اخبار داغ

حجت الاسلام دهنوی:

اصول اسلامی زندگی زناشویی مترقی ترین اصول روانشناسی جهان /ابراز محبت مرد به همسرش چون اکسیژن برای روح زندگی مشترک است

اصول اسلامی زندگی زناشویی مترقی ترین اصول روانشناسی جهان /ابراز محبت مرد به همسرش چون اکسیژن برای روح زندگی مشترک است
کارشناس صدا و سیما و مسائل خانواده در جمع طلاب و روحانیون مدرسه علمیه اباصالح به بیان مهمترین ابعاد زندگی آسمانی حضرت زهرا(س) و اهمیت شناخت دقیق و کامل زوجین نسبت به یکدیگر پرداخت .
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از مباحث، حجت الاسلام حسین دهنوی امروز در ویژه برنامه ای که تحت عنوان گردهمایی  خانوادگی ویژه اساتید  و طلاب متاهل در مدرسه علمیه اباصالح اصفهان برگزار شده بوده بود، درابتدا پیرامون ابعاد زندگی حضرت زهرا(س) اظهار کرد: ابعاد زندگی دو نور الهی حضرت زهرا(س) و حضرت علی(ع)  بسیار زیاد است که بر همه مومنین  و شیعیان ان حضرت فرض است  بر دانستن، درک و اجرا و این  ابعاد در زندگی خود اهتمام ورزند.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, مباحث,

وی بابیان اینکه  آرامش، اخلا حسنه و اسلامی و توکل و درک متقابل از جمله ویژگی های  زندگی مشترک این دو نور الهی است، گفت: یکی از ویژگی های بارز زندگی مشترک حضرت زهرا(س) با حضرت علی(ع) که باید دراین ایام از آن درس گرفت، درک و شناخت متقابل نسبت به یکدیگر بوده است .

,

کارشناس مسائل خانواده  افزود: درک صحیح، دقیق و کامل حضرت زهرا(س) نسبت به مردان و به تبع درک دقیق و جامع حضرت علی(ع) نسبت به خصایص زنان رمز موفقیت  و بهروزی زندگی این نور الهی بود،مرد شناسی حضرت زهرا (س) و زن شناسی حضرت علی(ع)  به نحوی بود که باعث قوام این خانواده شده بود.

,

وی با تاکید براینکه زندگی های امروزه نیازمند چنین شناخت  و درک دقیق و متقابل است، تصریح کرد: به عنوان نمونه حضرت زهرا(س) به خوبی می دانستند که خداوند در وجود مرد  ویژگی  چون اقتدار و غرور قرار داده است و نباید تحت هیچ بهانه ای لکه دار شود لذا هرگز با همسر خود مخالفت نکرد و از سوی دیگر  حضرت علی(ع) به خوبی متوجه بودند که خداوند در وجود زن  حسی به نام تملک قرار داده است، تملک یعنی آنکه زن دوست دارد که همسرش فقط برای او باشد.

,

این کارشناس دینی خاطرنشان کرد: خداوند متعال دنیای مرد و زن را جدا و تمایز آفریده است و هریک ویژگی های منحصر به فرد ی دارند که توجه به آنها باعث قوام بنیان زندگی ها می شود، طلاب متاهل و روحانیون باید این امر را در سخنرانی های خود به مردم  و مخاطبین گوشتزد کنند تا مانع از افزایش تعداد طلاق ها در جامعه شوند.

,

وی ابراز کرد: یکی از تفاوت های میان زن و مرد این است که زن سرشا از شدت عاطفه هستند و مردان ذاتا کم رنگی عاطفه دارند و بی توجهی به این موضوع باعث بروز طلاق ها شده است، همه این تمایزها براساس حکمت است.

,

مولف کتاب گلبرگ زندگی گفت: اسلام می‌گوید هر چقدر همسرتان را دوست دارید، همان قدر ایمان دارید و ازدواج دختر کوچک‌تر قبل از دختر بزرگ‌تر هیچ اشکالی ندارد، فقط از لحاظ عرفی مشکل دارد.

,

حجت الاسلام دهنوی ادامه داد: دختران از سن ۱۲ تا ۱۸ سالگی به‌دلیل نداشتن ثبات عاطفی، ازدواج نکنند، از طرفی دیگر باید به پسران خود بیاموزیم که چگونه عواطف همسرشان را درک کنند و بتوانند به آنها توجه کنند.

,

کارشناس صدا و سیما  بیان کرد: همتایی اعتقادی یک اصل مهم در ازدواج است که باید به آن توجه جدی کرد، مانند اشتغال زنان که نیاز جامعه است اما زنان شاغل باید حق و حقوق مردان خود را رعایت کرده و حد و حریم محرم و نا‌محرم را در محیط کار خود و با همکاران خود داشته باشند.

,

, ,

, ,

وی افزود: تفاوت میان زن و مرد باعث بروز رفتارهای دو گانه  میان زن و مرد در زندگی مشترک می شود که شناخت صحیح   و دقیق میان دو زوج، باعث مدیریت این نوع رفتارها  می شود.

,

کارشناس مسائل خانواده عنوان کرد: ابراز محبت مرد به همسرش یک اصل مهم در تحکیم بنیان خانواده است و از این رو پیامبر اکرم در ۱۴ قرن گذشته به رعایت و اجرای این اصل مهم اشاره کرده اند، در حقیقت ابراز محبت  مرد به همسرش چون اکسیژن  برای روح زندگی مشترک است.

,

وی در پایان اذعان داشت: ۸۰ درصد از دلایل انحرافات اخلاقی در خانواده ها   و زنان در جامعه ، خلا عاطفی است، خرج کردن عاطفه  میان مرد و زن  از اصول اسلامی  در زندگی مشترک است، اصول زندگی توصیه اسلامی مترقی ترین اصول  زندگی زناشویی در جهان حاضر است.

,

, ,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه