اخبار داغ

عکسی که باعث شد "مسجد جامعی" وزیر نشود

عکسی که باعث شد "مسجد جامعی" وزیر نشود
«برخی می‌گویند حمایت تلویحی سید محمد خاتمی از وزارت مسجدجامعی در مراسم نمایش فیلم "گذشته" باعث این تغییر شده است.»
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی دانا سایت جرس با انتشار تصویری از احمد مسجد جامعی در کنار سید محمد خاتمی انتشار این عکس را علت اصلی عدم انتخاب مسجد جامعی برای پست وزارت فرهنگ و ارشاد دانسته است.

, شبکه اطلاع رسانی دانا,

به نوشته جرس، در حالیکه همه گمانه زنی‌ها حاکی ازاین بود که احمد مسجد جامعی دومین وزیر فرهنگ و ارشاد در دوره اصلاحات، اولین وزیر این وزارتخانه در دولت اعتدال هم خواهد بود، به یکباره ورق برگشت و نام «علی جنتی» اعلام شد که پیشینه چندانی در زمینه فرهنگ و هنر ندارد و حتی پدرش (آیت اله جنتی رئیس شورای نگهبان) گفته که بهتر بود وزارتخانه دیگری به پسرش پیشنهاد می‌شد.

,

 

,

به دنبال این جابجائی، اهالی فرهنگ و هنر از خود می‌پرسند چرا نام مسجد جامعی درآخرین روز‌ها از لیست روحانی حذف شد؟ آن‌ها که قدری به ماجرا نزدیک‌تر هستند، همین عکس را که در اینجا می‌بینید، عامل کنار گذاشتن مسجد جامعی می‌دانند: نزدیکی به محمدخاتمی.

,

, ,

این سایت افزود: فرشته طائرپور تهیه کننده نامدار سینمای ایرانی پس از ملاقاتی که همراه با برخی دیگر از چهره‌های هنری با آیت اله هاشمی رفسنجانی داشت، در این مورد گفت: «برخی می‌گویند حمایت تلویحی سید محمد خاتمی از وزارت مسجدجامعی در مراسم نمایش فیلم "گذشته" باعث این تغییر شده است.

,

سیدمحمد خاتمی  22 تیرماه با حضور در مراسمی در جمع هنرمندان سینما به تماشای "گذشته" اصغر فرهادی نشست و در سخنانی از هنر ایران‌زمین صحبت کرد و احمد مسجدجامعی را بهترین فرد برای وزارت ارشاد دولت یازدهم دانسته بود. که بعد از اطرافیان روحانی از این اقدام خاتمی اظهار ناراحتی کرده و آنرا نوعی سهم خواهی قلمداد کردند.

,

آنها گفتند  چرا باید خاتمی اعلام کند که احمد مسجدجامعی وزیر ارشاد خواهد بود. نزدیکان روحانی می‌گویند این‌گونه برخوردها اخلال در روند بررسی‌ها و تصمیم‌گیری‌ها به وجود آورده و علایم سهم‌خواهی افراد و گروه‌ها را آشکار می‌کند.

,

این واکنش ها ادامه داشت تا اینکه خاتمی در حاشیه مراسمی در جمع خبرنگاران در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه اینطور گفته می‌شود که شما در پی سهم‌خواهی از رئیس‌جمهور منتخب هستید و نام بردن از احمد مسجدجامعی به عنوان وزیر ارشاد در همین راستاست. نظر شما چیست عقب نشینی کرده و پاسخ داد: ابدا، بنده ترجیح می‌دهم مسجدجامعی در شورای شهر بماند.
 

,
,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه