اخبار داغ

یک پژوهشگر تاریخی مطرح کرد:

حمله به طبس توطئه آمریکاییها برای ساقط کردن جمهوری اسلامی ایران/ طوفان شن معجزه ای برای شکست خفت‌بار آمریکا در طبس

حمله به طبس توطئه آمریکاییها برای ساقط کردن جمهوری اسلامی ایران/ طوفان شن معجزه ای برای شکست خفت‌بار آمریکا در طبس
یک پژوهشگر تاریخی با بیان اینکه امریکایی ها در چند مرحله و با توطئه های متفاوت قصد ساقط کردن نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران را داشتند، تصریح نمود: یکی از این توطئه ها واقعه طبس بودو و در حقیقت منشاء آن هم تسخیر لانه جاسوسی توسط دانشجویان خط امام(ره) بوده است.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ محمود پسندیده، پژوهشگر و نویسنده تاریخی در گفتگو با خبرنگار گوهرشادنیوز، با بیان اینکه امریکایی ها در چند مرحله و با توطئه های متفاوت قصد ساقط کردن نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران را داشتند، تصریح نمود: یکی از این توطئه ها واقعه طبس بود ه و در حقیقت منشاء آن هم تسخیر لانه جاسوسی توسط دانشجویان خط امام(ره) بوده است.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, گوهرشادنیوز،,

 
این پژوهشگر تاریخی در ادامه بیان داشت: دانشجویان خط امام(ره) در 13 آبان 1358در یک حرکت انقلابی و با هماهنگی حضرت امام(ره) اقدام به تسخیر لانه جاسوسی کردند. درحالیکه عده زیادی از غرب زدگان و متحجران با این حرکت مخالفت کردند و آن را ضد مسائل دیپلماتیک دانسته ولی حضرت امام(ره) به شدت از این حرکت پشتیبانی کردند و آن را انقلاب دوم نامیدند .

,
,


وی حمله آمریکایی ها به طبس را تلافی خفت بار، بعد از تسخیر لانه جاسوسی در ایران دانست و خاطرنشان شد: تضعیف روحیه اتقلابیون، به رخ کشیدن قدرت نظامی آمریکا و نا امن جلوه دادن فضای داخلی ایران از جمله سایر اهداف آمریکا در این حمله بوده است.

,
,


پسندیده با بیان اینکه از ماهها قبل سازمان جاسوسی سیا، موصاد و حتی شوروی سابق برای این حمله برنامه ریزی کرده بودند، اذعان داشت: ماهها کماندوهایشان را تمرین داده و آماده کرده بودند، به طوری که خودشان معتقد به پیروز 90 درصدی شان در این حمله بودند و شکست آن را زیر 10 درصد متصور می شدند.

,
,

این کارشناس سیاسی در ادامه بیان داشت: طبس یک شهر کویری است و سابقه طوفان شن را در بیشتر ایام سال دارد به طوری که روستاهای زیادی اطراف طبس وجود داشته که به واسطه طوفان شن محو شده است.

,

وی غافلگیر شدن آمریکایی ها را در طوفان طبس علت شکست آنها عنوان کرد و افزود: وقتی آمریکایی ها وارد صحرای طبس شدند هواشناسی آنها وضعیت مناسب را پیش بینی کرده بود، از طرفی نیروهای جمهوری اسلامی نیز هیچ آمادگی برای برخورد با حمله آنها را نداشتند.

,


پسندیده ادامه داد: اما از آنجایی که خداوند می خواست که انقلاب بماند، آن شکست خفت باری که آنها برای ما متصور شده بودند را نصیب خودشان کرد و مکروا مکرالله و الله خیرالماکرین ،مکر خودشان را به خودشان برگرداند.

,
,

این نویسنده تاریخی در توضیح واقعه گفت: وقتی که هلیکوپتر ها مستقر شد و هواپیماهایشان نشستند ناگهان طوفانی از شن همه دشت را فرا گرفت، ترس عجیبی به جان آنها افتاد به گونه ای که سوار بر هواپیماهاشیان شدند تا فرار کنند که هنگام حرکت تعدادی از آنها به هم برخورد کردند و آتش گرفتند تعدادی از آنها کشته شدند و بقیه هم بدون اینکه چیزی عایدشان شود، گریختند.

,

وی با تکیه بر کلام امام(ره)، شکست آمریکایی ها در طبس را یک معجزه دانست، و اظهار داشت: امام(ره) سخن جالبی در این زمینه دارند که می گویند; معجزه ای که رخ داد معجزه خداوند بود که توسط بادها و شن ها انجام گرفت و خود امام تصریح کرد که باد ها و شن ها مأمور خداوند بودند تا آمریکایی این چنین خفت بار شکست بخورند.

,

پسندیده با بیان اینکه انتشار خبر شکست آمریکا در طبس برای این کشور انعکاس بدی داشت، اظهار داشت: آمریکایی ها بعد از این شکست هم روحیه نطامی و هم روحیه استکباری شان تحقیر شد.

,

این کارشناس سیاسی ضمن تأگید بر این مطلب که قشر روشنفکر نفوذی از همان آغاز انقلاب وجود داشته اند، خاطر نشان شد: در حال حاضر هم این قشر وجود دارد که البته در کنارشان قشر متحجر هم حضور دارند که حامی آنها به شمار می روند.

,


وی خیانت بنی صدر را مانع علت شهادت مهدس منتظر قائم و عدم برای اسناد و مدارک بیشتر پیرامون این واقعه برشمرد  و گفت: بعد از رفتن هلیکوپترها و هواپیماهای آمریکایی بنی صدر به فرمانده ارتش وقت دستور بمب باران بقایای واقعه طبس را داد شهید منتظر قائم  که به محل واقعه رفته بود و سعی می کرد اسناد را جمع آوری کند در اثر این بمباران شهید شده و اسناد از بین رفت.

,
,

انتهای پیام/رض

]

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه