اخبار داغ

دغدغه‌های مربی قهرمان‌پرور ورزش‌های رزمی در کاشان؛

مدال‌آوران فین کاشان در سایه بی‌مهری مسئولین/ اعتقاد به ادغام فرهنگ و ورزش دارم

مدال‌آوران فین کاشان در سایه بی‌مهری مسئولین/ اعتقاد به ادغام فرهنگ و ورزش دارم
امیر گل‌محمدی گفت: اعتقاد بنده بر این است که ورزش و فرهنگ باید با هم ادغام شود و انرژی و هیجان‌های جوانان در یک مسیر درست و ارزشی هدایت شود.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از کاشان اول، امیر گل‌محمدی نماینده سبک «جوکای‌دو» و تنها مربی بین‌المللی در کاشان که بیش از دو دهه در ورزش‌های رزمی دارای سابقه است با خبرنگار کاشان اول به گفتگو نشست و از دغدغه‌های خود برای ما سخن گفت.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, کاشان اول,

وی از کمبودها و بی‌مهری مسئولین گفت و همچنین با اشاره به ضرورت توجه بیشتر به امر ورزش جوانان از لزوم ادغام فرهنگ و ورزش صحبت کرد تا انرژی جوانان در مسیری ارزشی هدایت شود.

,

* لطفا خود را معرفی کرده و سابقه ورزشی‌تان را توضیح دهید.

, * لطفا خود را معرفی کرده و سابقه ورزشی‌تان را توضیح دهید.,

– بسم الله الرحمن الرحیم؛ امیر گل‌محمدی هستم ۳۲ سال دارم. از بچگی هفت یا هشت ساله بودم که ورزش‌های رزمی را شروع کردم. استاد من در تکواندو آقای متقی‌نژاد بود اما بعد از مدتی به ورزش خشن‌تر کیک بوکسینگ علاقه بیشتری پیدا کردم و نزدیک به هفت سال هم ورزش کیک بوسینگ را کار کردم و در این رشته مقام‌های کشوری، استانی و شهرستانی به دست آوردم.

,

۲۵ سال داشتم که در دوره‌های مربی‌گری ـ تئوری و عملی ـ شرکت کردم و به طور کلی ۲۴ سال است که ورزش می‌کنم که برای ۲۱ سال مدرک دارم و سه سال را پیش مربیانی بودم که مدرک نمی‌دادند.

,

در حال حاضر دفاع شخصی، سلاح سرد و مبارزات رینگی را آموزش می‌دهم؛ مدرک مربیگری و داوری دارم و اخیراَ در دوره مربیگری بین‌المللی شرکت کرده‌ام که ان شاء الله تا یک ماه دیگر مدرک آن می‌آید در حالی که در کاشان کسی مدرک مربی بین المللی ندارد.

,

سبکی را که الآن کار می‌کنیم سبک دفاع شخصی «قوت الرمی» است و یک سبک کاراته هم داریم به نام «جوکای دو» که نماینده این دو سبک در کاشان هستم.

,

حدود سه سال پیش یکی از شاگردانم به نام محمد فاطمیان در رشته کیک بوکسینگ نائب قهرمانی یونان را به دست آورد و سال گذشته سه تا از بچه‌های ما در رشته جوکای‌دو قهرمانی جهان را آوردند که یکی از آنها اول شد و دو نفر هم مقام سوم را به دست آوردند.

,

در رشته کیک بوکسینگ دو تا قهرمانی تیمی در مسابقات سپاه کاشان و یک نائب قهرمانی تیمی در استان اصفهان و مقامات متعدد دیگری دارم.

,

چندی قبل مسابقات کشوری جوکای‌دو را برگزار کردیم که در کاشان اگر کسی خیلی توانایی داشته باشد می‌تواند در سطح شهرستانی آن را انجام دهد که با همکاری آقای کیفی حدود دو ماه از صبح تا شب از این اداره به آن اداره می‌رفتیم تا بتوانیم هزینه برگزاری این مسابقات را تامین کنیم چرا که متاسفانه هیچ اسپانسری نداشتیم.

,

متاسفانه فرهنگ ورزش در کاشان بد جا افتاده است که مردم بخواهند به ورزش جوانان کمک کنند مخصوصاٌ در ورزش‌های رزمی.

,

* هدف شما از برگزاری مسابقات کشوری در کاشان چه بود؟

, * هدف شما از برگزاری مسابقات کشوری در کاشان چه بود؟,

– هدف ما از برگزاری این مسابقات این بود که جوانان را به ورزش رزمی جذب کنیم تا بیایند هیجان آن را ببینند و دیدشان نسبت به ورزش رزمی عوض شود و فعالیت‌های فرهنگی دیگری را انجام می‌دهیم؛ برای اولین بار در کاشان در ورزش رزمی، فرهنگ را هم وارد باشگاه کردیم و برای مثال بچه‌های باشگاه را به غبارروبی گلزار شهدای کاشان می‌بریم و برنامه‌های متنوع دیگری داریم.

,

دید مردم کاشان به ورزش‌های رزمی اینگونه است که تا بحث از ورزش‌های رزمی می‌شود ذهن آنها به سمت خشونت و درگیری می‌رود در حالی که در ورزش‌های رزمی اولین چیزی که آموزش داده می‌شود احترام است، با اخترام وارد کلاس شوید، احترام به استاد، احترام به ارشد و تواضع و فروتنی، نظم و انضباط از خصوصیت‌های ورزش رزمی است.

,

* در حال حاضر وضعیت‌تان چگونه است و با چه مشکلاتی مواجه هستید؟

, * در حال حاضر وضعیت‌تان چگونه است و با چه مشکلاتی مواجه هستید؟,

– پنج مربی داریم که در باشگاه کار می‌کنند و یک مربی دیگر از بچه‌های خودمان داریم که در باشگاه دیگری مشغول به کار است که در مجموع در این دو باشگاه نزدیک به ۴۵ رزم‌آموز داریم که حدود ۲۵ نفر آن از بچه‌های فین کاشان هستند که البته تصمیم به گسترش بیشتر آن داریم.

,

بچه‌های فین مجبور هستند این فاصله طولانی را طی کنند و به مرکز کاشان بیایند چرا که در کل مناطق فین بزرگ، فین کوچک، مسکن مهر و حسن‌آباد هیچ باشگاهی برای ورزش‌های رزمی و به طور کلی خارج از ورزش‌های توپی وجود ندارد؛ در فین بزرگ هم یک باشگاه هست که فقط در آن فوتبال و والیبال بازی می‌کنند و ما یک جایگاهی که تمام امکانات را داشته باشد برای ورزش‌های رزمی نداریم.

,

با توجه به ظرفیت‌هایی که منطقه فین دارد، چندین قهرمانی جهان، نائب قهرمانی جهان و سومی جهان داشتیم و در مسابقات کشوری تا دلتان بخواهد بچه‌های فین کاشان مدال‌آور بوده‌اند متاسفانه مسئولین هیچ توجهی به این منطقه خصوصاٌ ورزش آن ندارند.

,

الآن ورزش‌های توپی این منطقه هم با مشکل مواجه هستند تنها اینطور نیست که بگوییم ورزش‌های رزمی با کمبود مواجه است؛ خواهش ما از مسئولین این است که بیایند و دلسوزانه یک سری به این منطقه بزنند و اوضاع ورزشی این منطقه را رصد کنند.

,

تیم والیبال فین قهرمان شهرستان شد و سومی کشور را آوردند ولی هیچ حمایتی از آنها صورت نگرفت مگر ما چند جوان ورزشکار و فعال در کاشان داریم، حال اگر از اینها هم نخواهیم حمایت کنیم که اوضاع خیلی افتضاح‌تر خواهد شد.

,

* خطاب به مسئولین شهرستان چه حرفی دارید؟ آنها برای رشد شما تاکنون چه کارهایی انجام داده‌اند و انتظار شما از آنها چیست؟

, * خطاب به مسئولین شهرستان چه حرفی دارید؟ آنها برای رشد شما تاکنون چه کارهایی انجام داده‌اند و انتظار شما از آنها چیست؟,

– تنها ارگانی که به ورزش کمک می‌کند شورای شهر است و تمام بار ورزشی شهرستان را روی دوش شورای شهر انداخته‌اند و اداره‌ی ورزش جز نامه‌نگاری کمک دیگری به ما نمی‌کند.

,

در حالی که وظیفه اداره ورزش و جوانان است که به قهرمانان، مدال‌آوران و جوانان مستعد کمک کند ما نمی‌توانیم همیشه از شورای شهر تقاضای مساعدت کنیم و آنها هم بعد از کلی وقت جواب ما را بدهند، متاسفانه اداره ورزش دائم بر طبل بی‌پولی می‌کوبد.

,

حدود یک ماه پیش دکتر ساداتی‌نژاد نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی جلسه‌ای را با تمام هیئت‌های ورزشی شهرستان کاشان در اداره ورزش و جوانان گذاشتند؛ نمی‌دانم این جلسه چه نتیجه‌ای داشت؟!

,

حدود دو ماه و نیم پیش اقدام به پیگیری جهت احداث یک سالن ورزشی رزمی برای جوانان منطقه فین کاشان کردیم چرا که استعدادهای خیلی نابی در زمینه ورزش‌های رزمی در این منطقه وجود دارد، استشهادنامه‌ای پر کردیم و تقدیم شورای اسلامی شهر کردیم که ما را حمایت کردند.

,

قرار شد که کلنگ‌زنی یک فرهنگسرایی در فین کاشان انجام شود و در همانجا یک سالن ورزشی رزمی هم در نظر گرفته شود؛ ما از مسئولین انتظار داریم که خیلی زودتر این مجموعه ساخته شود و بحث مشکلات ورزشی منطقه حل شود چرا که واقعاً ضربه می‌بینیم.

,

از خیرین کاشان انتظار کمک داریم تا در امر ورزش شهرستان سرمایه‌گذاری کنند چرا که بنابر فرموده امام راحل (ره) امر به ورزش امر به معروف است.

,

اگر مسئولین یک مکان مناسب برای ورزش‌های رزمی برای جوانان فین احداث کنند مطمئن باشید که به جای اینکه ۱۰ قهرمان تحویل دهیم می‌توانیم تعداد بیشتری قهرمان کشوری و جهانی تحویل دهیم.

,

از طرفی تمام بچه‌های ما بسیجی هستند و اعتقاد بنده بر این است که ورزش و فرهنگ باید با هم ادغام شود و انرژی و هیجان‌های جوانان در یک مسیر درست و ارزشی هدایت شود.

,

 

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه