اخبار داغ

ایران و آمریکا در مبارزه با داعش؛

اکونومیست: اعزام نیروهای زمینی ویژه آمریکا به عراق/ مخالفت حیدرالعبادی با مداخله بیشتر آمریکا در عراق

اکونومیست: اعزام نیروهای زمینی ویژه آمریکا به عراق/ مخالفت حیدرالعبادی با مداخله بیشتر آمریکا در عراق
نشریه اکونومیست در مقاله‌ای با عنوان «یک قدم به عقب، دو قدم به جلو» به بررسی نقش ایران و آمریکا در عراق برای مقابله با داعش می‌پردازد و اعزام نیروهای زمینی ویژه آمریکا به عراق را برای حمایت از هم‌پیمانان [کُردهای عراق] معرفی می‌کند.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از سناباد نیوز، نشریه اکونومیست در مقاله‌ای با عنوان «یک قدم به عقب، دو قدم به جلو» به بررسی نقش ایران و آمریکا در عراق برای مقابله با داعش می‌پردازد و اعزام نیروهای زمینی ویژه آمریکا به عراق را برای حمایت از هم‌پیمانان [کُردهای عراق] معرفی می‌کند.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, سناباد نیوز, ، ,

اکونومیست نوشت: آمریکا و ایران برای مبارزه با داعش در مقابل هم قدرت‌نمایی می‌کنند. این می‌تواند حاوی خبرهای خوبی برای عراق باشد.

,

سوریه بخش عظیمی از توجه جهان را به سوی خود جلب کرده است اما در عراق، بعد از ماه‌ها بیانیه، مبارزه با داعش به کندی پیش می‌رود. در 7 اکتبر، ارتش عراق و پلیس محلی و چندین مبارز قبیله‌ای با پشتیبانی هوایی ائتلاف و ارتش عراق عملیات بزرگی برای باز پس‌گیری رمدی انجام دادند.

,

حملات نیروهای عراقی بعد از ماه‌ها کاغذبازی و هماهنگی صورت گرفت زیرا اولاً، گرمای شدید تابستان جلوی پیشروی نیروهای عراق را می‌گرفت، ثانیاً، بازسازی ارتش عراق بعد از شکست در شمال و غرب عراق و موصل کاری دشوار بود.

,

شبه نظامیان مورد حمایت ایران روی استان صلاح‌الدین تمرکز کرده‌اند. آمریکا نیز به تازگی اعلام کرده است که نیروی زمینی ویژه برای مقابله با داعش اعزام خواهد کرد. در 22 اکتبر، عملیات مشترک نیروی ویژه آمریکا با نیروهای پیشمرگه کرد برای آزادسازی 69 زندانی از دست داعشی‌ها انجام شد. در این عملیات یک سرباز آمریکایی کشته شد و وزیر دفاع آمریکا اظهار داشت: «سخنان باراک اوباما مبنی بر اینکه هیچ نیروی زمینی‌ای به جنگ علیه داعش اعزام نخواهد شد، در حال بازبینی است.»

,

اشتون کارتر افزود: «به هنگامی که فرصت حمله به داعش باشد، نیروهای آمریکایی دست از حمایت هم‌پیمانان چه به صورت پشتیبانی هوایی و چه به صورت مستقیم و زمینی برنخواهند داشت.»

,

حیدرالعبادی و وزیر دفاع عراق به آمریکا هشدار دادند که با شروع حملات هوایی روسیه در این کشور، نیروهای نظامی آمریکا نباید دیگر دخالتی در عراق داشته باشند.

,

یک مقام نظامی آمریکا به نام ژنرال دان فورد اعلام داشته است که ائتلاف هوایی آمریکا ضد داعش «ضعیف» عمل کرده است و برای تقویت و کارآمدی بیشتری حمایت آمریکا در مقابله با داعش در سوریه و بالاخص در عراق، نیروهای آمریکایی باید با نیروهای مبارز عراقی ارتباط نزدیکی برقرار کنند تا اطلاعات لازم برای حملات هوایی آمریکا به طور دقیق‌تر و معتبرتر به دست آید.

,

در پایان باید گفت متقاعد کردن سنی‌های عراق برای مبارزه علیه داعش تنها راه حفظ عراق و نابودی این گروه تروریستی است. اگرچه عراق در آشفتگی به سر می‌برد اما آزادی مردم عراق دور از انتظار نیست.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه