اخبار داغ

در آستانه سفر رئیس جمهور به استان کرمان:

رودبار درانتظار تحقق وعده‌ها/انتظاراتی که مردم رودبار از رئیس‌جمهور دارند

رودبار درانتظار تحقق وعده‌ها/انتظاراتی که مردم رودبار از رئیس‌جمهور دارند
مردم شهرستان رودبارجنوب در آستانه سفر رییس‌جمهور به استان کرمان از دغدغه‌های خود می‌گویند و انتظار دارند تا همزمان با حضور کاروان تدبیر و امید قفل مشکلات کنونی باز شود.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از“رودبار ما“، شهرستان رودبار جنوب تا چند سال پیش یکی از بخش‌های شهرستان کهنوج محسوب می‌شد اما در اواخر سال ۸۴، این منطقه به شهرستان ارتقا پیدا کرد.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, رودبار ما,

شهرستان شدن رودبار جنوب انتظارات مردم را برای حل مشکلات و دغدغه‌های چندین ساله بالاتر برد اما همچنان برخی از این مطالبات سر جای خود باقی است.

,

این روزها در استان کرمان و به‌ویژه شهرستان‌های آن، همه‌جا سخن از سفر هیئت دولت است و دراین‌بین سیلی از مطالبات ریزودرشت مردمی از هیئت دولت مطرح می‌شود که شاید بلندای آن از  رودبار جنوب تا جازموریان ادامه یابد و وجه اشتراک تمام آن‌ها امید به دستان رئیس دولتی است که این بار به دیار کریمان پای خواهد گذاشت.

,

مطالبات مردمی دراین‌بین بسیارند و هرکس به فراخور زادگاه، پیشه و فعالیتی که دارد از دولت چیزی طلب می‌کند که دراین‌بین به نظر می‌رسد رفع مشکلات پیرامون اشتغال جوانان، مبارزه با اثرات سوء خشک‌سالی، اجرای پروژه‌های عمرانی و درمانی، ، زیرساخت‌های ورزشی، مدیریت شهری حمایت از کشاورزی و دامداری در صدر این مطالبات قرار دارند.

,

مردم شهرستان رودبارجنوب در آستانه سفر رییس‌جمهور به استان کرمان از دغدغه‌های خود می‌گویند و انتظار دارند تا همزمان با حضور کاروان تدبیر و امید قفل مشکلات کنونی باز شود.

,

پیگیری منطقه ویژه اقتصادی جازموریان و افتتاح بیمارستان مهمترین انتظار مردم شهرستان رودبار جنوب از رییس جمهور میباشد .

,

مردم رودبارجنوب از مطالبات و دغدغه های خود می گویند

,

به نتیجه رسیدن پروژه منطقه ویژه اقتصادی جازموریان و گسترش راه‌های ارتباطی، توجه جدی به ظرفیت‌های کشاورزی، ایجاد اشتغال و مقابله با بیکاری، توجه به فعالان  تولیدی و ارتقای سرانه بهداشتی و درمانی ازجمله مطالبات و دغدغه‌های مردم رودبار جنوب پیش از سفر رییس‌جمهور است.

,

وضعیت بهداشتی و درمانی در رودبار جنوب رضایت‌بخش نیست

,

م.امیری یکی از شهروندان این منطقه در گفت‌وگو با خبرنگار رودبار ما اظهار داشت: امروز امکانات و تجهیزات بهداشتی و درمانی در شهرستان رودبار جنوب متناسب با جمعیت آن نیست.

,

وی افزود: مردم شهرستان رودبارجنوب به دلیل نبود مراکز درمانی مجهز، مجبور هستند به مناطق اطراف نظیر جیرفت و یا مرکز استان مراجعه کنند که این امر هزینه‌های شهروندان را افزایش داده و باعث اتلاف وقت می‌شود.

,

وی خاطر نشان کرد: مشکل بیماران و هزینه سنگین آنها را برطرف کنید، افراد زیادی در شهرستان رودبار جنوب ومنطقه محروم جازموریان بدلیل هزینه های درمانی جان خود را از دست می دهند دلش سوز عجیبی داشت گمان کنم خودش داغدیده بود.

,

امیری ادامه داد: آقای روحانی فرزندم مریض است مدت هاست تحت درمان قرار دارد،و به دلیل نبود بیمارستان وپزشک متخصص در شهرستان رودبار توان پرداخت هزینه درمان او را ندارم که به شهرستانهای اطراف ببرم، بریده بریده حرف می زند، می گوید فرزندم را دوست دارم، خدایا تو نگهدارش باش.

,

پایانه صادراتی در شهرستان رودبار جنوب احداث شود

,

عزیزی یکی دیگر از شهروندان رودباری در گفت‌وگو باخبرنگار رودبار ما اظهار داشت: همانجایی که مردمانش در همه مقاطع حساس با حضور در صحنه شعور بالای سیاسی و اجتماعی خود را به نمایش گذاشته‌اند پس فراموشی، حق این مردم نیست، چرا از لحاظ اقتصادی و فرهنگی به شهر ما نمی رسند؟ من بعنوان یک جوان خواهان این هستم که جلوی متضرر شدن کشاورزان را بگیرید و گرانی ها کنترل شود و مشکلات اقتصادی مردم رفع شود تا هیچکس شرمنده زن و بچه خود نشود.

,

عزیزی ادامه داد: شهرستان رودبار در زمینه‌های اقتصادی، کشاورزی و تولیدی از ظرفیت‌های بالایی برخوردار است و محصولات تولیدی این شهرستان قابلیت حضور در عرصه‌های بین‌المللی را دارا است.

,

وی افزود: راه‌اندازی پایانه صادراتی علاوه بر معرفی محصولات شهرستان رودبارجنوب در بازارهای بین‌المللی، زمینه رشد و توسعه هر چه بیشتر این شهرستان را فراهم کرده و به اشتغال‌زایی و به‌کارگیری جوانان این منطقه کمک می‌کند.

,

محمد جوان ۲۱ساله رودباری درخواست خود را از رئیس جمهور اینگونه بیان کرد: توجه به جوانان و اشتغال مهم ترین دغدغه جوانان هم سن و سال من است، گرانی ها را کنترل و فکری به حال مسکن جوانان کنند، سن ازدواج بالا رفته است، و دیگر انگیزه ای برای ازدواج در بین جوانان وجود ندارد او در ادامه اندکی سکوت می کند و با لحنی بلند می گوید، از دولت می خواهم شعار اعتدال را در جامعه اجرا کند.

,

م.سالاری یکی از دانشجویان رودباری اشتغال جوانان این شهر را از رئیس جمهور خواستار شد و گفت: با این همه صرف هزینه و وقت در دانشگاه میخواهم دغدغه شغلی نداشته باشم اما نمیدانم چه آینده ای در انتظارم است. از رئیس جمهور کشورم میخواهم منطقه ویژه اقتصادی جازموریان را پیگیری وراه اندازی کنند تا جوانان این شهر از بابت آینده کاری نگرانی نداشته باشند.

,

شهرستان رودبار جنوب یکی از شهرهایی است که از نظر شاخص های توسعه در بدترین حالت قرار دارد که در این میان کم کاری مسئولین دوره های مختلف نیز بی تاثیر نبوده است.

,

اتمام پروژه‌های نیمه تمام شهر از جمله بیمارستان آبرسانی به روستاهای مختلف شهرستان رودبار همچنان از جمله مهم ترین مشکلات مردم محسوب میشود.

,

شهرستان رودبار جنوب با ۱۲۰هزار نفر جمعیت دومین شهرستان پرجمعیت جنوب استان کرمان است و با وجود اینکه نزدیک به ۱۱سال است به شهرستان ارتقاء پیدا کرده است بیماران این شهرستان هنوز در شهرستانهای اطراف ویزیت می شوند و این شهرستان بعنوان قطب کشاورزی استان هنوز میدان تره بار ندارد.

,

این شهرستان با وجود محرومیت های فراوانی که دارد،دارای پتانسیل ها، استعدادها و مزیت های متعددی در بخش های مختلف اقتصادی،فرهنگی، منابع طبیعی وآثار باستانی است که باید بر روی آن کار شود.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه