مسؤول امور خواهران بسیج طلاب و روحانیون تهران بزرگ:
مراقب تفسیر به رأیها در جلسات بانوان باشید
مسؤول امور خواهران بسیج طلاب و روحانیون تهران بزرگ در حلقه صادقین سازمان بسیج جامعه زنان کشور گفت: متاسفانه برخی از سخنرانان مجالس روضه زنانه به احکام اسلامی تسلط ندارند و برخی احکام را تفسیر به رای کرده و نظر شخصی خود را ارائه می کنند که این باعث می شود بسیاری از احکام درست اجرا نشود و لازم است که همه بانوان به احکام اسلامی تسلط داشته باشند.[
به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا به نقل از پایگاه اینترنتی «سازمان بسیج جامعه زنان» ناهید دمیرچی، مسؤول امور خواهران بسیج طلاب و روحانیون سپاه محمد رسولالله(ص)، در جلسه «حلقه صادقین» که در سازمان بسیج جامعه زنان کشور برگزار شد در خصوص آیه های جهاد در قرآن گفت: سوره مبارکه حج یکی از سوره هایی است که در آن به موضوع حج پرداخته شده و در ابتدای آیه 78 در اشاره به اهمیت جهاد آمده است «وَ جاهِدُوا فِی اللَّهِ حَقَّ جِهادِهِ هُوَ اجْتَباکُمْ ...: و در ( راه ) خدا به گونه ای که شایسته اوست جهاد کنید ، او شما را ( به اعطاء قرآن و اسلام ) برگزیده»
, شبکه اطلاع رسانی راه دانا,وی افزود: جهاد نفس در اسلام جهاد اکبر نام دارد و با توجه به نظر امام خمینی(ره) که خود در این جهاد پیروز و باعث تغییر در جهان شد، در کتاب چهل حدیث اولین گام را رعایت سه شرط می داند. فرد باید 3 عمل مشارطه، محاسبه و مراقبه را داشته باشد زیرا انسان ها یک شکل نیستند پس برای حصول به مصداق جهاد کبیره در لایحه های درونی، مشارطه، محاسبه و مراقبه لازم است، بدین منظور که برای ترک گناه و یا کسب فضیلت اخلاقی ای در اولین اقدام با خود شرط بگذارد که و هر صبح که بیدار شد با خواندن 3 بار سوره توحید با خدا عهد و پیمان ببند و یا چله بگیرد بدین معنی که چهل روز بر ترک گناهی مداومت کند تا این رذیلت از وجودش پاک شود.
مسؤول امور خواهران بسیج طلاب و روحانیون تهران بزرگ، در خصوص محاسبه نیز گفت: هر شب سعی کنید که اعمال خود را محاسبه کنید، برای هر گناه استغفار کنید و هر کار خیر و نیکی انجام داده اید را با سجده شکری از خداوند سپاسگزاری کنید چرا که هر عمل نیکی که از انسان سر می زند به لطف و عنایت پروردگارش است.
وی افزود: در ادامه آیه می فرماید«هو اجتباکم» یعنی کسی که مجاهدت کرد خدا او را بر می گزیند زیرا همه عنایت خداست و در این مرحله انسان متوجه می شود که انتخاب شده است.
دمیرچی رحمانیت خدا را در بحث محاسبه اینگونه یادآور شد که خداوند فرشتگان ثابتی را برای ثبت اعمال روزانه انسان ها قرار نمی دهد زیرا اگر فرشته ای ثابت باشد، می تواند حدس بزند که انسان این کار را که امروز انجام میدهد فردا نیز ادامه خواهد داد یا تکرار خواهد کرد و احتمال داشت ک گناه را ثبت کند، اما وقتی فرشتگان روزانه عوض می شوند، این حدس از بین می رود و آبروی مومن حفظ می شود و از طرف دیگر تا گناهی اتفاق نیفتد، ثبت نخواهد شد.
وی با اشاره به اینکه بعضی بیان می کنند که مقام برگزیده شدن که در این آیه آمده مخصوص انسان های خاصی است، گفت: این آیه برای همه انسان هاست، حالا ما شاید نتوانیم دقیقا مانند برگزیدگان بشویم، اما می توانیم به آنان نزدیک شویم مانند شعاع نور خورشید که می تابد، ما نمی توانیم خورشید شویم اما می توانیم در معرض آن قرار گیریم.
این استاد حوزه، زندگی نامه میرزا حسین کشیکچی را مثال زد و گفت: او باربر، حمّال و کشیکچی یا نگهبان ساده بازار اصفهان بود، آنقدر ساده و بی ریا بود که مردم به او لقب «هالو» داده بودند اما واعظ کاشفی، صاحب کتاب روضه الجنه در مشکلی که پیدا کرد و به امام زمان(عج) متوسل شد، این شخص به عنوان نایب امام(عج) برای کمک به او آمد.
وی در ادامه داشتن تقوا و اخلاص را شرط جهاد دانسته و افزود: شیطان با این افراد کار دارد چون قصد مجاهدت دارند مانند کسانی که به جبهه می روند و با انواع و اقسام مشکلات رو به رو می شوند.
دمیرچی با اشاره به ادامه آیه 78 سوره حج گفت: «وَ مَا جَعَلَ عَلَیْکُمْ فِى الدِّینِ مِنْ حَرَج» بدین معنی که خداوند در دین(اسلام) برای شما هیچ مشقّت و سختی طاقت فرسایی قرار نداده است بعضی بر خلاف این آیه می گویند که دین احکام اسلام سخت است، در حالیکه اینطور نیست و بسیاری از ایرادها و سختی ها به خاطر ناگاهی از اجرای احکام است.
وی افزود: متاسفانه برخی از سخنران مجالس روضه زنان به احکام اسلامی تسلط ندارند و برخی احکام را تفسیر به رای کرده و نظر شخصی خود را ارائه می کنند که این باعث می شود بسیاری از احکام درست اجرا نشود و لازم است که همه بانوان به احکام اسلامی تسلط داشته باشند.
وی در خصوص تهذیب نفس گفت: اگر کسی تهذیب نفس کند و در راه خدا مجاهدت کند متوجه می شود که در دین سختی وجود ندارد زیرا تحمل این سختی در راستای خواست خداوند است و فرد به حقیقت آن امتحان پی می برد و می داند که از پس هر موفقیت در آزمون الهی ای درجه ای بالاتر نصیب وی می شود اما اگر کسی رعایت حریم الهی را انجام نداد، تحمل سختی ها برایش دشوار است.
این استاد حوزه در پایان راه موفقیت در جهاد کبیر و تهذیب نفس را کسب خلوص دانسته و گفت: سختی ها در این مسیر باعث می شود که فرد به خلوص در راه رضای خدا برسد و سختی ترک گناه برایش راحت است و با ادامه این مسیر حکمت نیز برای فرد حاصل خواهد شد.
انتهای پیام/
وی افزود: جهاد نفس در اسلام جهاد اکبر نام دارد و با توجه به نظر امام خمینی(ره) که خود در این جهاد پیروز و باعث تغییر در جهان شد، در کتاب چهل حدیث اولین گام را رعایت سه شرط می داند. فرد باید 3 عمل مشارطه، محاسبه و مراقبه را داشته باشد زیرا انسان ها یک شکل نیستند پس برای حصول به مصداق جهاد کبیره در لایحه های درونی، مشارطه، محاسبه و مراقبه لازم است، بدین منظور که برای ترک گناه و یا کسب فضیلت اخلاقی ای در اولین اقدام با خود شرط بگذارد که و هر صبح که بیدار شد با خواندن 3 بار سوره توحید با خدا عهد و پیمان ببند و یا چله بگیرد بدین معنی که چهل روز بر ترک گناهی مداومت کند تا این رذیلت از وجودش پاک شود.
مسؤول امور خواهران بسیج طلاب و روحانیون تهران بزرگ، در خصوص محاسبه نیز گفت: هر شب سعی کنید که اعمال خود را محاسبه کنید، برای هر گناه استغفار کنید و هر کار خیر و نیکی انجام داده اید را با سجده شکری از خداوند سپاسگزاری کنید چرا که هر عمل نیکی که از انسان سر می زند به لطف و عنایت پروردگارش است.
وی افزود: در ادامه آیه می فرماید«هو اجتباکم» یعنی کسی که مجاهدت کرد خدا او را بر می گزیند زیرا همه عنایت خداست و در این مرحله انسان متوجه می شود که انتخاب شده است.
دمیرچی رحمانیت خدا را در بحث محاسبه اینگونه یادآور شد که خداوند فرشتگان ثابتی را برای ثبت اعمال روزانه انسان ها قرار نمی دهد زیرا اگر فرشته ای ثابت باشد، می تواند حدس بزند که انسان این کار را که امروز انجام میدهد فردا نیز ادامه خواهد داد یا تکرار خواهد کرد و احتمال داشت ک گناه را ثبت کند، اما وقتی فرشتگان روزانه عوض می شوند، این حدس از بین می رود و آبروی مومن حفظ می شود و از طرف دیگر تا گناهی اتفاق نیفتد، ثبت نخواهد شد.
وی با اشاره به اینکه بعضی بیان می کنند که مقام برگزیده شدن که در این آیه آمده مخصوص انسان های خاصی است، گفت: این آیه برای همه انسان هاست، حالا ما شاید نتوانیم دقیقا مانند برگزیدگان بشویم، اما می توانیم به آنان نزدیک شویم مانند شعاع نور خورشید که می تابد، ما نمی توانیم خورشید شویم اما می توانیم در معرض آن قرار گیریم.
این استاد حوزه، زندگی نامه میرزا حسین کشیکچی را مثال زد و گفت: او باربر، حمّال و کشیکچی یا نگهبان ساده بازار اصفهان بود، آنقدر ساده و بی ریا بود که مردم به او لقب «هالو» داده بودند اما واعظ کاشفی، صاحب کتاب روضه الجنه در مشکلی که پیدا کرد و به امام زمان(عج) متوسل شد، این شخص به عنوان نایب امام(عج) برای کمک به او آمد.
وی در ادامه داشتن تقوا و اخلاص را شرط جهاد دانسته و افزود: شیطان با این افراد کار دارد چون قصد مجاهدت دارند مانند کسانی که به جبهه می روند و با انواع و اقسام مشکلات رو به رو می شوند.
دمیرچی با اشاره به ادامه آیه 78 سوره حج گفت: «وَ مَا جَعَلَ عَلَیْکُمْ فِى الدِّینِ مِنْ حَرَج» بدین معنی که خداوند در دین(اسلام) برای شما هیچ مشقّت و سختی طاقت فرسایی قرار نداده است بعضی بر خلاف این آیه می گویند که دین احکام اسلام سخت است، در حالیکه اینطور نیست و بسیاری از ایرادها و سختی ها به خاطر ناگاهی از اجرای احکام است.
وی افزود: متاسفانه برخی از سخنران مجالس روضه زنان به احکام اسلامی تسلط ندارند و برخی احکام را تفسیر به رای کرده و نظر شخصی خود را ارائه می کنند که این باعث می شود بسیاری از احکام درست اجرا نشود و لازم است که همه بانوان به احکام اسلامی تسلط داشته باشند.
وی در خصوص تهذیب نفس گفت: اگر کسی تهذیب نفس کند و در راه خدا مجاهدت کند متوجه می شود که در دین سختی وجود ندارد زیرا تحمل این سختی در راستای خواست خداوند است و فرد به حقیقت آن امتحان پی می برد و می داند که از پس هر موفقیت در آزمون الهی ای درجه ای بالاتر نصیب وی می شود اما اگر کسی رعایت حریم الهی را انجام نداد، تحمل سختی ها برایش دشوار است.
این استاد حوزه در پایان راه موفقیت در جهاد کبیر و تهذیب نفس را کسب خلوص دانسته و گفت: سختی ها در این مسیر باعث می شود که فرد به خلوص در راه رضای خدا برسد و سختی ترک گناه برایش راحت است و با ادامه این مسیر حکمت نیز برای فرد حاصل خواهد شد.
انتهای پیام/
وی افزود: جهاد نفس در اسلام جهاد اکبر نام دارد و با توجه به نظر امام خمینی(ره) که خود در این جهاد پیروز و باعث تغییر در جهان شد، در کتاب چهل حدیث اولین گام را رعایت سه شرط می داند. فرد باید 3 عمل مشارطه، محاسبه و مراقبه را داشته باشد زیرا انسان ها یک شکل نیستند پس برای حصول به مصداق جهاد کبیره در لایحه های درونی، مشارطه، محاسبه و مراقبه لازم است، بدین منظور که برای ترک گناه و یا کسب فضیلت اخلاقی ای در اولین اقدام با خود شرط بگذارد که و هر صبح که بیدار شد با خواندن 3 بار سوره توحید با خدا عهد و پیمان ببند و یا چله بگیرد بدین معنی که چهل روز بر ترک گناهی مداومت کند تا این رذیلت از وجودش پاک شود.
مسؤول امور خواهران بسیج طلاب و روحانیون تهران بزرگ، در خصوص محاسبه نیز گفت: هر شب سعی کنید که اعمال خود را محاسبه کنید، برای هر گناه استغفار کنید و هر کار خیر و نیکی انجام داده اید را با سجده شکری از خداوند سپاسگزاری کنید چرا که هر عمل نیکی که از انسان سر می زند به لطف و عنایت پروردگارش است.
وی افزود: در ادامه آیه می فرماید«هو اجتباکم» یعنی کسی که مجاهدت کرد خدا او را بر می گزیند زیرا همه عنایت خداست و در این مرحله انسان متوجه می شود که انتخاب شده است.
دمیرچی رحمانیت خدا را در بحث محاسبه اینگونه یادآور شد که خداوند فرشتگان ثابتی را برای ثبت اعمال روزانه انسان ها قرار نمی دهد زیرا اگر فرشته ای ثابت باشد، می تواند حدس بزند که انسان این کار را که امروز انجام میدهد فردا نیز ادامه خواهد داد یا تکرار خواهد کرد و احتمال داشت ک گناه را ثبت کند، اما وقتی فرشتگان روزانه عوض می شوند، این حدس از بین می رود و آبروی مومن حفظ می شود و از طرف دیگر تا گناهی اتفاق نیفتد، ثبت نخواهد شد.
وی با اشاره به اینکه بعضی بیان می کنند که مقام برگزیده شدن که در این آیه آمده مخصوص انسان های خاصی است، گفت: این آیه برای همه انسان هاست، حالا ما شاید نتوانیم دقیقا مانند برگزیدگان بشویم، اما می توانیم به آنان نزدیک شویم مانند شعاع نور خورشید که می تابد، ما نمی توانیم خورشید شویم اما می توانیم در معرض آن قرار گیریم.
این استاد حوزه، زندگی نامه میرزا حسین کشیکچی را مثال زد و گفت: او باربر، حمّال و کشیکچی یا نگهبان ساده بازار اصفهان بود، آنقدر ساده و بی ریا بود که مردم به او لقب «هالو» داده بودند اما واعظ کاشفی، صاحب کتاب روضه الجنه در مشکلی که پیدا کرد و به امام زمان(عج) متوسل شد، این شخص به عنوان نایب امام(عج) برای کمک به او آمد.
وی در ادامه داشتن تقوا و اخلاص را شرط جهاد دانسته و افزود: شیطان با این افراد کار دارد چون قصد مجاهدت دارند مانند کسانی که به جبهه می روند و با انواع و اقسام مشکلات رو به رو می شوند.
دمیرچی با اشاره به ادامه آیه 78 سوره حج گفت: «وَ مَا جَعَلَ عَلَیْکُمْ فِى الدِّینِ مِنْ حَرَج» بدین معنی که خداوند در دین(اسلام) برای شما هیچ مشقّت و سختی طاقت فرسایی قرار نداده است بعضی بر خلاف این آیه می گویند که دین احکام اسلام سخت است، در حالیکه اینطور نیست و بسیاری از ایرادها و سختی ها به خاطر ناگاهی از اجرای احکام است.
وی افزود: متاسفانه برخی از سخنران مجالس روضه زنان به احکام اسلامی تسلط ندارند و برخی احکام را تفسیر به رای کرده و نظر شخصی خود را ارائه می کنند که این باعث می شود بسیاری از احکام درست اجرا نشود و لازم است که همه بانوان به احکام اسلامی تسلط داشته باشند.
وی در خصوص تهذیب نفس گفت: اگر کسی تهذیب نفس کند و در راه خدا مجاهدت کند متوجه می شود که در دین سختی وجود ندارد زیرا تحمل این سختی در راستای خواست خداوند است و فرد به حقیقت آن امتحان پی می برد و می داند که از پس هر موفقیت در آزمون الهی ای درجه ای بالاتر نصیب وی می شود اما اگر کسی رعایت حریم الهی را انجام نداد، تحمل سختی ها برایش دشوار است.
این استاد حوزه در پایان راه موفقیت در جهاد کبیر و تهذیب نفس را کسب خلوص دانسته و گفت: سختی ها در این مسیر باعث می شود که فرد به خلوص در راه رضای خدا برسد و سختی ترک گناه برایش راحت است و با ادامه این مسیر حکمت نیز برای فرد حاصل خواهد شد.
انتهای پیام/
وی افزود: جهاد نفس در اسلام جهاد اکبر نام دارد و با توجه به نظر امام خمینی(ره) که خود در این جهاد پیروز و باعث تغییر در جهان شد، در کتاب چهل حدیث اولین گام را رعایت سه شرط می داند. فرد باید 3 عمل مشارطه، محاسبه و مراقبه را داشته باشد زیرا انسان ها یک شکل نیستند پس برای حصول به مصداق جهاد کبیره در لایحه های درونی، مشارطه، محاسبه و مراقبه لازم است، بدین منظور که برای ترک گناه و یا کسب فضیلت اخلاقی ای در اولین اقدام با خود شرط بگذارد که و هر صبح که بیدار شد با خواندن 3 بار سوره توحید با خدا عهد و پیمان ببند و یا چله بگیرد بدین معنی که چهل روز بر ترک گناهی مداومت کند تا این رذیلت از وجودش پاک شود.
مسؤول امور خواهران بسیج طلاب و روحانیون تهران بزرگ، در خصوص محاسبه نیز گفت: هر شب سعی کنید که اعمال خود را محاسبه کنید، برای هر گناه استغفار کنید و هر کار خیر و نیکی انجام داده اید را با سجده شکری از خداوند سپاسگزاری کنید چرا که هر عمل نیکی که از انسان سر می زند به لطف و عنایت پروردگارش است.
وی افزود: در ادامه آیه می فرماید«هو اجتباکم» یعنی کسی که مجاهدت کرد خدا او را بر می گزیند زیرا همه عنایت خداست و در این مرحله انسان متوجه می شود که انتخاب شده است.
دمیرچی رحمانیت خدا را در بحث محاسبه اینگونه یادآور شد که خداوند فرشتگان ثابتی را برای ثبت اعمال روزانه انسان ها قرار نمی دهد زیرا اگر فرشته ای ثابت باشد، می تواند حدس بزند که انسان این کار را که امروز انجام میدهد فردا نیز ادامه خواهد داد یا تکرار خواهد کرد و احتمال داشت ک گناه را ثبت کند، اما وقتی فرشتگان روزانه عوض می شوند، این حدس از بین می رود و آبروی مومن حفظ می شود و از طرف دیگر تا گناهی اتفاق نیفتد، ثبت نخواهد شد.
وی با اشاره به اینکه بعضی بیان می کنند که مقام برگزیده شدن که در این آیه آمده مخصوص انسان های خاصی است، گفت: این آیه برای همه انسان هاست، حالا ما شاید نتوانیم دقیقا مانند برگزیدگان بشویم، اما می توانیم به آنان نزدیک شویم مانند شعاع نور خورشید که می تابد، ما نمی توانیم خورشید شویم اما می توانیم در معرض آن قرار گیریم.
این استاد حوزه، زندگی نامه میرزا حسین کشیکچی را مثال زد و گفت: او باربر، حمّال و کشیکچی یا نگهبان ساده بازار اصفهان بود، آنقدر ساده و بی ریا بود که مردم به او لقب «هالو» داده بودند اما واعظ کاشفی، صاحب کتاب روضه الجنه در مشکلی که پیدا کرد و به امام زمان(عج) متوسل شد، این شخص به عنوان نایب امام(عج) برای کمک به او آمد.
وی در ادامه داشتن تقوا و اخلاص را شرط جهاد دانسته و افزود: شیطان با این افراد کار دارد چون قصد مجاهدت دارند مانند کسانی که به جبهه می روند و با انواع و اقسام مشکلات رو به رو می شوند.
دمیرچی با اشاره به ادامه آیه 78 سوره حج گفت: «وَ مَا جَعَلَ عَلَیْکُمْ فِى الدِّینِ مِنْ حَرَج» بدین معنی که خداوند در دین(اسلام) برای شما هیچ مشقّت و سختی طاقت فرسایی قرار نداده است بعضی بر خلاف این آیه می گویند که دین احکام اسلام سخت است، در حالیکه اینطور نیست و بسیاری از ایرادها و سختی ها به خاطر ناگاهی از اجرای احکام است.
وی افزود: متاسفانه برخی از سخنران مجالس روضه زنان به احکام اسلامی تسلط ندارند و برخی احکام را تفسیر به رای کرده و نظر شخصی خود را ارائه می کنند که این باعث می شود بسیاری از احکام درست اجرا نشود و لازم است که همه بانوان به احکام اسلامی تسلط داشته باشند.
وی در خصوص تهذیب نفس گفت: اگر کسی تهذیب نفس کند و در راه خدا مجاهدت کند متوجه می شود که در دین سختی وجود ندارد زیرا تحمل این سختی در راستای خواست خداوند است و فرد به حقیقت آن امتحان پی می برد و می داند که از پس هر موفقیت در آزمون الهی ای درجه ای بالاتر نصیب وی می شود اما اگر کسی رعایت حریم الهی را انجام نداد، تحمل سختی ها برایش دشوار است.
این استاد حوزه در پایان راه موفقیت در جهاد کبیر و تهذیب نفس را کسب خلوص دانسته و گفت: سختی ها در این مسیر باعث می شود که فرد به خلوص در راه رضای خدا برسد و سختی ترک گناه برایش راحت است و با ادامه این مسیر حکمت نیز برای فرد حاصل خواهد شد.
انتهای پیام/
وی افزود: جهاد نفس در اسلام جهاد اکبر نام دارد و با توجه به نظر امام خمینی(ره) که خود در این جهاد پیروز و باعث تغییر در جهان شد، در کتاب چهل حدیث اولین گام را رعایت سه شرط می داند. فرد باید 3 عمل مشارطه، محاسبه و مراقبه را داشته باشد زیرا انسان ها یک شکل نیستند پس برای حصول به مصداق جهاد کبیره در لایحه های درونی، مشارطه، محاسبه و مراقبه لازم است، بدین منظور که برای ترک گناه و یا کسب فضیلت اخلاقی ای در اولین اقدام با خود شرط بگذارد که و هر صبح که بیدار شد با خواندن 3 بار سوره توحید با خدا عهد و پیمان ببند و یا چله بگیرد بدین معنی که چهل روز بر ترک گناهی مداومت کند تا این رذیلت از وجودش پاک شود.
,مسؤول امور خواهران بسیج طلاب و روحانیون تهران بزرگ، در خصوص محاسبه نیز گفت: هر شب سعی کنید که اعمال خود را محاسبه کنید، برای هر گناه استغفار کنید و هر کار خیر و نیکی انجام داده اید را با سجده شکری از خداوند سپاسگزاری کنید چرا که هر عمل نیکی که از انسان سر می زند به لطف و عنایت پروردگارش است.
,وی افزود: در ادامه آیه می فرماید«هو اجتباکم» یعنی کسی که مجاهدت کرد خدا او را بر می گزیند زیرا همه عنایت خداست و در این مرحله انسان متوجه می شود که انتخاب شده است.
,دمیرچی رحمانیت خدا را در بحث محاسبه اینگونه یادآور شد که خداوند فرشتگان ثابتی را برای ثبت اعمال روزانه انسان ها قرار نمی دهد زیرا اگر فرشته ای ثابت باشد، می تواند حدس بزند که انسان این کار را که امروز انجام میدهد فردا نیز ادامه خواهد داد یا تکرار خواهد کرد و احتمال داشت ک گناه را ثبت کند، اما وقتی فرشتگان روزانه عوض می شوند، این حدس از بین می رود و آبروی مومن حفظ می شود و از طرف دیگر تا گناهی اتفاق نیفتد، ثبت نخواهد شد.
,وی با اشاره به اینکه بعضی بیان می کنند که مقام برگزیده شدن که در این آیه آمده مخصوص انسان های خاصی است، گفت: این آیه برای همه انسان هاست، حالا ما شاید نتوانیم دقیقا مانند برگزیدگان بشویم، اما می توانیم به آنان نزدیک شویم مانند شعاع نور خورشید که می تابد، ما نمی توانیم خورشید شویم اما می توانیم در معرض آن قرار گیریم.
,این استاد حوزه، زندگی نامه میرزا حسین کشیکچی را مثال زد و گفت: او باربر، حمّال و کشیکچی یا نگهبان ساده بازار اصفهان بود، آنقدر ساده و بی ریا بود که مردم به او لقب «هالو» داده بودند اما واعظ کاشفی، صاحب کتاب روضه الجنه در مشکلی که پیدا کرد و به امام زمان(عج) متوسل شد، این شخص به عنوان نایب امام(عج) برای کمک به او آمد.
,وی در ادامه داشتن تقوا و اخلاص را شرط جهاد دانسته و افزود: شیطان با این افراد کار دارد چون قصد مجاهدت دارند مانند کسانی که به جبهه می روند و با انواع و اقسام مشکلات رو به رو می شوند.
,دمیرچی با اشاره به ادامه آیه 78 سوره حج گفت: «وَ مَا جَعَلَ عَلَیْکُمْ فِى الدِّینِ مِنْ حَرَج» بدین معنی که خداوند در دین(اسلام) برای شما هیچ مشقّت و سختی طاقت فرسایی قرار نداده است بعضی بر خلاف این آیه می گویند که دین احکام اسلام سخت است، در حالیکه اینطور نیست و بسیاری از ایرادها و سختی ها به خاطر ناگاهی از اجرای احکام است.
,وی افزود: متاسفانه برخی از سخنران مجالس روضه زنان به احکام اسلامی تسلط ندارند و برخی احکام را تفسیر به رای کرده و نظر شخصی خود را ارائه می کنند که این باعث می شود بسیاری از احکام درست اجرا نشود و لازم است که همه بانوان به احکام اسلامی تسلط داشته باشند.
,وی در خصوص تهذیب نفس گفت: اگر کسی تهذیب نفس کند و در راه خدا مجاهدت کند متوجه می شود که در دین سختی وجود ندارد زیرا تحمل این سختی در راستای خواست خداوند است و فرد به حقیقت آن امتحان پی می برد و می داند که از پس هر موفقیت در آزمون الهی ای درجه ای بالاتر نصیب وی می شود اما اگر کسی رعایت حریم الهی را انجام نداد، تحمل سختی ها برایش دشوار است.
,این استاد حوزه در پایان راه موفقیت در جهاد کبیر و تهذیب نفس را کسب خلوص دانسته و گفت: سختی ها در این مسیر باعث می شود که فرد به خلوص در راه رضای خدا برسد و سختی ترک گناه برایش راحت است و با ادامه این مسیر حکمت نیز برای فرد حاصل خواهد شد.
,انتهای پیام/
]
ارسال دیدگاه