاش، تولید و اشتغال پویا را از سوی متخصصان و سرمایه‌گذاران علاقمند، از طریق استقرار واحدهای تولیدی و صنعتی نوبنیاد در شهرک‌های صنعتی این استان فراهم آورده است.

مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی استان چهارمحال و بختیاری در پایان بیان داشت: متقاضیان می‌توانند با دادن درخواست به نماینده این صندوق که در شرکت شهرک‌های صنعتی استان مستقر است، از خدمات قابل ارائه و صدور ضمانت‌نامه بهرمند شوند.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, جهانبین نیوز,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,

 

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه