کسر حق بیمه از بن 80هزار تومانی کارگران +سند
طبق این بخشنامه، مبلغ 56 هزار ریال سهم کارگر و مبلغ 184000 ریال آن سهم کارفرما خواهد بود در صورتی که در سنوات گذشته برای مبلغ 50 هزار تومان بن، بیمه تامین اجتماعی کسر نمی شد.[
به گزارش شبکه اطلاع رسانی دانا، به نقل از صبحانه، یکی از تصمیمات مهم سالانه شورای عالی کار که موجب خوشحالی کارگران می شود، تعیین میزان بن نقدی کارگری است.
, شبکه اطلاع رسانی دانا,در اسفندماه سال گذشته نیز با ابلاغ مصوبه جدید افزایش حق بن نقدی کارگران، از ابتدای فروردین ماه سال 93 همزمان با پرداخت اولین حقوق سال جدید، مبلغ 80 هزارتومان به عنوان بن نقدی کارگران در نظر گرفته شد که نسبت به سال قبل، 30 هزارتومان افزایش داشت و با این حساب، براساس مصوبه شورای عالی کار، مبلغ بن نقدی هر کارگر در سال اخیر، 960 هزارتومان است.
,جدول تغییرات 9 ساله بن نقدی
,|
میزان افزایش نسبت به سال قبل |
مبلغ بن نقدی ماهیانه (تومان) |
سال |
|
6000 |
10000 |
85 |
|
0 |
10000 |
86 |
|
0 |
10000 |
87 |
|
0 |
10000 |
88 |
|
10000 |
20000 |
89 |
|
8000 |
28000 |
90 |
|
7000 |
35000 |
91 |
|
15000 |
50000 |
92 |
|
30000 |
80000 |
93 |
|
میزان افزایش نسبت به سال قبل |
مبلغ بن نقدی ماهیانه (تومان) |
سال |
|
6000 |
10000 |
85 |
|
0 |
10000 |
86 |
|
0 |
10000 |
87 |
|
0 |
10000 |
88 |
|
10000 |
20000 |
89 |
|
8000 |
28000 |
90 |
|
7000 |
35000 |
91 |
|
15000 |
50000 |
92 |
|
30000 |
80000 |
93 |
میزان افزایش نسبت به سال قبل
مبلغ بن نقدی ماهیانه (تومان)
سال
6000
10000
85
0
10000
86
0
10000
87
0
10000
88
10000
20000
89
8000
28000
90
7000
35000
91
15000
50000
92
30000
80000
93
میزان افزایش نسبت به سال قبل
مبلغ بن نقدی ماهیانه (تومان)
سال
میزان افزایش نسبت به سال قبل
میزان افزایش نسبت به سال قبل
,مبلغ بن نقدی ماهیانه (تومان)
مبلغ بن نقدی ماهیانه (تومان)
,سال
سال
,6000
10000
85
6000
6000
,10000
10000
,85
85
,0
10000
86
0
0
,10000
10000
,86
86
,0
10000
87
0
0
,10000
10000
,87
87
,0
10000
88
0
0
,10000
10000
,88
88
,10000
20000
89
10000
10000
,20000
20000
,89
89
,8000
28000
90
8000
8000
,28000
28000
,90
90
,7000
35000
91
7000
7000
,35000
35000
,91
91
,15000
50000
92
15000
15000
,50000
50000
,92
92
,30000
80000
93
30000
30000
,80000
80000
,93
93
,,
اما این خوشحالی چند وقتی است با بخشنامه یک نهاد دیگر وابسته به دولت، کمی رنگ باخته است چرا که قرار است از این مبلغ 80 هزار تومان، 30 درصد حق بیمه کسر شود؛ یعنی مبلغی در حدود 25 هزار تومان!
,,
بر اساس نامه ای که جمعی از فعالان اقتصادی و نمایندگان کارفرمایان خطاب به علی ربیعی وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی ارسال کرده اند و نسخه ای از آن به دست صبحانه رسیده، اعلام شده، سازمان تامین اجتماعی اقدام به کسر 30 درصد بیمه از بن مذکور نموده که مبلغ 56 هزار ریال سهم کارگر و مبلغ 184000 ریال ان سهم کارفرما خواهد بود در صورتی که در سنوات گذشته برای مبلغ 50 هزار تومان بن، بیمه تامین اجتماعی کسر نمی شد.
,,

, ,
,
با این توصیف، به نظر می رسد با این اقدام سازمان تامین اجتماعی، عملاً بن نقدی کارگران افزایش خاصی پیدا نکرده است و تنها شیوه پرداخت آن به کارگران سخت تر و پیچیده تر شده است.
,,
این کارفرمایان در ادامه نامه خود با اشاره به مشکلاتی که در زمینه پرداخت حق بیمه مصوب کارفرمایان وجود دارد، از وزیر تعاون خواسته اند اجرای این بخشنامه را متوقف کند.
,سازمان تامین اجتماعی در دوره جدید اقدام به بازپس دادن برخی معادن و واگذاری های دولت در خصوص رد دیون پرداختی به کارگران و مستمری بگیران نیز نموده است.
,انتهای پیام
]
ارسال دیدگاه